Guest jesper Besvaret February 27, 2005 Rapporter Besvaret February 27, 2005 Glæder mig at høre jeres telefoni arter sig nogenlunde igen
Guest Trine Besvaret March 3, 2005 Rapporter Besvaret March 3, 2005 Så nu gider jeg ikke mere... De har endnu ikke svaret på mit vredes udbrud, og nu begynder vi at miste opkald, dvs folk ringer op men telefonen ringer ikke op hos os. Desuden kan man ikke se de mistede opkald på hjemmesiden. Jeg har sendt endnu en salve til dem og vil nu skifte udbyder. Redspot virker som den mest overskuelige hjememside og jeg kan genbruge min adaptor. Gio kører redspot stadig upåklageligt? og hvilke problemer har de haft tidligere?
Guest tim Besvaret March 3, 2005 Rapporter Besvaret March 3, 2005 Hej Moerke. Har du læst inde på telefin under driftstatus. De skriver i dag at de har sat ekstra server op så deres kap nu er fordoblet. De beklager til de mange kunder der har haft problemer. Ja tak skal de have. Tror du ikke du skal vente et par dage med at skifte for at se om det har hjulpet på problemet. ? Må håbe at det har. Tim
Guest jesper Besvaret March 3, 2005 Rapporter Besvaret March 3, 2005 Redspot var lang tid om at få deres service op at køre, efter de rent faktisk havde annonceret den (...dette mener jeg at have omtalt nærmere i en anden tråd - men er egentlig ikke relevant længere, da de kører som de skal nu). Men efter at de startede op, så har det været minimalt med børnesygdomme. Dog har de endnu ikke telefonsvarer som en del af deres service - men dén er på vej. Lad mig slå fast at IP-telefoni stadig er så nyt, at alle de forskellige selskaber stadig lærer af alle de fejl der opstår henad vejen. Vi kan desværre ikke forvente fastnettelefoni-stabilitet endnu - men det kommer med tiden. Indtil videre må vi spare penge, være pionerer...og leve med et udfald i ny og næ. (og bruge vores mobil i de tifælde ;o)) Men som det er nu, så kører mit Redspot u-påklageligt. Dog blev jeg kylet af midt i en samtale igår. Men det hører til sjældenhederne. I kan læse meget mere om Redspot IP-telefoni her: http://www.redspot.info/overview.aspx?ID=3df86f5a-0f77-4d11-9c7e-0bcc55e81d38 Deres pressemeddelelser kan ses hér: http://www.redspot.info/pressecenter.aspx?Language=&ID=1829e1ae-0ded-46bd-a63d-e ac375e4e819
Guest Trine Besvaret March 3, 2005 Rapporter Besvaret March 3, 2005 Sjovt det er hver gang jeg sender Telefin en svaber på kundeservice at de opdaterer deres driftstatus...hmmm måske skulle jeg støve min indre kælling af og brokke mig noget oftere...
Guest anfield Besvaret March 3, 2005 Rapporter Besvaret March 3, 2005 Hvordan kan det generelt lade sig gøre for en kælling, at brokke sig oftere? Nåh ok, godt ord igen
Guest Trine Besvaret March 3, 2005 Rapporter Besvaret March 3, 2005 Ja det kan man jo godt undre sig over.... men faktisk så kan jeg godt anstrænge mig til at være flink i optil længere perioder af gangen og dermed undertrykke det medfødte kælllingegen vi alle har.... Min pointe var blot at jeg i denne forbindelse måske har trukket den for langt...
Guest anfield Besvaret March 3, 2005 Rapporter Besvaret March 3, 2005 Og med min seriøse tankegang, var min pointe ikke andet end en "latterlig kommentar" fra sidelinien, og altså absolut no offence
Guest Trine Besvaret March 3, 2005 Rapporter Besvaret March 3, 2005 jeg glemte vist en smiley, no offence taken in the first place
Guest thomaso. Besvaret March 3, 2005 Rapporter Besvaret March 3, 2005 Thomas Forsberg: Citat: Er der forøvrigt nogen som fik skrevet til dem og fortalt at de måske ikke er helt gamle nok til at drive en televirksomhed ??? Det var da den fedeste kommentar i tråden. Skal vi ikke spørge dem ... og med venlig hilsen alle de kunder de har i Malmø, som sidder og diskuterer at flytte fra deres lille amatørbiks.
Guest Trine Besvaret March 10, 2005 Rapporter Besvaret March 10, 2005 Ha Ha hvilken svartid;-) Sendte min første fejlmelding 4 januar, fik løbende svar om det ikke var mit problem.. Sendte min første svinemail den 23.feb.. intet svar.. sendte min 2 svinemail den 3 marts... intet svar før IDAG 10 marts!!! og se her.. indsat fra kundeservice... Hej Trine, Vi har lavet nogle ændringer og samtidigt har jeg sat dig over på en server med færre kunder på - du skal derfor genstarte ipadapteren. Prøv at holde øje om det er blevet bedre - ellers vender du tilbage i denne sag eller ringer til vores kundeservice: 77349000 Mvh ******** ..hold da op jeg er blevet opgraderet til en lettere tom server...bemærk formuleringen "ellers vender du tilbage i denne sag " de opfordrer mig ligefrem til at svine dem til igen... they like??? Nå men det virker faktisk ok i øjeblikket...
Guest jesper Besvaret March 10, 2005 Rapporter Besvaret March 10, 2005 Telefin er åbenbart lettere masochistiske *fnis*
Guest brian Besvaret March 16, 2005 Rapporter Besvaret March 16, 2005 Er der nogen der oplever forsinkelse når der ringes til en Telefin telefon? Med forsinkelse mener jeg at når der ringes fra en telefon til kaldet går igennem til telefin telefonen? Jeg oplever fra 7-10 sec om at den begynder at ringe hvilket jeg mener er lang tid. Er det bare mig?
Guest thomas Besvaret March 16, 2005 Rapporter Besvaret March 16, 2005 Jeg ved at de fleste gange hvor jeg ringer til folk, så hører jeg slet ikke at de siger hej det er ...... Så bliver der bare sagt HALLO, og det er sq pisse irriterende, og det betyder jo så også at du ikke kan bruge fax med din ip-fon, da der er forsinkelse. Og det er noget snot!
Guest Trine Besvaret March 16, 2005 Rapporter Besvaret March 16, 2005 Vi oplever begge dele, desuden oplever vi at opkald ikke går igennem til os. Altså at venner der ringer til os hører en normal ringetone men at opkaldet aldrig går igennem til os. De sidste 2 dage har alle numre vi har søgt at kalde op til duttet optaget.. Prøv at ringe til jerselv fra en mobil.... lige nu kl 20.28 virker vores ikke.. Jeg har ringet og brokket mig og de giver mig ret og siger undskyld og at problemet er løst nu....det er det bare ikke og nu er kundeservice lukket frem til mandag.. Så nu skrider jeg over til Telsome og håber på de kan levere en mere stabil vare..
Guest brian Besvaret March 18, 2005 Rapporter Besvaret March 18, 2005 Moerke: Du vender lige tilbage med status på hvordan Telsome kører ik? For jeg ved jo ikke hvor mange kald jeg mister og jeg er da lidt irrerteret over at den er længe om at komme igennem da folk måske tror man ikke er hjemme hvis man ikke er ved siden af fonen når man hører den ringer.
Guest Trine Besvaret March 18, 2005 Rapporter Besvaret March 18, 2005 Selvfølgelig Brian, var ikke sikker på der var andre end mig der læste i denne tråd Jeg oprettede et nummer hos Telsome i onsdags, det var supernemt at omkonfigurere min adaptor (grandstream 486). Har dog måtte skifte nummer og betale 100 kr i oprettelse hos Telsome. Det virkede med det samme og kvaliteten er meget bedre end Telefin. Vi har stadig lidt klikken men det kan godt skyldes HSB Bolinas delte netværk tror jeg, de er kendte for delays har overbelastning har jeg læst mig til. Dog ikke noget der vil få mig til at oprette fastnet hos Telia igen. Vi har testet og alle opkald vi selv har foretaget er gået igennem indtil videre så jeg håber på mine IP problemer er overstået...
Guest thomas Besvaret March 22, 2005 Rapporter Besvaret March 22, 2005 -------------------------------------------------------------------------------- Skrevet af: Thomas Hansen <thomaschansen@hotmail.com> Skrevet den: Emne: Optagettone 17.03.2005 20:07 Hvorfor er det lige at der er så mange problemer med jeres telefoni? Først og fremmest er det over halvdelen af de opkald jeg skulle modtage der ikke går igennem, eller også får jeg at vide at den ringer optaget! Hvis jeg så prøver at ringe til nogen er der som regel ikke nogen problemer, men engang imellem ringer den op, også dutter den optaget!!! Og jeg ved at der ikke er optaget i den anden ende... Der er efterhånden mange problemer, bl.a. også med forsinkelser! Ringer jeg til en anden person, når vedkommende at sige hej det er ......! førjeg hører noget som helst, og det er sq irriterende og det betyder også at min dyrt indkøbte fax faktisk ikke kan bruges til det den er købt til Nu skal i ikke bare skrive at det er midlertidigt og at det må være min internet forbindelse der er noget galt med. For det er det ikke... Jeg har flere bekendte der har de samme problemer og flere af dem er begyndt at skifte over til telsome! Til slut vil jeg sige at jeres svar vil sammen med en del andre svar( ikke alle lige intelligente) som mine bekendte har fået fra jer, blive offentliggjort på et foruminde på nettet, så jeg håber på et ordentligt svar, uden alle jeres dumme søfoklaringer(hvilke vi har fået en del af fra jer). Venlig hilsen Thomas Hansen -------------------------------------------------------------------------------- Skrevet af: Thomas Busk Skrevet den: Emne: Optagettone 22.03.2005 13:14 Hej Thomas. Da vi for nylig har opgraderet vores serverpark til dobbeltkapacitet, kunne det umiddelbart se ud som om, at dine problemer måske skyldes andre faktorer end nogen vi har indflydelse på. Du bedes derfor svare grundigt på nedenstående spørgsmål, så vi forhåbentligt kan pinpointe hvor problemet ligger, og en evt. løsning på det. 1. Hos hvem har du internet (Stofa, Webspeed, Tiscali osv?) 2. Hvad er din internethastighed (feks. 128/64 Kbit, 2048/512 Kbit?) 3. Hvordan oplever du problemet, og i hvilket omfang? 4. På hvilke tidspunkter oplever du problemet (hele tiden, Morgen, middag , aften?, samtidig med at du bruger din computer?) 5. Hvis du oplever udfald står adapteren så og blinker rødt samtidig, og hjælper det at slukke og tænde adapteren? 6. Hvor længe har du oplevet problemet, hvornår oplevede du det første gang, og er det blevet bedre eller værre de sidste par uger? 7. Hvis du har andre oplysninger, du mener ville kunne hjælpe os, så skriv dem gerne her. 8. Hvilket udstyr har du på dit internet udover en IP adapter? (F.eks en router eller switch?) 9. Hvordan er adapteren sat på i dit netværk (f.eks kabelmodem > 486 adapter > PC) Hvis du mener vi kommer med søforklaringer, må du gerne henvise mig til disse sager, så jeg kan se hvad du mener. Mvh Kundeservice
Guest thomas Besvaret March 22, 2005 Rapporter Besvaret March 22, 2005 Det er sq i order Thomas de har godt af at få at vide at det de leverer ikke er i orden - har flere gange skrevet til dem hvor de så skriver tilbage at fejlen nu skulle være rettet på trods at at der så går en uges tid igen før der opstår nye problemer....
Guest tim Besvaret April 4, 2005 Rapporter Besvaret April 4, 2005 Hej. Jeg har Telefin og HSB Bolina internet i Limhamn. Jeg havde i starten store problemer med udfald og ingen forbindelse med Telefin. Jeg skrev en klage og fik som en anden her på forumet en besked tilbage om at jeg nu var flyttet til en ny server med mindre kunder på. Efter denne flytning har det fungeret upåklageligt, og jeg har ingen problemer haft. Ikke blevet smidt af og har kunne lave alle samtaler. Denne info er blot for at fortælle at det ny er blevet bedre med Telefin. De var dog lang tid om at få det til at virke. Mvh Tim
Guest Trine Besvaret April 4, 2005 Rapporter Besvaret April 4, 2005 Det glæder mig det virker, vi endte med at skifte til Telsome og det virker helt perfekt. meeeen.... Har du testet om du "mister opkald"? Efter vi røg over på den nye server virkede vores opkald også fint i selve samtalerne. Men ofte strandede opkald på deres server så den aldrig ringede op hos os. Dette uden af den der ringede op kunne høre der var noget galt. Den ringede bare som om vi ikke var hjemme. Med andre ord har du overvejet om du har fået færre venner på det seneste?
Guest thomas Besvaret April 4, 2005 Rapporter Besvaret April 4, 2005 Mit Telefin har også opført sig pænt i snart 2 uger håber det forsætter - var også på nippet til at smide dem af helvede til....
Guest thomas Besvaret April 4, 2005 Rapporter Besvaret April 4, 2005 Efter at jeg har skrevet med dem, har jeg heller ikke oplevet nogen problemer, ved dog ikke om jeg stadig går glip af opkald
Guest tim Besvaret April 5, 2005 Rapporter Besvaret April 5, 2005 Hej. Som sagt tror jeg ikke jeg mister opkald, jeg har ikke hørt nogle af mine venner / familie snakke om det. Men ved det jo ikke. Jeg var også lige ved at opgive det Telefin. Men nu ser det ud til at virke. Tim
Guest nicolaj Besvaret April 5, 2005 Rapporter Besvaret April 5, 2005 Telefin har stadig problemer, efter hvad jeg har hørt... De har ikke porteret mit nummer endnu, så jeg kan slet ikke modtage opkald, men min bror har observeret nogle "udfordringer". Hvis han bruger voip2.telefin.dk, så virker det fint med indgående opkald, men ser.telefin.dk virker ikke...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu