Guest jesper Skrevet October 4, 2004 Rapporter Skrevet October 4, 2004 Öresundsbron inför BroPass 04-10-04 07:40 Nu kommer Öresundsbron med en nyhet - ett BroPass. Det blir enklare att köra billigt på Öresundsbron nästa år. Det skriver Öresundsbrokonsortiet i ett pressmeddelande. Den nya produkten BroPass införs den 1 januari och väntas ge ökad trafik på Bron. Med BroPass betalar kunden en årsavgift och därefter ett fast pris hela året. Sexmånadersperioderna försvinner och man behöver inte heller betala 200 kronor i deposition för Brobizzen. "Vi har – med rätta – kritiserats för att ha rätt komplicerade produkter med många villkor. Anledningen till det var naturligtvis att vi ville skydda vår intjäning som i början kom framförallt från kontanttrafiken. Nu har Öresundsregionen och därmed Öresundsbrons marknad utvecklats. Rabattprodukterna säljer bra på den regionala marknaden och intjäningen utvecklar sig stabilt. Därför kan företaget förenkla villkoren till nästa år." Det säger Öresundsbrokonsortiets VD, Sven Landelius. Öresundsbrokonsortiet höjer generellt kontantpriset 2005 med två procent - eller fem kronor för en personbil- till 285 svenska kronor. Det kan jämföras med ett fast lågt pris med BroPass på 150 kronor och en årsavgift på 270 kronor. kilde: www.nfo.nu
Guest jesper Besvaret October 5, 2004 Rapporter Besvaret October 5, 2004 Nå ja..den findes også på dansk her: http://osb.oeresundsbron.dk/news/news.php?obj=1559&menu=18 ...sågar med en lille handy pris-tabel i bunden
Guest thomas Besvaret October 5, 2004 Rapporter Besvaret October 5, 2004 Et skrid i den rigtige retning - nu mangler vi bare at de sænker priserne på bropendler 2590 kr pr måned er stadigt en bitter pille at sluge hver måned :-)
Guest palle Besvaret October 5, 2004 Rapporter Besvaret October 5, 2004 Ja, undskyld mig, men jeg ser da ikke ret meget fidus i dette ??? De 2 x 225 bortfalder, til gengæld skal man betale 1 x 225 plus 5 kr. mere per tur ? Altså, en tur en gang om ugen, og så er det faktisk dyrere ?? Stadig ingen forberinger for mc'ere
Guest palle Besvaret October 5, 2004 Rapporter Besvaret October 5, 2004 Faktisk sætter man prisen op til 125 dk.... fra 115 dk. Jeg har svært ved at se hvordan det forbedre noget som helst ???
ulmus Besvaret October 5, 2004 Rapporter Besvaret October 5, 2004 Betaler man ikke samme pris idag for en MC og en bil? Fra 1/1-05 koster det da 55 DKR pr tur for en MC, og kan man trække de 50 fra pr tur i skat, så er det vel en klar forbedring for MC'erne?! Enig i at det blir dyrere med bil, men det kan vel ikke overraske? Nemmere, men dyrer
Guest palle Besvaret October 5, 2004 Rapporter Besvaret October 5, 2004 Toft, det er vist det samme som tidligere. Man har hele tiden kunnet trække 50 kr fra. Det kan man jo også i bil, og....prisen per tur i bil er .... 50 dkk, hvis man har brobizz. Det sjove er, at det koster den også for mc, selvom alle andre billeter til mc er halv pris. Men, jo... jeg gik lige priserne igennem, og det ER blevet billigere for mc. Men, stadig ingen brobizz til mc :o(
dan Besvaret October 11, 2004 Rapporter Besvaret October 11, 2004 Med Bropass skal man betale 275 svenske om året og så koster alle ture 150 kr. Med brobizz på den gamle måde, skal man betale 2 ture til 285 kr hvert halve år. Så man vinder at det kun er 1 gang i stedet for 2 gange. Og gør man det inden 01/01 så konverteres ens depositum fra tidligere på 200 kr til første års pris, så der henter man også lidt. Med bropass får man et brokort også som man kan sende til venner og bekendte så de kan komme billigt over mens man selv har brobizzen. Og har man en pendlerbrobizz, kan man jo så både sende brokortet og brobizzen til venner og bekendte så flere kan kommer over billigere.
Guest palle Besvaret October 11, 2004 Rapporter Besvaret October 11, 2004 Dan, men priserne bli'r så meget dyrere, at 1 x retur per uge, så bliver det dyrere end det gamle system. Ikke nogen forbedring, men bare endnu en komplikation. My 2 cents
dan Besvaret October 11, 2004 Rapporter Besvaret October 11, 2004 Er tur prisen ikke helt den samme ? Priserne jeg skriver er fra 2005. I bladet der lige er kommet skriver Øresund selv at besparelsen er 35 % ved 2 ture frem og tilbage om året og 7 % ved 5 ture om året.
Guest palle Besvaret October 11, 2004 Rapporter Besvaret October 11, 2004 Og...når du kommer over 7 ture ?? Så bliver det dyrere end det nuværende.... Slet ikke gennemtænkt, da folk der har sådan et kort jo nok forventes at køre mere end 7 ture per år ??? Fra 115 dkk til 125 dkk per tur... altså 20 dkk mere for en retur billet. Så kan du selv regne ud hvornår dette nye super system bliver dyrere !!!
Guest christian Besvaret October 11, 2004 Rapporter Besvaret October 11, 2004 og pendlerbiz'en stiger til 2590,- *suk* (780,- mere om året!!) Hvornår lærer de det ord, der hedder: SÆT PRISEN NED, så de kan holde deres ord om at få integreret Øresundsregionen mere. Man burde bygge en bro ved siden af for at give dem konkurrence. mvh, Christian
Guest Trine Besvaret October 11, 2004 Rapporter Besvaret October 11, 2004 Credde: Hvor har der stået noget om prisstigninger på broen? Er det en minipendler du har set stige til 2590?
Guest christian Besvaret October 11, 2004 Rapporter Besvaret October 11, 2004 På http://osb.oeresundsbron.dk/documents/document.php?obj=1546 Står der (mini)pendlerbiz: 2590,- DKK for den med 50 ture, som nok er mest almindelig for os. mvh, Christian
Guest lene, Besvaret October 12, 2004 Rapporter Besvaret October 12, 2004 Palle, mit gæt er, at havde de beholdt den gamle ordning med Bizzen hvor man betaler fuld pris hvert ½ år og 115,-pr. tur i den mellemliggende periode, så havde de også sat prisen op på den. Nu ændrer de bare produktet og hæver prisen samtidig. Så virker det som om det nye produkt er dyrere. Men som sagt - bare et gæt. Hilsen Lene, Trelleborg
Guest palle Besvaret October 12, 2004 Rapporter Besvaret October 12, 2004 Lene, Ja, jeg ved desværre ikke hvad de har tænkt på. Men, for mit vedkomne bliver det ihvertfald ulig meget dyrere. Jeg pendler i tog, og kører over 2-3-4 gange per måned. Sjovt nok har jeg ikke hørt noget på mit brev til Öresundbron, da jeg da lige ville høre begrundelsen for at sætte priserne op, nu der er kommet så mange flere kunder i det seneste års tid. Det er jo ikke engang en måned siden, vi blev fortalt at der var langt flere kunder end forventet. Underlig politik. Populært produkt,.... sæt prisen op. Når der så er for få kunder, så sænker man prisen.
Guest andreas Besvaret October 12, 2004 Rapporter Besvaret October 12, 2004 Ja, jeg er dybt enig med jer andre. Underlig politik de fører for vores synspunkt, men ganske logisk for deres: de ved, at der kommer et vist antal over broen per dag, og at disse pendlere ikke bare sådan kan annulere abonnementet, fordi man har job på den anden side end hvor man bor. Dem, der kender til priselasticitet vil forstå hvad jeg mener. Nu spørger jeg jer andre: hvis alle er så utilfredse, hvorfor bruger man så ikke dette medie og dens kraft i form af adskillige pendlere, til evt. at lave en underskriftsindsamling eller lignende? Bare en tanke... Palle, du vil stå stærkere, hvis du havde flere hundrede bag dig på din forespørgsel til ØSB.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu