Guest thomaso. Skrevet February 22, 2005 Rapporter Skrevet February 22, 2005 Hej Jeg har de sidste dage oplevet problemer med Telefin. Bitte små pulserene udfald, og dernæst kvæles forbindelsen langsomt, og ender med et udfald. Her i oplevet noget lign. her den sidste tid? Syntes det var rigtigt godt i starten, men nu er det så hammerdårlig en forbindelse at jeg overvejer at droppe ideen igen. Det kan jo selvfølgelig være min boks. Kører i andre stadigt 100% problemfrit og fint eller hvad?
Guest thomaso. Besvaret February 22, 2005 Rapporter Besvaret February 22, 2005 Hej Jeg har de sidste dage oplevet problemer med Telefin. Bitte små pulserene udfald, og dernæst kvæles forbindelsen langsomt, og ender med et udfald. Her i oplevet noget lign. her den sidste tid? Syntes det var rigtigt godt i starten, men nu er det så hammerdårlig en forbindelse at jeg overvejer at droppe ideen igen. Det kan jo selvfølgelig være min boks. Kører i andre stadigt 100% problemfrit og fint eller hvad?
Guest Trine Besvaret February 22, 2005 Rapporter Besvaret February 22, 2005 ThomasO??? Har du HSB Bolina???? og hvor bor du? Jeg har gang i den helt store udredning.....mit virker af r.....til og har gjort det siden midten af januar.
Guest Trine Besvaret February 22, 2005 Rapporter Besvaret February 22, 2005 Årh nej jeg kan se i en anden tråd du har Bostream... hmm det var ellers BBB jeg overvejede at skifte til Damn it!
Guest thomaso. Besvaret February 22, 2005 Rapporter Besvaret February 22, 2005 Nej... jeg har BOSTREAM og der er fint hul igennem uden nævneværdige problemer. Næsten samme kvalitet som min tidligere Cybercity i DK. Min VoIP kører dårligt, tror det er boksen eller sådan noget. Telefin spørger bare om jeg har prøvet at sluke for min PC imens jeg taler.... hallo... telefin.. jeg er IT mand, og jeg har MEGET fin båndbredde der hvor jeg bor. *Suukkk*
swoop Besvaret February 22, 2005 Rapporter Besvaret February 22, 2005 Hej Thomas O, jeg oplever også udfald på Telefin. Jeg har flere gange oplevet at få en SMS fra venner, om hvorfor fanden jeg ikke svare telefonen .. Den har bare ikke ringet, selvom jeg har været hjemme hele dagen. De sidste par dage har jeg også oplevet, at en telefonsamtale pludselig afsluttes, og man dermed skal ringe op igen. På ingen af tidspunkterne har der kørt trafik af speciel stor størrelse.
Guest ronal Besvaret February 22, 2005 Rapporter Besvaret February 22, 2005 Hej, Jeg har ligeledes problemer med Telefin, som Allan Andersen (Swoop) at man ikke får sine opkald igennem, yderligere er der problemer med kvaliteten på samtalerne istarten, hvor den hakker en del, bliver dog bedre når man bliver ved med at snakke.... jeg kan ikke forstille mig det er båndbreden idet det kun kræver 128/128 kbit. forbindelse: BBB med 10/1 mbit.
Guest jesper Besvaret February 22, 2005 Rapporter Besvaret February 22, 2005 Telefin har haft problemer det sidste stykke tid. Efter deres eget udsagn grundet en softwareopdatering af noget centralt udstyr. 10:15 - status på driftproblem i går. (16.02.05) Efter Telefins systemproblem i går fik vores leverandør et større netværksproblem, men alt skulle være løst i dag. Oplever du problemer, så prøv at slukke og tænde for din adapter. Alle sager i vores supportsystem bliver svaret i den rækkefølge de er kommet ind. Problemer med Firefly (16.02.05) Flere kunder oplever problemer med indgående opkald til Firefly. Vi gør opmærksomme på at voipserveren skal stå til voip2.telefin.dk under opsætning. Derudover er vi ved at kigge på problemet Der kan være problemer med at ringe (15.02.05) Vi har desværre en systemfejl i øjeblikket, og vi arbejder på at få denne løst hurtigst muligt. mvh. Telefin Vi arbejder stadig på problemet. (15.02.05) For mange vil det hjælpe at genstarte sin adapter, og hvis du selv har configureret din adapter/software kan du skifte til server: voip2.telefin.dk så skulle alt virke igen. ...der er mere at læse her: https://www.telefin.dk/main/drift.asp
Guest thomaso. Besvaret February 22, 2005 Rapporter Besvaret February 22, 2005 Ih...Tak Gio, du har lige spurgt 2 driftfolk... om de har set kunde Driftstatus siden, det er jo nok det første man chekker he he Jeg kan ikke bruge deres \sludder til nogetsomhelst, derfor gik jeg lidt hårdere til supporten, og fortalte ham at jeg abejder også med det der IT skidt til dagligt, HVAD er der galt hos jer...HVORFOR virker det ikk, for i min ende ER ALT ok. Jeg fik en længere dialog med Telefin Support, og til sidst indrømmede supporten at : Efter en stor kundetilgang, så er der kommet for mange brugere på vores server, så vi er ved at opsætte en ekstra, som kan tage over. Dette skulle hjælpe på lydkvaliteten. Problemet vil blive løst i løbet af ugen. Vi beklager selvfølgelig de gener du har haft. Oversubscribing.... de har taget for mange kunder ind til kapaciteten. Telefin har 1 server og er ved at købe nr 2. Sukk jeg troede de var bare lidt større. *Skæver ned under skrivebordet og tæller mig til lidt flere*
Guest thomas Besvaret February 22, 2005 Rapporter Besvaret February 22, 2005 Ditto her mit Telefin har også været skod de sidste mange dage - har også haft udfald her til aften hvor den afbrød 2 gange midt i en samtale trist at Mitsumi ikke tager imod porteringer ellers så var jeg sq skredet :-) ThomasO: fra hvornår fik du beskeden omkring at det ville blive løst i løbet af ugen...sidste uge eller denne uge ???
Guest Trine Besvaret February 22, 2005 Rapporter Besvaret February 22, 2005 hvordan lyder det når den afbryder? og hvor mange har problemer med at den afbryder helt? Min begyndte som I beskriver med at lyden blev dårlig (som en mobiltelefon med dårligt signal) men har de sidste 3 uger afbrudt samtalerne helt efter få minutter. Der kommer en optagettone midt i samtalen og forbindelsen forsvinder... Jeg har jo skudt skylden på mit internet, men nu bliver jeg helt i tvivl om det er Telefin..
Guest thomas Besvaret February 22, 2005 Rapporter Besvaret February 22, 2005 Har mange af de samme symtomer....ameget apropo så er dyret lige begyndt at blinke rødt igen :-(
Guest Trine Besvaret February 22, 2005 Rapporter Besvaret February 22, 2005 uha det gør vores hver gang den mister forbindelsen... det gør den i ca 10 sek så holder den op og du kan fortsætte samtalen i endnu måske hele 3 min.... Men det er begyndt efter midten af januar og Telefins kundeservice har nægtet det er deres problem... måske skulle jeg vente med at svine bolina til og afvente den nye server.. havde ellers gang i at oprette fastnet igen og skifte til Telia Bredbånd...
Guest thomas Besvaret February 22, 2005 Rapporter Besvaret February 22, 2005 JEg havde også fat i nakken på dem om de ikke kunne prøve at skrive et tidspunkt på hver gang de postede en ny fejlmeddelelse dette af hensyn til de dage hvor de har postet flere problemer af gangen og dernæst skriver de at problemet skulle være løst så man ved om man skal fejlsøge sin egen hardware/adapter eller det er dem som skoder igen...men som sagt min lyser igen rødt og vil ikke stoppe lysshowet :-(
Guest Trine Besvaret February 22, 2005 Rapporter Besvaret February 22, 2005 næ min blinker også rødt nu hele tiden...måske er de ved at skifte server og imorgen er alle mine telefonproblemer væk
Guest thomaso. Besvaret February 22, 2005 Rapporter Besvaret February 22, 2005 Forslag: Jeg syntes i alle sammen skulle skrive til Telefin support, at vi er flere der debatterer "et sted på nettet" (kommer absolut ikke dem ved hvorhenne), og vi er nu alle klar over det er DEM der har et problem, som de burde skrive om på driftstatus siden. Skriv evt. det er jeres eneste telefon hjem til DK, og hvis ikke de får styr på det skifter i abb. Jeg agter at skrive til dem om lidt, at hvis ikke det er iorden inden for et par dage, skifter jeg selskab og ringer jeg til en god ven der er journalist på DR. Forsberg: Jeg fik den mail i dag, 22/2 kl 14:00
Guest thomaso. Besvaret February 22, 2005 Rapporter Besvaret February 22, 2005 Moerke: Prøv det her hvis du er i tvivl om din linie er nede, det er ret let at se et reelt udfald. Gå i start Gå i Run Skriv CMD og tast enter -Nu har du en sort commandprompt- Skriv eks: ping tv2.dk -t Nøjagtigt med samme mellemrum og "streg-t". Tryk enter Så får du en sådan en her kørene: Reply from 193.88.89.14: bytes=32 time=21ms TTL=114 Reply from 193.88.89.14: bytes=32 time=21ms TTL=114 Reply from 193.88.89.14: bytes=32 time=21ms TTL=114 Reply from 193.88.89.14: bytes=32 time=21ms TTL=114 Den kan du lade køre i et godt stykke tid (måske hele tiden mens du taler telefon), og hvis der skulle være udfald på DIN linie vil den pludseligt skrive Request timed out Request timed out Request timed out Request timed out Request timed out Du kan bare trække vinduet lidt ud som en tynd lang boks i siden af skærmen, som du kan holde øje med mens du sidder på PCen. Hvis den bliver ved med at svare fra TV2 eller en anden adresse, så har du altså hul igennem på din Bolina. Vælg ikke DR de svarer ikke på en ping.
Guest Trine Besvaret February 22, 2005 Rapporter Besvaret February 22, 2005 Tak for forslaget, men det har jeg allerede testet... der har også været en teknikker forbi og han kan "se" problemet men ikke været i stand til at løse det....lang historie... trist...frustrende...men summa summarum er at lortet ikke virker og at ingen ved hvorfor.... (har lige overvejet at teknikkeren pingede mod Telefins server da han målte på mit problem så måske derfor kan han se et problem...aner det ikke er ikke teknisk) Derfor er jeg lidt "glad" for I andre er havnet i samme båd og at problemet måske alligvel er lokaliseret hos Telefin... Jeg har skam også tænkt mig at kontakte dem og spørge ind til hvorfor de har tilbageholdt oplysninger for mig. Det har været lige ved at koste mig kassen fordi jeg har villet skifte internetudbyder...
Guest jesper Besvaret February 22, 2005 Rapporter Besvaret February 22, 2005 TjomasO: Nu er det jo ikke alle der er lige så teknisk mindede som dig og Swoop-drengen *g* Og faktisk kommer det som en overraskelse for mange almindelige brugere, at man kan læse om forstyrrelser på en status-side. Derfor postede jeg nedenstående. At du så har fået Telefin(ito) til at indrømme mere end de tør skrive på status, det siger så lidt om deres lyst til at beholde (og informere) deres kunder. Tjek eks. news://dk.teknik.telefoni på Usenet. Der er der kommet en hel del tråde de sidste dage omkring udfald på Telefin. Til gengæld må jeg sige mit Redspot-abb. har oppet sig. Det har kørt problemfrit i 14 dage nu Alle jer der har problemer kunne jo prøve at oprette en gratis konto hos http://gratissip.dk/ - og så teste derigennem. Deres side kan være lidt kringlet at finde rundt i, så her er de vigtigste: Tilmelding: http://gratissip.dk/frontend/TilmeldDigHer FAQ/OSS: http://gratissip.dk/frontend/OfteStilledeSpoergsmaal Teknisk opsætning: http://gratissip.dk/frontend/KonfigurerTelefon
Guest Trine Besvaret February 23, 2005 Rapporter Besvaret February 23, 2005 WOW!!! Jeg har lige gennemført 2 samtaler på OVER 10 minutters varighed!!!!!!!! og selv afsluttet begge samtaler selv!!! Det er første gang i en måned!!! FANTASTISK FANTASTISK
Guest thomaso. Besvaret February 23, 2005 Rapporter Besvaret February 23, 2005 Jeg har netop også gennemført en samtale på 9 minutter, uden den "fader" ud og til sidst dør helt. Lad os håbe de nu kan holde den i luften fremover.
Guest Trine Besvaret February 25, 2005 Rapporter Besvaret February 25, 2005 Nu vil jeg ikke gøre små problemer større, da jeg synes vi har haft store problemer nok... Er der nogen der som jeg får "banke på" istedet for en optaget tone hvis der ringes op (til mig) og jeg taler med en anden? Jeg har forsøgt at slå "banke på" fra på min telefon men det virker ikke rigtigt. Jeg kan ikke finde ud af at ændre det inde i opsætningen hos Telefin... P.S den virkede også igår
Guest Trine Besvaret February 25, 2005 Rapporter Besvaret February 25, 2005 Taget fra Telefins drift IDAG.. "Opdatering om driften (25.02.05) Visse kunder har oplevet forstyrrelser i samtale, og udfald i forbindelsen til vores servere. Vi er opmærksomme på problemet og ud over at optimere vore systemer, sætter vi i denne tid løbende nyt udstyr op. Der kan i weekenden forventes mindre forstyrrelser, mens dette foregår."
Guest thomas Besvaret February 25, 2005 Rapporter Besvaret February 25, 2005 Det er skidt hvis vi nu igen skal igennnem en uges tid hvor den står og blinker rødt med lygten :-( Er der forøvrigt nogen som fik skrevet til dem og fortalt at de måske ikke er helt gamle nok til at drive en televirksomhed ???
Guest Trine Besvaret February 25, 2005 Rapporter Besvaret February 25, 2005 Ja ja sur kælling kan man altid være..men de har overraskende ikke kommenteret mit udbrud endnu.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu