Guest akke Skrevet October 5, 2002 Rapporter Skrevet October 5, 2002 Jeg har i lidt over en måned haft Telia bredbånd med blandet fornøjelse. Jeg oplever hele tiden at signalet falder bort med mellemrum af alt mellem 2-10 minutter. Det er så væk i 20-30 sek. indtil der igen er forbindelse. Det er til at blive pissed over når man spiller on-line eller blot surfer. Er der mon andre herinde som oplever lignende for Telia vil ikke anerkende problemet. God weekend i øvrigt Thomas
Guest akke Besvaret October 5, 2002 Rapporter Besvaret October 5, 2002 Jeg har i lidt over en måned haft Telia bredbånd med blandet fornøjelse. Jeg oplever hele tiden at signalet falder bort med mellemrum af alt mellem 2-10 minutter. Det er så væk i 20-30 sek. indtil der igen er forbindelse. Det er til at blive pissed over når man spiller on-line eller blot surfer. Er der mon andre herinde som oplever lignende for Telia vil ikke anerkende problemet. God weekend i øvrigt Thomas
Admin Besvaret October 5, 2002 Rapporter Besvaret October 5, 2002 Jeg har uhyre sjældent problmer.Det kan være ordi jeg bruge et program der hedder "LF connection keeeper".Det skulle være lavet af samme årsag. http://www.lfdomain.com
Guest akke Besvaret October 5, 2002 Rapporter Besvaret October 5, 2002 Hej Steen Mange tak for dit svar og ikke mindst linket. Meget anvendeligt og nu er mine problemer elimineret. Jeg sender dig hermed en stor cyber-fadøl. Hilsen Thomas
Guest akke Besvaret October 28, 2002 Rapporter Besvaret October 28, 2002 Hej igen Steen og andre Telia-bredbåndsabonnenter Jeg downloadede LF Connection programmet, og var overbevist om at det var løsningen på alle mine problemer omkring Telias signal. MEN NEJ. Glæden var kort...nærmest kun indtil jeg lukkede ned og genstartede. Jeg fatter virkelig ikke hvorfor at et signal skal gå ned hvert ml. 2-5 minut i 10 sek. for derefter at gennemgå en "training-session" i 10 sek og derefter være oppe igen. Spørgsmålet er hvorvidt der er tale om Telias signal eller om min computer. Det må vel være Telia som har haft problemer siden der er et marked/behov for LF-programmet. Jeg har talt med Telias hotline som er overbeviste om at det er mit modem som er problemet. Jeg har et D-link 200 og derefter har jeg talt med deres hotline som istedet har guidet mig igennem en sletning af mine cookies, men det mht. sletning af disse kendte jeg altså godt. Hvad fanden gør jeg.....dumper jeg Telia og finder en anden operatør - og i givet fald hvem ?? På forhånd tak
Admin Besvaret October 28, 2002 Rapporter Besvaret October 28, 2002 Jeg har haft Telia i over et år og har ikke haft problemer.
Guest csa Besvaret December 18, 2002 Rapporter Besvaret December 18, 2002 Hej Akke... Hva sidder der ellers på samme linje som dit modem? ...der skulle vel ikke tilfældigvis være en B&O telefon koblet på et eller andet sted vel...? ...de kan nemlig skabe ligende problemer.. /Christian.
swoop Besvaret December 20, 2002 Rapporter Besvaret December 20, 2002 Hej Akke, Jeg har haft Telia ADSL i over 1 år og uden nogen problemer overhovedet. Jeg havde en router som jeg selv havde sat op (Unix) og den kørte ganske fint uden at det var nødvendigt at installere noget bestemt program. Dog har jeg fornyeligt sikftet udbyder, da Telia ikke tilbyder hurtigere end en 512/512 forbindelse Omkring nævnte telefoner, det er ikke nødvendigvis B&O telefoner som skaber problemerne. En ganske almindelig telefon (eller telefonsvarer, telefax) kan sagtens give udslagsproblemer.
Guest thomas Besvaret December 20, 2002 Rapporter Besvaret December 20, 2002 Min erfaring: 1. Jeg har en B&O Telefon, den gav ikke problemer da jeg havde Cybercity i Danmark, og desuden leverede de ADSL lige på kornet vedr. hastigheden. Tror nu ikke en dyr B&O telefon skulle lave den slags problemer, snarere en telefon fra Bauhaus til 15 kr. hvis man har sådan een. Husk at hvis man har en telefon på stikrækkefølgen FØR stikket til ADSL, kan den lave rod i forbindelsen. TLF skal på samme stik som ADSL eller et nummer højere. Altså der må ikke være TLF "mellem" ADSL og linien ud af huset. 2. Jeg har Bostream ADSL, har ikke nået at sætte router og mit LAN op endnu, så jeg sidder med en 100% "out of the box standard konfiguration." Har bestilt 2500/768 xtream, men den har performance problemer. Har lavet traceroute mod deres IP, og ydermere dagligt testet op imod DLSreports.com, den var ret nøjagtig da jeg boede i DK. Min hastighed startede på 768/768 og har siden ændret sig til 1.4Mbit/300. Det svinger fra dag til dag. Når jeg kører traceroute kan jeg se at der er tydelig latency hver gang jeg har hops over Teliaservere. Så Bostream får snart en længere dokumenteret klage. Deres servere (Bostream) kører upåklageligt, men der er enkelte servere fra Telias side i selve Malmø der kører meget belastet. Og så har man jo en svaghed i kæden. Og nej,... der kan ikke tweakes mere på min PC, og netkortet kører Auto Detect på Linkspeed i konfigurationen.
Guest csa Besvaret December 20, 2002 Rapporter Besvaret December 20, 2002 Mht. til telefoner, så siger min erfaring som tidligere internet supporter at B&O telefoner er særligt slemme. Men generelt er det primært telefoner der bruger strøm, altså telefoner der ikke bare skal sat stikket i for at virke, men også have netstrøm, der er de slemmeste. Jeg har btw også bostream xstream og mine erfaringer siger også at båndbredden kan svinge lidt, men kun jeg henter/sender fra DK, og det er aldrig særlig slemt. En traceroute siger i de fleste tilfælde at jeg kører over amsterdam, hvilket ikke er helt logisk. Men ud over det er båndbredden helt upklagelig nå man henter fra svenske steder. Den ligger stabilt på 305k ned og 85K op, hvilket omrenet til mbit er helt i top. /Christian
swoop Besvaret December 20, 2002 Rapporter Besvaret December 20, 2002 Nu er det sjovt nok også BoStream jeg har. Jeg har den seneste tid haft lige fra en perfekt kørende forbindelse til et massivt ping tab. Er jeg ene om dette eller er det helt generelt. I følgede deres web site blev der her den 19/12 skiftede noget udstyr, men det har (hos mig) ikke hjulpet et pip.
Guest thomas Besvaret December 20, 2002 Rapporter Besvaret December 20, 2002 Det kunne lyde som om at jeg er oprettet i den periode, jeg har driftet hos dem som ISP i denne indeværende uge som den første, rart at høre Allan at jeg ikke er den eneste. Håber den update de havde på deres dritstatus side d. 17 har hjulpet et sted, bare ikke hos mig. Vedr. båndbredde burde specielt Telia have max kapacitet på deres store Nordiske ring de har kastet/gravet ned. Ja jeg kan også på Tracert se de sender over Amsterdam, og det har undret mig lidt at den render derned over. Der er helt sikkert latency et sted på den route det er bare helt sikkert. Jeg har KUN 1 Mbit på min 2.4Mbit linie, svingende 25%, det er ikke stabil drift fra deres side af, men jeg venter lige og giver dem en chance.
Guest thomas Besvaret December 20, 2002 Rapporter Besvaret December 20, 2002 Aftenens speedtest på http://bandwidthplace.com/speedtest/ gav mig en hastighed på 1.2Mbit. Her efter ½ time er jeg nede på 744K. Dette er uden B&O telefonen, på det første Jack inden for døren, og kabeldåsen er adskilt, kontrolleret og efterspændt. Christian du snakkede om at det kørte hurtigt nok her på SE område, men fra DK er ovenstående site udemærket, og især www.dslreports.com/ er nøjagtigt. Jeg fik en lang sludder med en af netværkshajerne ude på arbejdet idag, han havde en ny indgangsvinkel. Jeg vil næsten vædde med at det her er oversubscribing, hvor man har alt for mange på samme båndbredde, og her snakker vi tilfældigvis sammen i et forum og opdager det ikke er lokalt hos end useren, og at andre har samme problem. Oversubscribing ser man ikke på firmalinier, der er der størst chance for at blive opdaget, hvor mange private opdager det overhovedet, da tung commerciel trafik ikke er tilladt på private linier hos Bostream...hov?...hva`...? Det største problem er at forekommer det bare lidt hos flere ISPer, giver det ret store sving hos "end user". Jeg ringer ind og snakker med deres support. En linie skal sgu ikke svinge 50% i et område der ligger 40% under det man bliver faktureret for. Hvis en status via dslreports mod USA er nøjagtig fra DK, skal den sgu også være det fra SE, ellers er det Nationalnet og ikke Internet jeg har købt. :-) Allan/ Christian, ringer i også ind og snakker med dem evt.?
swoop Besvaret December 20, 2002 Rapporter Besvaret December 20, 2002 Hej Thomas og andre, Jeg er bestemt også af den tro at det skyldes oversubscribing. For mig er det største problem ikke lav båndbredde, men stort pakketab. Jeg har siddet og testet lidt i dag og jeg tror min rekord røg var omkring 65%! 2-3 gange her til aften har jeg endda oplevet ping tab på 100%, så begynder det sjove ligesom at gå lidt af det. Jeg har lige som dig Thomas svært ved at hive den over 1-1,5mbit i hastighed. Jeg har lige til lejligheden lavet et par test på omtalte url og den gav mig 1,1 til 1,6 mbit. Testen er naturligvis lavet med stikket sat i første jack, hevet alle telefonerne ud, alle kabler gået igennem, og al trafik stortset stoppet. Fortæl endelig hvad du kommer frem til med deres support. Jeg får desværre ikke så megen mulighed for at snakke med dem, da jeg fra i morgen tidlig går på 7 dages juleferie :-) Men de skal bestemt 'snakkes' med de folk i support afdelingen.
Guest thomas Besvaret December 21, 2002 Rapporter Besvaret December 21, 2002 Hej Allan God ferie, jeg hiver fat i dem mellem Jul og Nytår hvis jeg når det, da jeg også skal ud at køre helt til det Nordlige Jylland, kniber det lidt med tiden. Men ellers fanger jeg dem lige efter Nytår, og så har de noget de skal forklare :-) Hvordan ser din performance ud Christian? Thomas
Guest csa Besvaret December 22, 2002 Rapporter Besvaret December 22, 2002 Jeg er alt i alt ret overrasket over at høre at så mange af her oplever store problemer, fordi når jeg taler om udsving i hastigheden er der måske noget der ligner 2,2mbit/512 istedet for de 2,5mbit/768 som lovet, men for det første er det ikke ret ofte, og for det andet er det så lidt at jeg ikke ser det som et egentligt problem. 9 ud af 10 tilfælde kan jeg suge med præcis 2,5 mbit (ca 305K) og uploade med præcis 768 (ca 85K)...så alt i alt er jeg sq godt tilfreds med min bostream forbindelse...men måske har det noget at gøre med hvilken central man er tilknyttet...jeg bor i den nordelige del af Malmö (Kirseberg) ...hva med jer andre? /Christian
Guest henning Besvaret December 22, 2002 Rapporter Besvaret December 22, 2002 Jeg er ærligt talt ikke klar over hvad den officielle hastighed på min linie er. Der er tale om en "Bolinea" linie (leveret af Telia) som tilbydes af boligselskabet (HSB). Men hvor jeg som regel har gode download hastigheder om dagen (i hvert fald omkring 1 Mbit/s), så er aften og udvalgte tidspunkter i weekend noget der mest af alt minder om den periode i midt/slut halvfemserne hvor alle ISP'erne i DK havde problemer med oversubscribing. Hastighederne er jævnligt nede omkring modem hastigheder, og enten er der et meget stort pakketab, eller også har de problemer med overbelastning af deres DNS servere, for forbindelse til nye hosts fejler ofte eller opnås efter meget lange ventetider. Generelt syntes jeg standarden er langt under hvad jeg kender fra TDC, Tiscali og CyberCity i Danmark. Jeg bor i Dalaplan området i Malmö. Mvh Henning
Guest thomas Besvaret December 22, 2002 Rapporter Besvaret December 22, 2002 Hej Christian/Henning Jeg bor ved Slussen lidt før kanalen. Ja Christian jeg har store udsving, men de ligger langt under fakturaens DL rate, jeg KAN ikke få min over 1.4Mbit, har en enkelt rekord Download på 205K. Det er da rimeligt, men samtidigt 1 Mbit under hvad jeg betaler for. Dert kan da godt være du har ret Christian i det med centralen. Men din downloadrate kan man jo ikke helt regne med, det ved vi jo afhænger af kildens evne til at uploade. Men Henning du har ret, det er meget udbygget med IT infrastruktur her i SE, men kvaliteten er ikke så god som de store udbydere i Danmark. Generelt tager jeg mig til hovedet når jeg snuser rundt i lejligheden og ser den elendige finish håndværkerne har afterladt i vores byggeri anno 1992, de er ikke gode til at slutte ordenligt af. Alt ser ud som om at afleveringen af byggeriet var i sidste time en Fredag før fyraften. Ikke underligt ADSLen ikke kører ordenligt, når man også skal have alle paneler/fodlister brækket ud af væggen igen, for at skrue dem på plads igen, med skruer LIGE i træet, tapetet ned BAG listerne og ikke halvt ud over dem, og meget andet. *Suuuuukkkk*
Guest csa Besvaret December 22, 2002 Rapporter Besvaret December 22, 2002 Hmm ja byggesjusk er der masser af...jeg bor selv i en meget gammel bygning, og de el installationer der er foretaget....DAMN! det er ikke for sarte sjæle. Mht til mine hastigheder er det klart at de afhænger af den anden peer, men når jeg tester er det somregel med ftp op mod med 45/45mbit og der kører det sjældente under det foreskrevede. Men hvis jeg feks uploader til en 2mbit/512 adsl i DK kan jeg godt ryge ned omkring 512... /Christian
swoop Besvaret December 25, 2002 Rapporter Besvaret December 25, 2002 Er lige kommet online via mine forældres modem-forbindelse ..... Men for at præcisere (betyder ikke det store, men alligevel) må 2,5mbit svare til 320kb og 0,768mbit svare til 96kb. Jeg bor lige syd for Möllevången (Nobeltorget). Før jeg skiftede til Bostream havde jeg Telia ADSL, og der var aldrig nogen problemer. Jeg kan ikke mindes at have haft noget nævneværdigt pakketab samt at min upstream/downstream var alle tider på min. det den skulle - 512/512. Så om det intfrastrukturen i SE som er elendig eller om bare Bostream er blevet væltet ned af nye kunder ved jeg ikke præcist, men jeg havde altså aldrig problemer med Telia. Jeg var kunde hos Telia i lige over 1 år. Henning, er der ikke nævnt nogle specifikationer i dine papir fra Telia Bolinea? Jeg tænker her på hvad du kan forvente af upstream/downstream. Jeg er bestemt enig med Thomas om at 1,5mbit er en pæn forbindelse, men det er altså langt under den båndbredde vi betaler for. Fortsat god jul herfra
Guest thomas Besvaret December 26, 2002 Rapporter Besvaret December 26, 2002 Hej Allan/CSA Det ser ud som om at det har rettet sig lidt, jeg gik på Microsoft.com, under downloads søgte jeg efter DirectX, og fandt en stor fil på 7,53MB(DirectX8.1b), jeg har hevet ned, slettet og hevet ned igen og igen forskellige dage. Jeg har nu en nogenlunde stabil DL rate på 300-325 KB/Sec. MEN jeg holder øje med dem. Hvad resultat får du evt. ved den manøvre Allan?
swoop Besvaret December 26, 2002 Rapporter Besvaret December 26, 2002 Hej Thomas, Jeg tester det straks når jeg kommer hjem, men kan den bedre hastighed ikke bare skyldes at folk er på juleferie, og at Bostreams netværk dermed ikke er så hårdt belastede? I stedet for at hente fra microsoft.com kunne det være en ide at hente fra sunsite.dk fx ftp://ftp.sunsite.dk/disk2/slackware/slackware-8.1-iso/slackware-8.1-install.iso Men som sagt når jeg kommer tilbage til Sverige fredag aften vil jeg straks lave et par tests af båndbredden.
Guest thomas Besvaret December 27, 2002 Rapporter Besvaret December 27, 2002 Hej Allan Testede den der slackware DL, den lå på omkring 260-280. Sad lige for en halv time siden og hentede en masse MOHAA Spearhead demo.MOV ned, den rendte omkring de 280-300K. Jeg lå og ragede rundt efter en RedHat.ISO via FTP, men SUNsitet stod nærmest stille, jeg opgav det projekt:-) Jeg blæser mod Danmark Lørdag, så jeg er offline indtil 1 Jan. Måske du har ret, især oversubcribing vil vise sig hvis jeg igen får performance tab når firmaerne går rigtigt i drift igen efter ferien. Det må være der der er store datamængder der æder båndbredden, hvis ovenstående er tilfældet. Så skal BS have verbale tæv i helpdesken, for så er sagen klokkeklar. Er du iøvrigt en haj til Linux? Eller piller du bare lidt ved det? Jeg går igang med lidt grundlæggende Linux adm/config her efter Nytår, og skal have en server i drift herhjemme for sjov. Måske vi kunne stikke hovederne sammen over "en kold" en dag i det nye år?
swoop Besvaret December 27, 2002 Rapporter Besvaret December 27, 2002 Hej Thomas, Det var nu ikke så meget fordi det var Linux, at jeg valgte Slackware, men mere at det er en pæn stor fil (iso) på omkring de 700mb - det er så dejlig nem at teste på. Jeg har brugt Linux (og *BSD) i mange år, lige fra Redhat, Mandrake og Debian. Det skal dog siges, at jeg lige har skiftet mine Linux maskiner ud, så jeg nu kører ren Windows. Men jeg vil selvfølgelig være behjælpelig i det omfang jeg kan - og en sludder over en 'kold' er altid hyggeligt :-)
swoop Besvaret January 12, 2003 Rapporter Besvaret January 12, 2003 Hej folkens, Jeg har (lader det til) løst mit ping problem og hastighedsproblemet. Her i dag sidder jeg og suger med 340kb/s og har en ping på mellem 20-40ms, hvilket jeg ikke kan brokke over. Problemet var den hardware router som var købt til lejlighende. Enten er der fejl på eller også kunne den ikke klare hastigheden, eller også var det noget helt andet. Jeg prøvede ligeledes at opsætte en Windows router, hvilket ikke afhjalp problmet. Løsningen for mig var at installere Redhat 8 ............... har ikke haft ovenstående problemer siden rødhætte kom på. Til Thomas, jeg har haft system crash på min desktop PC'er, hvilket også betyder at jeg har mistet din e-mail adresse, sender du lige igen? Jeg nåede lige præcis ikke at få taget backup, røv! :-(
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu