Jump to content

Internet — hvad skal vi vælge

Recommended Posts

Skrevet

I går fik vi bekræftet, at vi kunne få en lejlighed i Limhamn fra 1. december, og vi sagde ja tak med det samme. SÅ nu flytter vi til Malmö, og vi glæder os. Jeg skal have Internet (arbejdsgiverbetalt), og jeg har brug for lidt hjælp. Der står en del på denne site, men jeg mangler alligevel lidt. Jeg har set Bostream og Telia’s Internet. Men nu mit spørgsmål! Hvad vil I anbefale og hvilket system er mest stabilt? Der skal selvfølgelig være noget fart på skidtet :-) Jeg kan sige, at vi ikke får en fastnet telefon, da vi vælger Telsome som IP telefon selskab. Derfor skal Internetselskabet ikke kræve, at vi har en fastnet forbindelse — er det et problem? Kan I hjælpe mig? /BAL

Besvaret

I går fik vi bekræftet, at vi kunne få en lejlighed i Limhamn fra 1. december, og vi sagde ja tak med det samme. SÅ nu flytter vi til Malmö, og vi glæder os. Jeg skal have Internet (arbejdsgiverbetalt), og jeg har brug for lidt hjælp. Der står en del på denne site, men jeg mangler alligevel lidt. Jeg har set Bostream og Telia’s Internet. Men nu mit spørgsmål! Hvad vil I anbefale og hvilket system er mest stabilt? Der skal selvfølgelig være noget fart på skidtet :-) Jeg kan sige, at vi ikke får en fastnet telefon, da vi vælger Telsome som IP telefon selskab. Derfor skal Internetselskabet ikke kræve, at vi har en fastnet forbindelse — er det et problem? Kan I hjælpe mig? /BAL

Besvaret

Hvis du vil have en linie med nogenlunde konstant, båndbrede skal du have Bostream 2,5 Mbit eller Telia 8 Mbit, alternativt kan du måske få HSB Bolina. Hverken Telia eller Bostream(BBB)har opgraderet deres centraler til vdsl i limhamn Sydkraft osv. glem det.

Besvaret

BAL: HSB Bolina er fint nok, selv hvis du har et mere "unormalt" internetforbrug, men det kræver at den boligforening du flytter ind i er HSB. Bredbandsbolaget har kørt med tilbud i en periode nu, jeg ved ikke hvor de er landet på prismæssigt, men hastigheden er ihvertfald i top happy.gif Har du brug for fast ip-adresse pga. VPN opkopling til din arbejdsgiver, så undersøg om du kan bruge DYNDNS eller deslignende hvis du ikke er i stand til at få fast ip hos din kommende leverandør ;) Har selv brugt den sidste løsning da HSB Bolina ikke leverer fast ip og den virkede for mig.

Besvaret

Hej BAL, jeg mener nu, at de fleste internetudbydere i Sverige kræver telefonabonnement hos Telia. De får, som ikke gør det, øger blot måndesbetalingen (Bostream hæver den med 100:-). Du har tidligere nævnt, at det er en HSB ejendom ikk'? Meget ofte følger der bredbånd med hos HSB (HSB Bolina, leveret af Telia). Ellers kan jeg sige at Bostream kører godt. Der har jeg haft 2,5 MBit og nu Scream (8+ MBit). Tidligere (3 år siden) havde jeg Telia 512 KBit. Alle 3 forbindelser har fungeret uden problemet, og jeg kan ikke mindes, hvornår jeg sidst har oplevet problemer. Jeg har aldrig selv haft Bredbåndsbolaget, da de ikke kan levere fast IP (det kan Bostream). Men kender en del som kører bed Bredbåndsbolaget, og alle er glade for det.

Besvaret

Hej Bal, jeg vil helt klart vælge adsl hvis ikke jeg havde bolina, hvis du er tæt nok så får du rene 28 mbit forbindelse hos song networks det da billigt til 335 kr ...happy.gif men beror på om du er tæt på centralen. Ellers har jeg et gangske udmærket link hvor du kan tjekke de forskellige udbydere og priser. http://www.alltombredband.se/index.php poy poy Vh Jack

Besvaret

JAck: Kan det passe at song networks koster 1295,- om måned? Bostream er man afhængig af afstanden til centralen. Man kan tjekke muligheden for forbindelsen inde på hjemmesiden, men der skal man både skrive postnr. og telefon nr... Jeg har ikke et telefonnr. endnu. Men vi skal bo på Odengata i Limhamn... Kan man tjekke forbindelsen med ens adresse stedet for telefonnr?

Besvaret

Interessant: "Max 3500meter från telestationen Hastigheten på ditt bredband beror på hur långt du bor från din telefonstation, upp till 3500 meter kan du få Adamo ADSL2+ 28Mbit, bor du längre ifrån kan du enbart beställa vår andra tjänst Adamo ADSL 8Mbit eftersom ledningslängden gör att du ändå får samma kapacitet. Bor du närmare än 1000 meter från telefonstationen får du upp till maxkapaciten 28Mbit, bor du 3500 meter från stationen blir kapaciteten ca 10Mbit. Et lille uddrag fra http://www.adamobredband.com/adsl2.html

Besvaret

Jeg har internet fra comhem og selv om jeg synes det kører ganske fint, synes jeg dog ikke helt det er i orden at jeg betaler for 8 mbit, med typisk ligger på ca. 750 kbit.

Besvaret

BAL: det skal nok passe at Song Networks koster kassen pr måned, da denne leverandør retter sig mod erhvervslivet og ikke de private. Så de tilbyder sikkert en stribe af ekstra services, som ikke er nødvendige for private.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...