csa Skrevet August 24, 2004 Rapporter Skrevet August 24, 2004 Er det tilladt at trække en anden bil over Øresundsbroen? Dvs. binde en anden bil efter hvor motoren ikke kan starte. /CSA
Guest thomas Besvaret August 24, 2004 Rapporter Besvaret August 24, 2004 Hej du... ved du ikke hvor hurtigt man må køre, når man trækker en anden bil??? 30 km/t... På motorvej må der ikk færdes køretøjer der kører under 45 km/t... Så nej det må du ikke
Gio Besvaret August 24, 2004 Rapporter Besvaret August 24, 2004 Bilen må op på et fejeblad - andet er der desværre ikke at gøre, Christian.
Guest andreas Besvaret August 24, 2004 Rapporter Besvaret August 24, 2004 Ja, det er helt rigtigt hvad Thomas skriver; hastighedsgrænserne er anderledes for køretøjer der trækker en bil. Dem, som har prøvet at lave tricket, for du er ikke den eneste, har været nødsaget til at betale for to biler cash og vente på et fejeblad. Du kan jo ikke vende om når du først er kommet til betalingsanlægget, hvis du absolut vil, kommer det til at koste dig en "fejlkøringsafgift"... Op på et fejeblad der er mindre end 6 meter, så slipper du med personbilstakst når du skal betale, ellers koster det dobbelt. Mvh Andreas
csa Besvaret August 25, 2004 Forfatter Rapporter Besvaret August 25, 2004 Vi har arrangeret et fejeblad nu ;-)
Guest ups Besvaret January 12, 2005 Rapporter Besvaret January 12, 2005 jeg har hørt fra falck at hvis bilen står på broen og er gået i stykker bliver den fjernet af falck uden beregning for ejeren gundet at den jo ikke kan så på broen den bliver så trukket til danmark eller sverige.
Gio Besvaret January 13, 2005 Rapporter Besvaret January 13, 2005 En lille detalje vedr. Falck og bugsering af køretøj. Jeg havde svensk Falck-abb med Norden-dækning. Kørte så i stykker i DK, og ville have bilen bugseret til mit værksted i Sverige. Det ville Falck ikke. De bugserer til "nærmeste værksted efter eget valg" i det land du er kørt i stykker i. Ikke særlig fedt for en pendler der skal hjem - men sikkert ok for én der er på ferie, og godt kan leve med at bilen er på værksted i det land der ferieres i. Det sjove ved historien er også, at "nærmeste værksted efter eget valg" for mit vedkommende lå næsten lige så mange km væk, som det jeg foretrak i Sverige. At jeg selvf. ville betale brotaksten for bugseringen gjorde ingen forskel. Factum Est: Kører du i stykker i DK, så bugseres der til værksted i DK. Også selvom du har dækning i det land du kører i stykker i. Men ok...uden dækning overhovedet, så var man endnu mere på Herrens mark.
Guest Mikkel Besvaret July 29, 2005 Rapporter Besvaret July 29, 2005 eehh.. man må trække en bil med max 50 km/t og motorvejen er for køretøjer der er indregistreret til at kunne køre over 60 km/t ....
Guest Supermule Besvaret July 30, 2005 Rapporter Besvaret July 30, 2005 Der tager i helt fejl drenge... For det første må der slet ikke bugseres køretøjer på en motorvej. For det andet skal hastigheden være mindst 40km/t. www.retsinformation.dk
Thomas Besvaret July 30, 2005 Rapporter Besvaret July 30, 2005 eehh.. man må trække en bil med max 50 km/t og motorvejen er for køretøjer der er indregistreret til at kunne køre over 60 km/t .... Hvilket land har du taget kørekort i ???:)
tommy_h Besvaret July 30, 2005 Rapporter Besvaret July 30, 2005 hvaaa kunne dit gule lyn ikke mere da ????:D
Soap Besvaret August 2, 2005 Rapporter Besvaret August 2, 2005 Synd du har arr. et fejeblad, for jeg ville da foreslå dig at trække bilen hen til påkørselsrampen lige før tunnelen, og så lade bilen trille ind i tunnelen (Tror lige du kan få den derned hvis der er medvind), og så bare på med katastrofeblinket og vente på kavaleriet... :th2: Et styk gratis transport af havareret bil over broen :) :) HA HA... Jeg er for sjov. Jeg sender det sgu ind til Rene ord for pengene Mvh Soap
Gio Besvaret August 2, 2005 Rapporter Besvaret August 2, 2005 Hvad får dig til at tro det er gratis at blive bugseret på dén måde?
Homer Besvaret August 2, 2005 Rapporter Besvaret August 2, 2005 ..måske "nærmeste værksted" i så fald er i Sverige, og ikke i Danmark... :-)
Guest anonym Besvaret August 12, 2005 Rapporter Besvaret August 12, 2005 från mig Er det tilladt at trække en anden bil over Øresundsbroen? Dvs. binde en anden bil efter hvor motoren ikke kan starte. /CSA ----- Nej det är det inte, då Öresundbron är en motorväg.
Guest anonym2 Besvaret August 12, 2005 Rapporter Besvaret August 12, 2005 fråga mig ----- Nej det är det inte, då Öresundbron är en motorväg. Alltså, man får inte bogsera överhuvudtaget.
Guest Supermule Besvaret August 12, 2005 Rapporter Besvaret August 12, 2005 Som tidligere skrevet, men det er helt ok. Nogen skal ha' det ind 2 gange... ;)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu