Gio Skrevet March 9, 2003 Rapporter Skrevet March 9, 2003 Nu har jeg dælme et spørgsmål igen! :-) Da jeg (for) længe har forsømt min udendørs hobby, så er jeg nysgerrig efter tips og info om muligheder for at fiske i Malmö-området, og Skåne generelt. Hvor kan man hvad henne, og hvor må man? Hvor skal man være medlem for at fiske, og hvor er det "bedst" at være medlem? Og hvad er der ellers generelt at fortælle om emnet i Sverige, m.h.t. regler osv.? En lidt stor mundfuld...i know. Men lad os se om vi kan tage lidt ad gangen. Der er jo ikke noget mere afstressende, end at stå ved en solrig kyst efter en hård uge. For slet ikke at tale om en skummende elv eller et listigt vandløb. Jeg bør nok sige at jeg primært er kyst og sø/å-fisker. Jeg er ikke den store torske-kutter-med-gammel-dansk-bandit. ;-) Men en god havørred kan få mit blod i kog... Og en træstamme af en gedde er heller ikke af vejen....for slet ikke at tale om kilos-aborrer...og...og..og...nej, STOP! Nu længes jeg allerede efter at stå derude! Men..lad mig høre hvad der er at sige om emnet.
Guest csa Besvaret March 10, 2003 Rapporter Besvaret March 10, 2003 Da jeg selv er lidt interesseret i det, gravede jeg lidt i det og fandet denne her: http://www.skanetur.se/fiskesidor/ Og ellers er der også en dansk side der er mere generel: http://www.sverige-info.dk/html/fiskeri.html Sig endelig til hvis du finder ud af mere...
vincent Besvaret March 10, 2003 Rapporter Besvaret March 10, 2003 ikke at forveklse med www.sverigeinfo.dk hehehe
Guest jan Besvaret March 10, 2003 Rapporter Besvaret March 10, 2003 Hva' dælen, Gio... Vidste ikke du var til stang og blink. Meget skal man lære om dig herinde. ;) Man lad os finde en hemmelig sø at kaste os og blinket ned i. Så skal jeg vise dig fisk...
Gio Besvaret March 10, 2003 Forfatter Rapporter Besvaret March 10, 2003 Nice! Jeg vil FLUKS lure på nogle af links´ne. Jan B: JEG skal vise dig fisk. Kom bare an! ;-)
Guest anders Besvaret August 11, 2003 Rapporter Besvaret August 11, 2003 Hej Gio og evt. andre seriøse kystfiskere. Flytter til Trelleborg 01.10. Søger også nogen der har lyst til at dyrke kystfiskeriet, og en sjælden gang imellem lidt sø- og å fiskeri. Jeg har 18 års erfaring på Skåne kysten, og har der fået en del svenske fiskevenner, men lidt danske ville ikke være dårligt at komme ud med! Svar gerne på min mail adr. MVH Anders DK
Gio Besvaret August 11, 2003 Forfatter Rapporter Besvaret August 11, 2003 Hej Anders... Jeg smidt dig en mail
Guest kim Besvaret December 13, 2003 Rapporter Besvaret December 13, 2003 Hej med jer Nu er det snart den 1. januar, hvilket betyder at der igen må fanges Havørreder. Er der noget som er friske på noget kystfiskeri her i det sydlige Skåne? Der skulle være masser af Havørreder, så det er bare at klø på.
Admin Besvaret December 13, 2003 Rapporter Besvaret December 13, 2003 Du skal bare huske at du skal have boet i Sverige i 2 år før du må fiske fra kysterne.
Guest jesper Besvaret December 13, 2003 Rapporter Besvaret December 13, 2003 Steen: Hvad er det for en gang bavl!? Hvor ser du det henne?
Guest jesper Besvaret December 13, 2003 Rapporter Besvaret December 13, 2003 *smiler stadig* http://www.fluepapiret.dk/Vand/Sverige/Generelt/generelt.html#A_Fiskeregler Steen...du fik mig sgu´ til at hoppe 20 centimeter i stolen, selvom jeg godt var klar over du ikke havde ret. Heldigvis bare en refleks. ;o)
Admin Besvaret December 13, 2003 Rapporter Besvaret December 13, 2003 Jeg har nu altså læst det på en af länsstyrelsen's officielle sider.Jeg skal nok finde det til dig.
Guest jesper Besvaret December 13, 2003 Rapporter Besvaret December 13, 2003 Det er rigtigt at Länsstyrelsen bestemmer, og at der nogle steder er specielle regler. Men at man ikke må fiske fra svenske kyster før efter to år lyder helt volapyk i mine ører. Men jeg er nysgerrig efter at se et link. :o)
Guest anders Besvaret December 15, 2003 Rapporter Besvaret December 15, 2003 Inf. om havørredfiskeriet mv. kan bl.a findes her: http://www.havsoringpaosterlen.com/ Hvis nogen vil skrive/spørge om det, kan I ligeledes gøre det her: http://biphome.spray.se/kustfiskedagboken/ Og hvis nogen vil ud så er jeg frisk på en tur, til januar. Det med 2 års reglen har jeg aldrig hørt om, men jeg vil nu heller ikke huske den særlig godt, hvis den findes. Har fisket på syd- og østkysten i snart 19 år og er endelig flyttet herover, for at fiske endnu mere - så ville det være antiklimaks at jeg ikke måtte.. /Anders DK
Guest peter Besvaret December 16, 2003 Rapporter Besvaret December 16, 2003 Anders, Du ringer bare !!! Så kan jeg måske også snart få min fiskekniv ....
Guest anders Besvaret December 16, 2003 Rapporter Besvaret December 16, 2003 Ha ha ha... Hej Peter. Det er længe siden! Din kniv ligger i saltvands lage og venter på dig :-) Skriv lige en mail, med dit nummer. /Anders
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu