Guest michael Skrevet December 7, 2004 Rapporter Skrevet December 7, 2004 når man skal have bilforsikring i sverige skal man op lyse hvor meget man køre om år hvorfor det og kan man bare sig at man køre 25000 hvor man i virkeligheden køre 40000. det må ikke opfattes som om at jeg vil snyde men har bare gået og tænkt over hvordan de kan finde ud af det
Guest michael Besvaret December 7, 2004 Rapporter Besvaret December 7, 2004 når man skal have bilforsikring i sverige skal man op lyse hvor meget man køre om år hvorfor det og kan man bare sig at man køre 25000 hvor man i virkeligheden køre 40000. det må ikke opfattes som om at jeg vil snyde men har bare gået og tænkt over hvordan de kan finde ud af det
Guest brian Besvaret December 7, 2004 Rapporter Besvaret December 7, 2004 Ja du SKAL oplyse hvor mange km du regner med at køre, ved forsikring. Jo mere du er på vejen jo større risiko er der for at du er inpliceret i et uheld.25000km + er max hos alle selskaber. De kan kontrollerer det ved at tjekke hvad km stod på ved sidste besøg hos bilprøvningen og på den måde kan man regne sig lidt frem til om det passer. Men hvis du har oplyst 25000+ er der ikke nogen problemer.
dan Besvaret December 8, 2004 Rapporter Besvaret December 8, 2004 Derudover har mit værksted til alle service og alle andre værkstedsbesøg noteret kilometrene på fakturaen, og er det en forsikringsskade ser de jo regningen inde i forsikringsselskabet. Jeg tror ikke de hænger sig så meget i om du på et år lander 500 km forkert, men jeg har hørt at de meget nøjeregnende overfor dem som har +25.000. iøvrigt en måde at drive forsikring på som vi afskaffede i Danmark for et årti siden. Men okay, de har vel deres (uforståelige) grunde.
Guest zeni Besvaret December 8, 2004 Rapporter Besvaret December 8, 2004 Samtidig kan man ikke "lyve" med kilometerne, for når man sælger bilen, er den efterfølgende ejer nok ikke interesseret i at "betale" dine kilometer. Bilen holder jo sit reg nr i alt evighed, så det er ganske simpelt for forsikringsselskaberne. Jeg har dog aldrig hørt om nogle, som har fået ekstra regning selvom deres kilometer ikke holdte i længden.
Guest kim Besvaret December 8, 2004 Rapporter Besvaret December 8, 2004 Ærlighed varer længst ... Hvis nu det værste skulle ske - at du mere eller mindre totalskader din bil ... Og hvis nu den har kørt flere km end du har oplyst at den skulle ... Så har forsikringsselskaberne givetvis i policen sikret sig ret til at reducere din erstatning ...
Guest lene, Besvaret December 8, 2004 Rapporter Besvaret December 8, 2004 Michael, en eventuel erstatning for skadet bil bliver reduceret, hvis det viser sig du har kørt længere end du har oplyst du ville. Har du ved forfald af din forsikringspræmie ikke kørt det antal km. du oplyste du ville, kan du indsende en blanket og få lidt præmie retur. Det kan man ihvertfald hos Länsforsäkringar hvor vi har vores biler forsikret.
Guest oleskyum Besvaret December 11, 2004 Rapporter Besvaret December 11, 2004 Forsikring. Ja vær omhyggelig med oplysninger vdr. forsikring jeg har lige fået fortalt, at med hensyn til f.eks. vinterdæk, hvis du bliver involveret i et uheld og bliver noteret for ikke at have de rigtige dæk, bliver det sendt til vägverket og der tager forsikringsselskaberne oplysning. Det kan hæve din præmie straks.
Guest Trine Besvaret December 11, 2004 Rapporter Besvaret December 11, 2004 Nej Ole det er ukorrekt. det er lovpligtigt at køre med vinterdæk i Sverige fra 1 dec til 1 marts (gældende for sydsverige andre datoer længere nordpå) hvis du er involveret i biluheld dækker forsikringen slet ikke...
Guest kim Besvaret December 12, 2004 Rapporter Besvaret December 12, 2004 Moerke - dit seneste indlæg er næsten korrekt - vinterdæk er kun lovpligtige - i den nævnte periode - hvis der er brug for dem (hvis der er sne eller sjap på vejene - eller i vejkanten). Man kan altså sagtens køre med sommerdæk en frostklar dag med tørre veje. Det svarer næsten til advarselstrekanten i DK. Hvis du får brug for den, skal den være med - ellers er det lige meget.
dansken Besvaret December 12, 2004 Rapporter Besvaret December 12, 2004 Der er ifølge vägverket også et par undtagelser: Undantag Trots kraven på vinterdäck får ett fordon köras i följande fall om det kan ske utan fara för trafiksäkerheten: Vid provkörning eller bogsering av fordonet i samband med reparation eller liknande ändamål. Vid färd den kortaste, lämpligaste vägen till och från närmaste besiktningsorgan (Bilprovningen). Om fordonet enligt Bilregistret är trettio år eller äldre. Om fordonet är registrerat i utlandet. Vid färd som påbörjas eller avslutas i utlandet. Om du kör med stöd av saluvagnslicens (grön registreringsskylt) den kortaste, lämpligaste vägen från hamn, järnvägsstation, fabrik, reparationsverkstad, förvaringslokal eller liknande till sådan plats, lokal eller garage. Med saluvagnslicens får fordon även köras vid demonstration eller försäljning. Om fordonets däck enligt uppgift i Bilregistret har en fälgdiameter som är 10 tum eller mindre Dvs. at man gerne må køre til og fra arbejdet i DK, men ikke ned til bageren på hjørnet??
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu