Guest kenneth Skrevet November 3, 2003 Rapporter Skrevet November 3, 2003 Hej Jeg er meget interesseret i at flytte til Sverige, og har læst en hulens masse indlæg indtil videre. Jeg leder efter et område der svarer til Valby/Vanløse i Kbh. Dvs. Ingen betonblokke. Små hyggelige butikker, som ikke er døgnkiosker og pizzarier (Ikke fordi jeg ikke bruger dem ;)) Ikke så tæt på byen at man skal lede den halve aften for at finde en parkeringsplads. Når man så HAR fundet pladsen, bliver man ikke jævnligt nødt til at checke om der har været indbrud ;) Alligevel tæt nok på byen til at en taxa er overkommelig at betale 100-150kr? Til sidst ville det jo være helt perfekt hvis et sådant område fandtes nær broen :D
Guest kenneth Besvaret November 3, 2003 Rapporter Besvaret November 3, 2003 Hej Jeg er meget interesseret i at flytte til Sverige, og har læst en hulens masse indlæg indtil videre. Jeg leder efter et område der svarer til Valby/Vanløse i Kbh. Dvs. Ingen betonblokke. Små hyggelige butikker, som ikke er døgnkiosker og pizzarier (Ikke fordi jeg ikke bruger dem ;)) Ikke så tæt på byen at man skal lede den halve aften for at finde en parkeringsplads. Når man så HAR fundet pladsen, bliver man ikke jævnligt nødt til at checke om der har været indbrud ;) Alligevel tæt nok på byen til at en taxa er overkommelig at betale 100-150kr? Til sidst ville det jo være helt perfekt hvis et sådant område fandtes nær broen :D
Guest zeni Besvaret November 3, 2003 Rapporter Besvaret November 3, 2003 Hej Kenneth Det afhænger naturligvis af, om det er hus, rækkehus eller lejlighed du leder efter, og om du vil leje eller købe. Men et sted som matcher dine ønsker kunne være Limhamn, som ligger 6 km fra Malmø banegård og 5 km fra broen i bil. Det ligger ud til vandet, men er hovedsageligt lejligheder og rækkehuse til fornutige priser.
Guest kenneth Besvaret November 3, 2003 Rapporter Besvaret November 3, 2003 Hej Zeni Tak for svaret. jeg er på udkig efter lejlighed. Limhamn siger alle er et fedt sted, og priserne bærer desværre også præg deraf Jeg tænker at man også betaler for at bo tæt på vandet, hvilket er underordnet for mig. Indtil videre må jeg jo lede i limhamn, men jeg syntes umiddelbart at det ser ud til at der ligger noget indstri i nordlimhamn? Er jeg bare dårlig kortlæser eller?
Miriam Besvaret November 3, 2003 Rapporter Besvaret November 3, 2003 Hej Kenneth Vi bor i Limhamn, og det er lige så perfekt som folk siger, og det lyder meget som det sted du beskriver i det første indlæg. Med hensyn til industi så kommer det jo lidt an på hvad du sammenligner med. Ude på Øen er der nogle store siloer, som jeg vil tro er en kæmpe korn fabrik, eller lign., om den stadigvæk er i brug ved jeg ikke. Men ellers er det ikke noget man ser i det daglige.
Guest kenneth Besvaret November 3, 2003 Rapporter Besvaret November 3, 2003 Hej Miriam og tak for svaret. Jeg har set en lejlighed i Söderkulla/Eriksfält. Det ligger også umiddelbart ud til motorvejen. Er der nogen der har erfaringer med dette kvarter? Umiddelbart ser det ud til at være lavere lejligheds byggeri på 3-4 etager med grønne områder. Det er dog billigt så derfor er jeg lidt skeptisk.
ulmus Besvaret November 3, 2003 Rapporter Besvaret November 3, 2003 Hej Kenneth! Prøv også at kigge på ALMVIK. Der bor jeg og det er lave huse med 3 opgange i hvert hus og 6 lejligheder i hver opgang. Der er grønne plæner og legepladser mellem hvert hus. Månedsafgiften for 3 værelser 80 kvm. (= 90 danske kvm.) er sek. 4145.oo. Der er 3 km. til Svågertorp og ca. 15 min. til City.
Guest kenneth Besvaret November 3, 2003 Rapporter Besvaret November 3, 2003 Ulmus, er det lejepris du angiver der? Hvis ikke, må jeg så spørge om hvad "andelen" kostede? Ved du om der nogen ledige lejligheder i din bebyggelse? Det lyder som det jeg kigger efter... Jeg går ikke udfra der er fyldt med sigøjnere og andre larmende instanser med øl og hunde på bænken?
