Jump to content

Hjemmearbejde/Vagtordning.

Recommended Posts

Skrevet

Hej Ved i om der er noget konkret vedr. at deltage i en vagtordning i sit firma, når man arbejder i Danmark, men har en mobiltelefon hjemme og enkelte gange skal på online ved teknikalarmer og løse problemer -via IT løsning. Jeg definerer det ikke som hjemmearbejde men som vagtordning, det drejer sig om få timer her og der. Har meget svært ved at finde noget konkret omkring dette, derfor spørger jeg jer om i har fundet/set noget der ligner fra officiel side af? Det kunne jo være der var en læge,IT mand eller andre der arbejder på samme måde med en vagtordning. Firmaet er på den anden ende da de pludseligt undersøger dette, og de aner heller ikke ud eller ind, men vil bare have det hele på det rene rent lovmæssigt. Told og Skat er ikke dem der er mest informative å deres webside.

Besvaret

Hej Thomas. Jeg vil umiddelbart skyde på at det skal klassificeres som hjemmearbejde, da du løser arbejdsopgaverne hjemmefra. Men så længe du stadig har, tror det var 75% (eller var det 85%) af din arbejdsbyrde i DK er det ikke noget du skal tænke videre over. Du skal stadig beskattes i DK. Prøv at tænke over hvor du er når du modtager lønnen ... Ellers må du gerne prøve at ringe til skatteforvaltningen i kbh's kommune og høre dem. Jeg vil også gerne have svar på dette spørgsmål, selvom jeg tror det er hjemmearbejde.

Besvaret

Tak Vincent. Nej det er nemlig ret tricky det her. Jeg har udleveret bærbar og mobiltlf, så jeg har snakket med min chef om at hvis nogen spørger, så kan jeg ikke sige jeg er hjemmearbejdende, men mobilt opkoblet til arbejdspladsen. At lave dialin til firmaet mens man kører bil er vel ikke hjememarbejde :-) Tror jeg ringer til Kbh kommune og lidt flere andre, for en sikkerheds skyld.

Besvaret

Hej Bent. Så vidt jeg kan se omhandler dit link forsikring/social sikring. Har ikke tid til at kigge de andre indlæg igennem da jeg jo arbejder hårdt på "noget andet" happy.gif Jeg vil dog stadig læne mig til gældende grænsegængerregler. Så hvis det blot er mindre end ca. 25% af din danske arbejdsbyrde bør det ikke få konsekvens.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...