Jump to content

Fradrag for udenlandske renteudgifter??

Recommended Posts

Skrevet

Er der andre der har problemer med at rette deres svenske renteudgifter i forskudsopgørelsen via tastselv? Jeg kan s.. ikke finde rubrikken. Kan det kun gøres via skatøresund? Det er jo umuligt at komme igennem til dem på telefonen;-(

Besvaret

Hmm det kan jeg ikke forstå. Jeg har fået min FØRSTE (Hurra) grænsegængerforskudsopgørelse med alt muligt ekstramateriale;-) og der står altså at man kan bruge tastselv.. Er det måske ændret siden sidste år,har godt set I har haft problemer med tastselv tidligere..

Besvaret

Sidste år var jeg cirka 40 minutter om at komme igennem til dem, hun sagde det er på nettet, du kan downloade skemaet, fik hende til at fortælle mig hvor det var, da du ikke kan søge efter det på deres hjemmeside Jacob

Besvaret

Jacob(Fisker) : Æv! ...så skal vi andre altså også sidde i tlf-kø i 40 min .... eller har du lyst at smide et link til hvor man kan downloade skemaet ? Mvh Anders

Besvaret

Moerke, hvorfor læser du ikke de andre indlæg her under skat? Dette med de svenske renter skrev jeg om forleden dag og opgav også nummeret på den blanket du skal dounloade fra told og skat. Nå men vi kan jo da også bare sidde og skrive de samme ting flere gange om ugen, ikk? ;o)

Besvaret

Ulmus, nogle gange er jeg uforsgtående overfor dine sure opstød. Hvis du havde læst og forstået mit spm så spurgte jeg IKKE til skemaet der skal bruges til SELVANGIVELSEN, jeg spurgte til den rubrik i tastselv hvor de udenlandske renteudgifter skal registreres i FORSKUDSOPGØRELSEN.. Der står udtrykkeligt på den grønne lap der er vedsendt forskudsopgørelsen at man kan rette oplysningerne via tastselv....og da udenlandske renteudgifter så opgjort på min forskudsopgørelse så forventede jeg den kunne rettes til via tastselv... Ja jeg har faktisk læst de andre tråde inden jeg stillede det her spm, især efter jeg har opdaget hvordan man bliver "slagtet" hvis man i et svagt øjeblik kommer til at stille et tidligere stillet spm. Men da de omhandlede selvangivelsen og da tastselv ikke virkede for grænsegængere sidst år.... så vurderede jeg det var et relevant spm andre også vil støde ind i de kommende uger.

Besvaret

Ulmus nope...men så vil jeg fortælle dig at toldskat selv mener den virker iår;-) Det er dog stadig ikke lykkedes mig at finde rubrikken til de svenske renteudgifter på tastselv, men nu ved jeg da hvor jeg skal hente blanketten til min selvangivelse i marts;-)

Besvaret

Så kom svaret fra SkatØresund: Man kan IKKE selv ændre udenlandske rentefradrag på tastselv da det kræver dokumentation i form af kopier af lånedokumenterne fra den svenske bank. Men hvis du allerede har givet dem dokumentationen en gang (vi skal have ændret vores fradrag fordi vi flyttede i maj og derfor kun havde renteudgifter for 8 måneder sidste år) kan man ringe ind og få rentefradraget ændret uden yderligere dokumentation. Det er bedst IKKE selv at ændre noget via tastselv hvis man alligevel skal have ændret renteudgifterne telefonisk....det har systemet svært ved at håndtere..

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...