Jump to content

Bostream <> Telia Fastnet

Recommended Posts

Guest julie
Skrevet

Syntes lige at jeg vil dele vores oplevelser med Telia og Bostream Vi er lige flyttet i Villa, og bestemte os for at oprette ADSL hos Bostream, vi har så samtidigt fået flyttet vores fastnets nummer. 1. Vi flytter ind, telefonen virker ikke i det gamle hus men heller ikke i det nye hus. (Man får sådan en hyggelig svensk dame i røret der siger at telefonen er ved at blive flyttet) dette står på i ca. 1 uge. 2. Telefonen virker endelig og vi kan få vores ADSL til at virke, tror vi, vi kommer hjem med vores ADSL pakke sætter den på og intet sker. 3. Vi får en tekniker ud som får lavet problemet, flytter vores første jack til kontoret hvor vi skal have vores ADSL. Så tænker vi "endelig" men nej, ADSL virker stadig ikke, ringe til bostream, "har i 72 timer til at få os op og køre ? aha" *suk* 4. Endelig, endelig virker både ADSL og Telefon. Der går vel så en lille uges tid, så virker vores telefon ikke, ARHGG!!!! Vi ringer til telia, der går 4 dage uden telefon, og så kommer vi hjem, så ligger der en sød lille seddel fra Telia, Det er vores bredbånds udstyr der har skabt problemet, kontakt jeres bredbånds leverandør. ?!?! Hvad skal de nu betyde, vi kommer ind og tør knap nok kigge på telefon og modem, men Telefonen virker da, men vores ADSL er blevet "koblet fra" Efter mange lange samtaler med Bostream for vi dem presset til at kigge på problemer allerede dagen efter. Vi kommer endnu engang hjem og der ligger en seddel fra Bostream i vores Postkasse, med en lang smøre som jeg ikke forstår halvdelen af, men jubiii endelig virker både ADSL og Telefon, men hvor længe ?! Det var så lige en lille historie vores oplevelse af telia og bostream.

Besvaret

Syntes lige at jeg vil dele vores oplevelser med Telia og Bostream Vi er lige flyttet i Villa, og bestemte os for at oprette ADSL hos Bostream, vi har så samtidigt fået flyttet vores fastnets nummer. 1. Vi flytter ind, telefonen virker ikke i det gamle hus men heller ikke i det nye hus. (Man får sådan en hyggelig svensk dame i røret der siger at telefonen er ved at blive flyttet) dette står på i ca. 1 uge. 2. Telefonen virker endelig og vi kan få vores ADSL til at virke, tror vi, vi kommer hjem med vores ADSL pakke sætter den på og intet sker. 3. Vi får en tekniker ud som får lavet problemet, flytter vores første jack til kontoret hvor vi skal have vores ADSL. Så tænker vi "endelig" men nej, ADSL virker stadig ikke, ringe til bostream, "har i 72 timer til at få os op og køre ? aha" *suk* 4. Endelig, endelig virker både ADSL og Telefon. Der går vel så en lille uges tid, så virker vores telefon ikke, ARHGG!!!! Vi ringer til telia, der går 4 dage uden telefon, og så kommer vi hjem, så ligger der en sød lille seddel fra Telia, Det er vores bredbånds udstyr der har skabt problemet, kontakt jeres bredbånds leverandør. ?!?! Hvad skal de nu betyde, vi kommer ind og tør knap nok kigge på telefon og modem, men Telefonen virker da, men vores ADSL er blevet "koblet fra" Efter mange lange samtaler med Bostream for vi dem presset til at kigge på problemer allerede dagen efter. Vi kommer endnu engang hjem og der ligger en seddel fra Bostream i vores Postkasse, med en lang smøre som jeg ikke forstår halvdelen af, men jubiii endelig virker både ADSL og Telefon, men hvor længe ?! Det var så lige en lille historie vores oplevelse af telia og bostream.

Besvaret

*skælve*...jeg haaader sådan nogle "uforklarlige" hændelser! Men ville da være interessant at høre mere om den "smøre" de skrev...hehe...måske vi andre kunne kaste lidt lys over sagen!? :-)

Besvaret

Ok... Ikke at det gør så meget, når det hele nu virker. Men det ville vel være rart at høre hvad de havde som "undskyldning". Og som det er nu, så tør i vel dårlig flytte en telefon fra ét rum til et andet!? hehe... Så lad os se om vi kan kaste lidt lys over sagen.

Besvaret

Og så lige fortsættelsen.... I dag virker vores telefon ikke igen, så jeg har prøvet at hidse mig lidt op overfor en telia dame, så må vi se hvad der så sker, jeg fortalte dem udtrykkeligt at de skulle kun lave det hvis de kunne gøre det uden at koble vores ADSL fra, men mon ikke de skulle kunne finde ud af at gøre præcist det samme som sidst ? det ville sgu ikke undre mig.

• 5 months later...
Besvaret

Undskyld for at hive denne tråd frem efter så lang pause, men jeg er blot nysgerrig: Hvad endte historien med? Jeg står selv og skal flytte til Sverige indenfor højst et par måneder, og kunne drage stor nytte af jeres erfaringer i det her - idet jeg selv påtænker at anskaffe ADSL. Tak og venlig hilsen André

Besvaret

Tak Persson, det er godt at vide at det kan lade sig gøre uden problemer.

Besvaret

Jeg kan kun synge i kor med Persson. Dog ved jeg at Jan-Bjarke har haft nogle problemer for nylig med sin Scream. Men det kan han nok selv fortælle meget mere om. (...hvis han da ikke har skrevet det allerede i en anden tråd....o0*det kan jeg ikke huske om han har*)

Besvaret

Hvis man ikke nødvendigvis har brug for for fast IP kan jeg da sagtens anbefale Telia bredband 8000 - det kører perfekt og det er noget lettere at få fat i Telia end i Bostream. Det er lidt dyrere pr. md men billigere at oprette... (jeg får altså ikke procenter, men synes bare at det kører fint :-)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...