Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Er der nogen der har erfaring med at køre terminalserver på windows XP ? Jeg synes jeg har gjort som jeg skulle min det funker ikke. Nogen der kender til andre former for fjernadministration ? Eksempelvis remote reboot, der ikke koster en bondegård.

Besvaret

Er der nogen der har erfaring med at køre terminalserver på windows XP ? Jeg synes jeg har gjort som jeg skulle min det funker ikke. Nogen der kender til andre former for fjernadministration ? Eksempelvis remote reboot, der ikke koster en bondegård.

Besvaret

HMM jeg kan kun sige at den gang jeg rodet med det var den fejl, jeg have var at den kørt på en port som ander ikke bruger og den skulle smide i ruther og smides hen til min pc .. jeg fik det da til at virker ved ikke om du har samme fejl .. men jeg kender ikke andre programmer og nå man få det op at køre virker det også godt .. jeg fant proten på google men søg efter en remote pc på google der findens nok mange.. he he 3,800,000 side om det for at være helt nøjaktig

Besvaret

er der nogen hits på keyboardfejl? ... bare for at være nysgerrig? happy.gif Mht. terminalserver så VED jeg det virker (vi brugte det på mit gamle job). Prøv at se om du har nogle systemkonflikter, og gør som Kenneth siger med at kig på din portopsætning. Ellers prøv at finde en manual på google, og kør den igennem ... happy.gif

Besvaret

Jeg HAR sådan set fulgt en manual på nettet, der includerede diverse ændringer med regedit.exe, men selv om jeg prøver med det lokale net siger den at "der ikke er nogle terminalservere på arbejdsgruppen" og det udelukker vel port-fejl ?

Besvaret

Hvor er man dog blevet en nørd. Her sidder man og fumler rundt i rgistreringsdatabase, i stedet for at kigge under System/fjernforbindelser. Nå men nu skulle jeg kunne "ordne" visse ting på serveren fra min computer på arbejdet. Fint nok.

Besvaret

I Windows XP hedder det remote desktop, men basalt er det samme teknologi som Windows terminalservices (RDP), hvilket bruges på servere. Begge services bruger port 3389 UDP hvilket der skal åbnes for udefra -> mod din pc. Der bør aldrig være portkonfilkt på denne port.

Besvaret

Hvis det kniber Steen kende jeg et par geeks det kan hjælpe med VNC....det jeg kender til det så fungerer det fint. <---IT-MONGOL happy.gif

Besvaret

Man skal ikke være meget geek for at få VNC til at virke. Den er suveræn.

Besvaret

Jeg kan kun istemme koret af positive stemmer over VNC. Dog har jeg oplevet at service´n har hængt, så jeg ikke kunne komme i forbindelse med min maskine hjemme. Men det er heldigvis en sjældenhed. Og det er nok mere M$ end VNC der har skylden ;o)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...