Guest klaus Skrevet August 26, 2003 Rapporter Skrevet August 26, 2003 Dette indlæg er af ren nysgerrighed: Min kæreste og jeg har boet i Malmö siden 1/11-01 (og er glade for det). For et stykke tid siden, så jeg en artikel i KvällsPosten, om at priserne for Bostadrätter var steget voldsomt i Malmö. Jeg fik ikke køby avisenog nu synes jeg det kunne være meget skægt, at finde ud af, hvad kvadratmeterprisen ligger på i dag. Vi bor ikke i centrum, men det tager ikke mere end 10-15 minutter at cykle til Cantralen!
Guest klaus Besvaret August 26, 2003 Rapporter Besvaret August 26, 2003 Dette indlæg er af ren nysgerrighed: Min kæreste og jeg har boet i Malmö siden 1/11-01 (og er glade for det). For et stykke tid siden, så jeg en artikel i KvällsPosten, om at priserne for Bostadrätter var steget voldsomt i Malmö. Jeg fik ikke køby avisenog nu synes jeg det kunne være meget skægt, at finde ud af, hvad kvadratmeterprisen ligger på i dag. Vi bor ikke i centrum, men det tager ikke mere end 10-15 minutter at cykle til Cantralen!
Gio Besvaret August 26, 2003 Rapporter Besvaret August 26, 2003 Kan i ikke bare få en mægler ud og vurdere jeres lejlighed, med et "evt." salg for øje!? Hvordan vurderer man ellers en lejlighed? (Jeg spørger, fordi jeg ikke ved det! Den her lejlighed er den første jeg har købt. Ellers har jeg altid boet til leje)
Guest peter Besvaret August 27, 2003 Rapporter Besvaret August 27, 2003 Man sammenligner vel med andre lejligheder som står til salg i området.... Priserne er steget VOLDSOMT.....gennemsnittet for Malmø er 31% i 2002. Hvornår det så topper....umuligt at sige....Mit gæt er en yderligere 50-60% stigning, specielt i Svågertorp området og Bunkeflo/Limhamn
vincent Besvaret August 27, 2003 Rapporter Besvaret August 27, 2003 Jeg fik en mægler ud for at vurdere min egen lejlighed. Det kostede 1.000 SEK, men det gjorde at jeg kunne få omlagt mit lån fra dyre DK til SE. Vurderingen af lejligheden blev på 395.000 SEK hvor jeg i marts 2002 havde købt til 200.000 SEK. Desuden kan du for at få en ide om din egen pris se efter lejligheder i dit eget område på enten www.hemnet.se eller www.bovision.se
Guest totter Besvaret August 27, 2003 Rapporter Besvaret August 27, 2003 Det er fandeme fedt Vincent! Vores lejlighed er købt for 400.000skr, dengang havde det ikke gjort mig det mindste hvis prisen havde heddet 500.000skr. Og jeg tror selv (blandt andet med sammenligninger på hemnet osv) at det er muligt at hive 500.000-600.000skr hjem på den allerede efter et år. Uden tvivl er boligmærkedet dog stadig billigt her og man kan stadig gøre meget gode handler. Sidste år følte jeg at jeg var taget tilbage i tiden og stod til at skulle købe en lejlighed i København C i 1990 (ja tak! Hvornår det topper er svært at sige, men uden tvivl er det først når KBH og Malmö priser ligger lidt mere i sync, for det er jo klart man ikke kan have 2 så store byer, og i den ene koster en lejlighed 1-1.3 million og i den anden er alt halv pris + det er cirka 20% billigere at handle (Ny undersøgelse viser endda 26%! Fra Oresunds hjemmesiden mener jeg).
Guest zeni Besvaret August 28, 2003 Rapporter Besvaret August 28, 2003 Lige som i Danmark er der mæglere, som gerne vurderer gratis (ikke ment tillykke *gg*), jeg får da jævnligt reklamer om dette. Før I glæder jeg over alle pengene skal I huske på, at i Sverige bliver man beskattet af alle gevinster over SEK30k, uanset ejertid, men undtagelse af, hvis gevinsten genplaceres i ny boliginvestering.
Gio Besvaret August 29, 2003 Rapporter Besvaret August 29, 2003 zeni: Tilføjer lige til dit indlæg: Før I glæder jeg over alle pengene skal I huske på, at i Sverige bliver man beskattet af alle gevinster over SEK30k, uanset ejertid, men undtagelse af, hvis gevinsten genplaceres i ny boliginvestering i svensk ejendom. ...for god ordens skyld. *s*
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu