Jump to content

Læge og tandlæge

Recommended Posts

Guest christian
Skrevet

Hej. Jeg har tænkt mig at flytte til Skåne. Men jeg er meget i tvivl, fordi jeg ikke ved så meget om læger og tandlæger. Jeg arbejder i DK og går tit til lægen, vil jeg stadig væk have den samme lægen i DK? Har jeg et gult sygeforsikringsbevis? Jeg er på herrens mark. Jeg vil ikke flytte til sverige, hvis jeg skal skrift læge, nemlig. Hvis jeg ikke har et gult sygesikringsbevis, hvad viser jeg så hos min læge. Håber I kan hjælpe mig, Sverige virker FEDT...

Guest christian
Besvaret

Hej. Jeg har tænkt mig at flytte til Skåne. Men jeg er meget i tvivl, fordi jeg ikke ved så meget om læger og tandlæger. Jeg arbejder i DK og går tit til lægen, vil jeg stadig væk have den samme lægen i DK? Har jeg et gult sygeforsikringsbevis? Jeg er på herrens mark. Jeg vil ikke flytte til sverige, hvis jeg skal skrift læge, nemlig. Hvis jeg ikke har et gult sygesikringsbevis, hvad viser jeg så hos min læge. Håber I kan hjælpe mig, Sverige virker FEDT...

Besvaret

Helt ærligt, Christian, der er MASSER af indlæg om dette. Prøv at læse dem igennem. Vi gider altså ikke blive ved med at svare på det samme igen og igen. Så var er jo ingen grund til at alle indlæg bliver gemt, vel? :-)

Besvaret

Øv Ulmus - du plejer da ikke være så skarp i dine kommentarer. Hvis man kommer som ny på dette forum, kan det altså godt være lidt uoverskueligt at skulle pløje det hele igennem for at finde svar på et simpelt spørgsmål. Christian: Så længe du stadig arbejder i DK og betaler skat her, så er du også dækket af den danske sygesikring. Dvs du kan gå til læge og tandlæge som du plejer. Du får et nyt sygesikringskort (hvis din fraflytterkommune husker at sende det til dig - ellers be' om det) Det er en papirudgave og ser ud som sygesikringskort gjorde i "gamle dage". Istedet for dit cpr-nr. står der så bare en nationalitetskode. Det nye kort gælder et år ad gangen. Det kort viser du bare til din læge og tandlæge. På bagsiden står der så hvordan de skal afregne overfor det offentlige. Det skal du heldigvis ikke blandes ind i. Håber det var svar nok. Men brug lidt tid på at kigge lidt rundt i dette forum. Her er tonsvis af guldkorn.

Besvaret

Nej Lene, men for det første hører et indlæg om læge og tandlæge ikke ind under "bolig", og der er tydelige tråde til det, og for det andet har både jeg og mange andre penslet dette emne ud så mange gange før. Det gør jo ikke noget, hvis nye prøver at kigge sig lidt omkring - det har vi andre trods alt måttet. Selvfølgelig skal vi dele vores viden, men alle de gentagelser ER altså for meget.

Besvaret

Jeg har hørt om flere situationer, hvor de danske (tand?)læger ikke er særlig glade for sine svenske kunder. Der skulle være for meget administrativt papirarbejde i det ... Jeg ved ikke, hvor meget hold i der er i disse rygter ....

Besvaret

Jeg har ingen problemer hverken hos tandlæge eller læge. De måtte dog begge oprette mig som ny "kunde" i deres systemer, for at de fik det til at passe, men siden har det bare kørt på skinner. Min kone er gravid og får lavet alle undersøgelser hos jordemoder/læge i DK uden problemer.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...