Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Er der nogen der ved om der er andre end telia der kan reparerer på telefon stik i lejligheden? For jeg tror ikke de virker helt optimalt dem jeg har. Internettet er meget ustabilt. og det suser meget i de andet stik og det 3 virker slet ikke. Nogen der ved noget om nogen?

Besvaret

Er der nogen der ved om der er andre end telia der kan reparerer på telefon stik i lejligheden? For jeg tror ikke de virker helt optimalt dem jeg har. Internettet er meget ustabilt. og det suser meget i de andet stik og det 3 virker slet ikke. Nogen der ved noget om nogen?

Guest katrine_b
Besvaret

Hej Brian, du kan kontakte hvilken elektriker du vil. Du SKAL ikke bruge Telia for det arbejde. Hvis dit Internet er meget ustabilt kan det väre fordi det ikke er tilkoblet "1:a jacket". (Instruktioner om hvordan du finder ud af det kan du bl.a läse dig til på www.kjell.com. Välg kjellfakta - ellära - telefoni - så kopplas svenska teleuttag.

Besvaret

Ja jeg mindes godt jeg har læst lidt om det med "1:a jakcket" men det er ikke lige til at gennemskue hvad der er hvad her i huset. Men vil da forsøge. Takker skal du have

Besvaret

Brian: jeg havde selv på et tidspunkt stor udsving i kvaliteten af min internetforbindelse. Senere fandt jeg så ud af, at jeg ikke havde mit internetmodem koblet til 1. jack. Så det kan meget vel det som Katrine beskriver, som er løsningen.

Besvaret

Nu har jeg flyttet det til et andet stik som mere ser ud som "1:a" og nu kører det klippe stabilt. også min telefin telefon kører nu uden problemer. Nu skal jeg bare finde ud af om mit telia nummer kan køre med på. for da den sad i et stik nr 2 må det så blive cuttede den for internettet når den ringede og lød dessuden som et gammeldags modembiggrin.gif

Besvaret

Geunden til at et adsl-modem skal sidde i 1´a jacket, er jo netop for at undgå de problemer du beskriver. Med min Bostream-forbindelse fulgte et skillefilter, hvori jeg kunne: 1. sætte mit adsl-modem og 2. sætte min telefon i et stik ved siden af (eller føre dette stik videre "ud på kredsløbet" i resten af lejligheden.) Skillefilteret filtrerer netop data og pstn-trafik fra hinanden - så hvis du sætter en telefon FØR dette filter, så har du den ballade du beskriver. Det du så kan gøre, er at cutte forbindelsen til de resterende stik i huset EFTER 1´a jacket. På 1´a jacket sætter du så dit skillefilter og modem, og fører derefter signalet fra telefon-delen af skillefilteret ud på kablerne til de resterende stik i huset. Så virker dine telefonstik i huset som de skal.

Besvaret

nu prøver jeg lige at beskrive min installation. Mener selv jeg har fundet "1:a jacket" derfra har jeg en telefon ledning ud til et "filter" hvor den går ind i "line" og ud igen i "modem" Derfra går den op i mit adsl modem fra Bredbandsbolaget i den der hedder WAN. også kører det. Jeg har så læst mig frem til at den ene port på mit adsl modem er forberedt til telefoni. Er det så den port jeg skal trække en ledning ud fra og ned til en dåse hvor jeg sætter et stik i som kan tage min telefon ledning og samtidig få koblet et alm telefonstik i nakken? Håber det kan forståes nogen lunde.

Besvaret

Læste lidt i den bog jeg fik med fra Bredbandsbolaget om hvordan man finder den "1:a jacket" og det var noget med at der skulle være ledninger på kontakten og de andre stik i huset skulle der kun være 2. Fint nok. De nederste er "fødeledningerne" og de andre var videre til de andre stik. Så prøvede jeg at koble de 2 øverste fra. Men der var sq stadig liv i mine stik. så jeg fatter minus! nogen der har styr på det og vil tjene en pizza og lidt at drikke til?angry.gif

Besvaret

Gio: Ja i grove træk. Jeg har mit adsl modem med 4 porte hvoraf den ene er til telefoni. om det er til alm telefoni eller ip telefoni kan jeg ikke gennemskue. Jeg har den "boks" som er skråt over "steg 5" men den "grenkontakt" har jeg ikke.

Besvaret

Hvis der stå "phone" e.l. på den, så er det bare almindelig telefoni, som bliver sluset igennem på det stik. Men så skal det jo også være et rj11 (og ikke et rj45 - alm. netværksstik) - er det dét? IP-telefoni skal jo bare i en ledig netværksport (og evt. have åbnet porte i routeren, hvis det er påkrævet) for at virke. Men jeg må sige...den dér installations-oversigt er da også noget af en omgang. Kan da kun forvirre mere end den kan gavne. Hos Bostream havde jeg: 1. adapterprop til telefonstikket, hvori der var indbygget skillefilter. (én ledning til adsl-modem og én til telefon-line. Det kunne ikke være nemmere) 2. ADSL-modem, som jeg proppede over i en trådløs switch/router - og derfra kørte det hele som det skulle. (ja, ok...efter lidt nørderi med porte o.l. Men det var lige så meget for at få sikkerheden på plads m.m.) Jeg havde såmænd med glæde kigget forbi dig og ædt pizza´en og kigget på dine stik. Men nu er jeg jo flyttet til Dannevang igen...

Besvaret

Gio: Nu er jeg der ikke fysisk og kan se efter men jeg mindes at det er rj45 stik i "telefoni porten" Men jeg tror jeg må skrive eller ringe til bredbandsbolaget og høre om de kan sende mig en forvirring. Takker indtil videre.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...