Guest torbenbeathe Skrevet March 3, 2003 Rapporter Skrevet March 3, 2003 Jeg fandt flg. beskrivelse: "Danmark har ingen SINK beskatning, men har til gengæld ligningsloven, LL § 9 F, hvorefter der kan opnås et fradrag, svarende til personfradraget for skatteydere, der er bosat i Sverige og arbejder i Danmark. Der er tale om et ligningsmæssigt fradrag og ikke et decideret ekstra bundfradrag. Det er en betingelse for at anvende LL § 9 F, at den skattepligtige er gift og havde samme bopæl som ægtefællen ved udgangen af indkomståret, og at ægtefællen ikke for samme indkomstår har opnået skattenedsættelse gennem eget personfradrag." Kilde: http://www.mbrevision.dk/publikat/info/oeresund.htm Hvem har erfaring med denne paragraf? Min forlovede og jeg flytter til Limhamn d. 1/5-2003 og skal giftes til august. Kan vi anvende LL 9 F? Med venlig hilsen Torben & Beathe
vincent Besvaret March 4, 2003 Rapporter Besvaret March 4, 2003 Først tillykke! ... og held og lykke osv. Jeg er ikke bekendt med den nævnte §, men ved at vi grænsegængere får et fradrag svarende til personfradraget i DK. I vil med andre ord ikke opleve nogen ændringer i beskatningen hvis i i forvejen kommer fra DK og har arbejdet dér før. Som nævnt andetsteds i dette forum bliver vi endvidere beskattet som alle de andre der bor og arbejder i DK, med alle de fradrag dette medfører - dette være rentefradrag, befordringsfradrag, fradrag for A-kasse mv.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu