csa Skrevet March 17, 2004 Rapporter Skrevet March 17, 2004 Har lige modtaget en regning fra min danske tandlæge på 79,28 Kr med teksten: "Sygesikringen vil ikke betale deres del af regningen, da du har adresse i udlandet blablabla" ...nu ved jeg godt at jeg måske skulle ha fundet mig en svensk tandlæge, men det gad jeg ikke lige denne gang da det kun var et lille eftersyn. Har i øvrigt været dernede før hvor der ikke er kommet nogen efterregning. Er der nogen af jer der har prøvet dette? og kan jeg ringe et sted hen og brokke mig over det...eller er de i deres gode ret til det?
csa Besvaret March 17, 2004 Forfatter Rapporter Besvaret March 17, 2004 Har lige modtaget en regning fra min danske tandlæge på 79,28 Kr med teksten: "Sygesikringen vil ikke betale deres del af regningen, da du har adresse i udlandet blablabla" ...nu ved jeg godt at jeg måske skulle ha fundet mig en svensk tandlæge, men det gad jeg ikke lige denne gang da det kun var et lille eftersyn. Har i øvrigt været dernede før hvor der ikke er kommet nogen efterregning. Er der nogen af jer der har prøvet dette? og kan jeg ringe et sted hen og brokke mig over det...eller er de i deres gode ret til det?
fisker Besvaret March 17, 2004 Rapporter Besvaret March 17, 2004 Har ikke hørt om det før, har været ved tandlægen 2 gange efterfølgende, efter min tilflytning til sverige, er du blevet oprettet med dit nye sygesikringsnummer hos din tandlæge? De skal oprette dig i deres system igen. Hvis de bruger dine gamle oplysninger, få de besked fra sygesikringen at de ikke kan dække dig!
Guest thomas Besvaret March 17, 2004 Rapporter Besvaret March 17, 2004 Måske man skulle spørge udstederen af sygesikringsbeviset, om ens kontigent (skatteindbetaling) ikke er gået igennem? :-) Mon ikke den kommune der udsteder kortet kan efterkontrolere det for en. Hvis du finder ud af det vil vi gerne vide det også? Thomas O. www.p8ball.dk // www.silverhorde.nu
Guest kim Besvaret March 18, 2004 Rapporter Besvaret March 18, 2004 Hvis du ikke allerede har fået det, skal du have et specielt sygesikringskort - du skal have det hos Sundhedsforvaltningen i den kommune i DK, som du er flyttet fra, og du skal i øvrigt dokumentere, at du fortsat arbejder i DK - f.eks. ved hjælp af lønsedler. Der er tale om et "gammeldags" papir-sygesikringskort - som i øvrigt skal fornyes hvert år - med ny dokumentation af, at du stadig har arbejde i DK.
ulmus Besvaret March 20, 2004 Rapporter Besvaret March 20, 2004 Jeg har brugt min"gamle" tandlæge flere gange, siden jeg flyttede over for næsten 3 år siden. Jeg får uden videre mit tilskud fra Sygesikringen Det er rigtigt, at du skal have et nyt EØS sygesikringskort, men det er ikke rigtigt, at du skal vise dokumentation hvert år, for at få det fornyet. Jeg får mit tilsendt med posten en gang om året uden så meget som at bede om det.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu