Jump to content

Forskel på forsikringer.

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har gennem det sidste stykke tid indhentet tilbud fra forskellige forsikringsselskaber fordi jeg overvejer at flytte til Helsingborg. Alle sammen spørger om jeg vil have priser på en "Helförsäkring" eller en "Halförsäkring". Jeg har forsøgt at udspørge til forskellen, men kan ikke helt få klarlagt om det blot svarer til forskellen på danske kasko og ansvarsforsikringer. Håber der er nogen som kan hjælpe.

Besvaret

Jeg har gennem det sidste stykke tid indhentet tilbud fra forskellige forsikringsselskaber fordi jeg overvejer at flytte til Helsingborg. Alle sammen spørger om jeg vil have priser på en "Helförsäkring" eller en "Halförsäkring". Jeg har forsøgt at udspørge til forskellen, men kan ikke helt få klarlagt om det blot svarer til forskellen på danske kasko og ansvarsforsikringer. Håber der er nogen som kan hjælpe.

Besvaret

Hej Anders Det som er med i en halvforsikring udover kasko er tyveri, og hærværk. Sådan er det ihvertfald i vores tilfældet. Det vil sige at er du i et uheld står du selv for udgifterne til dækning af din egen bil.

Besvaret

Hej Anders Til nogle nye biler kan man "nøjes" med en halvforsikring i en periode. Vi har lige købt ny bil (dog ikke fået den endnu) men vi kan nøjes med en halvforsikring de første 3 år. Jeg har dog ingen anelse om det gælder for alle bilmærker eller om det er specielt for Volkswagen. Men det er jeg sikker, at det kan nogen af alle "bil-hajerne" herinde svare på. Vi har dog helforsikring på vores nuværende biler, men der er også købt brugt og 3-4 år gamle. Håber det hjalp en smule. Hilsen Lene

Besvaret

Halvforsikring dækker de skader du ikke selv har lavet: tyveri, brand og hærværk osv. Helforsikring er som fuld kasko i DK. I begge muligheder indgår trafikforsikring som er det vi kender som ansvar i DK. Når man køber en bil fra hel ny tilbyder de fleste (men ikke alle) mærker en gratis vagnskada-forsikring i 3 år. Med den i hånden skal du kun betale for en halvforsikring.

Besvaret

Og til vagnskadedækningen som i Danmark er en kaskoforsikring, kan du typisk tilvælge erstatningsbil ved dækkede skader, assistancedækning og formindskning af selvrisiko ved kollision med dyr. Men alt har sin pris :-)

Besvaret

Man kunne gå ind på dette sted http://www3.lansforsakringar.se/Skane/Privat/Forsakring/Fordon/Personbil/Fakta/V illkor_broschyrer_blanketter/default.htm og forsøge at blive klogere ved at vælge forklaringerne på de forskellige begreber eller eventuelt hente hele pdf-filen med de komplette vilkår. Det vil selvfølgelig tage "lidt" tid at læse materialet, men det er på den anden side svar direkte fra kilden.

Besvaret

Tak for de mange gode svar. I dag da jeg kontaktede Länsförsäkringar kom begrebet trafikforsikring pludselig på bordet??? Med mit bedste kendskab til svensk fik jeg oversat det til noget ala en almindelig dansk ansvarsforsikring - er det rigtig forstået???

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...