ulmus Besvaret November 3, 2003 Rapporter Besvaret November 3, 2003 Nej, det er afgiften pr.måned og den dækker varme, vand, renovation, gratis vaskeri, underjordisk garage og kabelnet. Der er et lille vaskeri i hver opgang, som kun benyttes af opgangens beboere. Det er bostadsrätter og jeg gav sek. 250.000 for 2½ år siden. De står nu til salg for sek. 450-550.ooo. Så det må siges at have været en god investering. Der er altid nogle på salgslisten hos www.hemnet.se og www.bovision.se
Guest kenneth Besvaret November 5, 2003 Rapporter Besvaret November 5, 2003 Hvordan er området i nærheden af Lärarhögskolan? Lejlighederne ser billige ud, men det betyder som oftest at der er en grund hertil? Er der bare generelt få boliger i limhamn,lindebord og almvik? Forresten har jeg set en del boliger i almvik, der lå i store beton blokke, så jeg går udfra det er nærmere Lindeborg man skal kigge?
ulmus Besvaret November 5, 2003 Rapporter Besvaret November 5, 2003 Hej igen! Højhusene ved ALMVIK kaldes Högaholm. Det er rundt om dem, alle de lave blokke, ALMVIK, ligger. Kig efter Kvartettgatan, Serenadgatan og nærmest Svågertorp bl.a. Tenorgatan.
Guest palle Besvaret November 5, 2003 Rapporter Besvaret November 5, 2003 Hej Kenneth, Gør digselv en tjenste, og kør til Malmö og brug en dag eller to herovre. Det er 10 x lettere at danne sig et overblik over byen, end ved at sidde ved en computer og søge på Hemnet. Kom herover, kør rundt i byen, og se hvilke områder der passer til dig (og din pengepung), og derefter kan du så søge efter de lejligheder. Men, det er ulig meget nemmere når man har gået en tur i byen, eller taget bilen rundt. Måske der er områder du helt har overset, eller måske der er områder som du syntes er bedre/ser bedre ud, end du umiddelbart troede. Og, jeg er sikker på at, der er flere der kan invitere på en Öl eller kaffe ;o)
Guest jesper Besvaret December 1, 2003 Rapporter Besvaret December 1, 2003 Højhusene serenadgatan ved ALMVIK (Högaholm) har bredbånd. Men kan man få et abonnement gennem foreningen. Nogen der kender noget til dette???
Guest toft Besvaret December 1, 2003 Rapporter Besvaret December 1, 2003 Jesper: Jeg går ud fra at du HAR været nede på fastighetskontoret inden du spørger her... Nåh, men ellers så gå derned, så hjælper de dig garanteret gerne med at blive tilmeldt
Guest jesper Besvaret December 1, 2003 Rapporter Besvaret December 1, 2003 Fandt lige ud af at de har bredbånd i huset og at man bare kan koble sig på. Kender ikke så meget til dette? Betyder dette at jeg bare skal sætte internet ledningen fra computeren til stikket i væggen og intet mere?? Det er tilladt at grine eller skal jeg have routere m.m
ulmus Besvaret December 1, 2003 Rapporter Besvaret December 1, 2003 Jesper, se svaret under IT, hvor det iøvrigt hører til og ikke under bolig, vel. ;O)
Guest thomas Besvaret December 1, 2003 Rapporter Besvaret December 1, 2003 Kenneth: Som Palle siger, kig området efter herovre, det ser lidt anderledes ud i virkeligheden. Check for flg. * Se området om aftenen også, det giver indblik i hvordan der er når alle er hjemme, og ikke kun når området er ryddet for beboere midt på dagen. (Trængsel/larm/parkeringsforhold) * Hvor parkering ikke er nævnt i boliannoncen, skal man absolut ikke tage for givet at man kan få en parkeringsplads. Husk at chekke dette ud med mægleren-på skrift evt. eller via bostadsforeningen. Der er køer/ventelister i årevis nogen steder. * Kig på evt. p-pladser om der ligger mange glasskår, en fyr i en anden tråd beskriver et område, hvor kan boede og der lå glasskår overalt på p-pladsen...simpelthen fordi der altid var indbrud i bilerne. Han rendte ned i tide og utide med sin Svenske nabo for at banke biltyve med en MagLite. * Gaderne mod vest for Värnhemstorget sagde en Svensk forsikringsmand mig er det værste sted at holde på gaden, mht biltyverier. Nice 2 know. Det er dyrt at holde der, når man skal forsikre. * Jo mere beton byggeri...ja du ved selv hvad der følger med ikk? Billige lejligheder og naboer...man måske nok ikke har så meget tilfælles med. Giv dig god tid til at finde din bolig, det betaler sig mange gange i den sidste ende. Her er stadigt mange fede lejligheder, men der bliver længere og længere mellem dem. Pris og kvalitet begynder at hænge godt sammen efterhånden.
Guest kasper Besvaret December 1, 2003 Rapporter Besvaret December 1, 2003 Jeg bor i Limhamn, ret fredeligt. Tror mest det er unge familier som bor i huset hvor jeg har lejl. Parkering ?! der holder gamle biler og nye biler men ingen glasskår. Nemt med bus til Svågertorp (bus 23) Og ikke mindst er der Sonofondækning ;o)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu