Jump to content

Udbyder med router-løsning?

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er ved at sondere terrænet, men har svært ved at finde ADSL-løsninger i Malmø, der kører med router-løsning. Umiddelbart kan jeg kun finde modeller med modem. Ser jeg totalt sort? Jeg flytter ind i min bostadsrätt 5. maj. Hvornår er det en go' idé at bestille bredbånd, så det virker fra dag ét?

Besvaret

Jeg er ved at sondere terrænet, men har svært ved at finde ADSL-løsninger i Malmø, der kører med router-løsning. Umiddelbart kan jeg kun finde modeller med modem. Ser jeg totalt sort? Jeg flytter ind i min bostadsrätt 5. maj. Hvornår er det en go' idé at bestille bredbånd, så det virker fra dag ét?

Besvaret

Hej Jan 1. Det er en god ide at bestille ADSL når du har et telefon nummer at bestille det til, det nummer kan du få når du har en adresse. Ydermere tror jeg du skal opgive personnummer, kan ikke huske det, mener de skal bruge det til kreditvurdering i telebutikken. (Som et Ribers kredit opslag) 2. Der er ikke nogen der har Routerløsninger som eks. Cybercit i Danmark, men du får eks. via Bostream et modem. (Det skal bare vende det analoge telefonsignal til brugbar data som du kender det.) Heri ligger der sikkert en fast IP adresse. Bag i modemmet kommer datalinien ud, den pløkker du selv i en router fra Kjell.com, og konfigurere den op, det er ikke så svært. Den kan så køre din IP i indgangen, og bagud igennem de 4-8 andre stik, kører den DHCP. (DHCP funktionen giver de andre PCer hvert et "privat lokalnummer" 10.0.0.2 & 10.0.0.3 osv, hvis du forestiller dig det var en telefoncentral istedet for en router) Så kan du dermed splitte Internet linien og fildele mellem flere PCer igennem routeren, uden de kommer helt ud på nettet. (Ligesom hvis man ringer lokalt internt i et firma på lokalnumre). Det er bare at begynde at trække kabler i hele hjemmet :-) 3. Hvis du er paranoid som mig lægger du yderligere en software firewall på dine PCer, så kontrollerer du trafikken ud/ind 100% lokalt. 4. Hvis ikke du som minimum vælger enten en Router eller SW firewall er det ligeså privat som at køre en MC på motorvejen nøgen. Man er 100% blottet imod gud og hvermand. 5. En Router der kan anvendes til dette, sælges navngivet som en "bredbandsdelara" hos Kjell.com.

• 8 months later...
Besvaret

Hej Jeg har bredbånd i min nye bostad, hvilken abonnement skal jeg vællge?? Hvad koster dette m.m. Skal jeg have fastnet???

Besvaret

Peter: Medmindre din forening kan tilbyde bredbånd, så skal du nok have fastnet, ja. Ellers er der nogle steder der kan leveres bredbånd via antennestikket fra eks. ComHem (http://www.comhem.se/). Men ellers, hvis vi kigger på "almindeligt" bredbånd, så skal du kigge hos leverandører som: Bostream - http://www.bostream.com Bredbandsbolaget - http://www.bredbandsbolaget.se/se/index.jsp Selv kører jeg med Xstream fra Bostream, og er godt tilfreds. Jeg venter p.t. på deres nye Scream-løsning, som skulle have været leveret for længe siden. Men det står der en masse om i en anden tråd her på forummet. *s* Bostream og BBB er klart de foretrukne heste at spille på, når du skal erhverve dig bredbånd i SE. Det viser både min egen erfaring og div. uafhængige forbruger-tests.

Besvaret

Fandt lige ud af at der er bredbånd i min nye bostad (serenadgatan Almvik) og at man bare kan koble sig på. Kender ikke så meget til dette. Betyder dette at jeg bare skal sætte internet ledningen fra computeren til stikket i væggen og intet mere?? Det er tilladt at grine eller skal jeg have routere m.m. Hjælp.....

Besvaret

Hej Jesper! Velkommen til ALMVIK. Jeg selv bor i Kvartettgatan, de lave huse ved Preem. Du skal melde dig til hos Bredbandsbolaget. Jeg giver sek. 320/måned og er godt tilfreds både med hastighed og stabilitet.

Besvaret

Hej Ulmus Bredbandsbolaget hvor ligger det henne? Har du en adresse evt. nummer??? Skal man have routere og modem eller kan man bare koble sig på via netstik fra computer til stik???

Besvaret

Tak for hjælpen Ulmus happy.gif. Skal man have routere m.m. Undskyld jeg ved godt det lyder dumt. Men ejendomsmægleren fortalte, at man bare kunne koble sig på uden routere m.m, da der allerede er bredbånd i huset. Hvordan er du opkoblet??

Besvaret

dvs. Jeg skal kun tegne abonnemnet og stikke ledningen ind i stikdåsen, der sidder på væggen uden routere m.m. Er dette korrekt ? Forresten mange tak for hjælpen happy.gif. Hvor lang tid tager dette før man er oppe at køre når man har tegnet abonnement? Forresten mange tak for hjælpen og den hurtigere respons. happy.gif.

Besvaret

Hej Ulmus Det abonnemnet der er i foreningen er dette bredbånd hvor man ikke behøves at have en fast telefon linie?

Besvaret

Vi har netop modtaget tilbud på fast telefon via bredbåndet. Med det skulle man spare omkring sek.750 om året alene i abonnement samt få billigere samtelepriser. Så det er vel også noget for dig. Men ellers kan du jo gå ned på kontoret, der ligger ved siden af "MatÖppet" og forhøre dig der. Der er åbent tirsdag og torsdag - se opslag i din opgang. Det er iøvrigt også der, du skal henvende dig, hvis du vil have parkeringsplads eller garageplads.

Besvaret

MatÖppet.Er det den lille kiosk, hvor der er en iransk ejer. Forresten kan man ikke køre internet uden fastnet ??? Tak for tippet jeg spørger over på kontoret? Er der en kontakt person ???

Besvaret

Hej Er dette korrekt, at hvis man har bredbånd i foreningen leveret af BBB og man ikke tegner abonnement så kan man man surfe på nettet, men bare ikke benytte sig af BBB's tjenester. Dog kan man stadigvæk lave netbetaling. Se nedenstrående: Aktivera uttaget själv Om du redan har ett nätverkskort och en nätverkskabel att koppla in i bredbandsuttaget så kan du aktivera din anslutning själv. Gör såhär: Koppla nätverkskabeln mellan datorn och bredbandsuttaget. Starta datorn. Starta en webbläsare. Datorn känner själv av att den är uppkopplad på nätet. Följ instruktionerna på skärmen. Bredbandsuttaget blir nu aktiverat så att du kan surfa. Du kan dock inte komma in på vår kundportal och har heller inte möjlighet att skaffa epost eller hemsida från oss. När vi registrerat din ansökan skickar vi hem ett startpaket med användarnamn och lösenord så att du kan ta del av alla våra tjänster. Det tar vanligtvis cirka en vecka.

Besvaret

Kevin: Det er ikke helt korrekt. Det kræver en 8 cifret kode som du får når du ringer og bestiller bredbåndet. Ca. 2 uger efter bestillingen kommer et brev med et brugernavn og en adgangskode til deres hjemmeside hvor du så kan aktivere mail, egen hjemmeside osv. Perioden indtil du er koblet rigtigt på er gratis. Jesper

• 1 month later...
Besvaret

Hej Jeg er lige flyttet til Serenadgatan 30 i Almvik. Mit spørgsmål er: BBB er internet leverandør til beboer i Serenadgatan, men hvad koster dette hvis man får internet abonnement gennem vores förening (rigsbyggen malmöhus 23)????

Besvaret

Jesper Ottosen - jeg bor i Kvartettgatan, de lave huse i Almvik. Jeg betaler Sek. 340 pr. måned for BBB. Heraf er de 20:- fakturagebyr, som man kan slippe for, hvis man melder sig til IT-faktura.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...