Jump to content

Ny køreplan fra 9. januar 2005

Recommended Posts

Skrevet

Øresundstoget får nye afgangstider fra 9. januar. Fra Malmø C. er der afgang 02, 22 og 42 og fra København H. er der afgang 03, 23 og 43. Da de samtidig ændrer tiderne for toget fra Kävlinge betyder det, at jeg skal over en halv time tidligere op for at nå det samme øresundstog som i dag. Det tog jeg tager om morgenen skal nu holde i OTTE MINUTTER på Kävlinge station og lade toget til København passere. Min rejsetid bliver nu 2 en halv time for at komme på arbejde. Der er fandme ikke kundepleje :-( /Jesper

Besvaret

Det er svært at få til at passe sammen.. jeg er så fantastisk heldig at når toget ankommer til malmö syd (svågertorp) så kører bus 22 lige for næsen af mig og jeg må pænt vente 20 min. til den næste bus kommer. Det er nu engang noget man må leve med...

• 4 weeks later...
Besvaret

Vil du skide i suppen hvad sker der for DSB?!?! angry.gif Jeg tog idag toget hjem fra Lufthavnen (arbejde) kl. 15.56.. Og mens vi står omkring 200 mennesker på perronen og venter på toget, som kun var 3 minutter forsinket idag (imponerende flot i øvrigt), hvad triller så ind på perronen? Et tog bestående af 3 vogne - i myldretiden!!!!!! HVAD FANDEN FORESTILLER LEDELSEN I DSB SIG?? Går den nye køreplan ud på, at vi skal nøjes med 3 togvogne, så resten af kystbanen kan få dobbelt så mange toge, som det så flot hedder fra DSB?? Jeg håber kraftedeme at dette var dagens dårlige joke fra DSB, og jeg i morgen får en helt anden oplevelse på vej hjem fra arbejde!!! Toget holdt i øvrigt stille i Lufthavnen i 6 minutter, indtil toget var så proppet, at de sidste 30-40 mennesker måtte efterlades på perronen!! sad.gif Overflødigt at sige, at vi med DSB's stunt kom ca. 9 for sent hjem (og det var så ikke imponerende flot, men standard)... PINLIGT!! angry.gif PINLIGT!! angry.gif PINLIGT!! angry.gif

Besvaret

Hej Toft! Hvor har du dog ret!!! Jeg havde samme tanke, og nu er min mistanke da endnu stærkere. JEG tog toget fra Østerport kl. 16,14. Det bestod også af 1 togsæt, og i lufthavnen blev vi også forsinket, da folk masede og masede for at komme ind med et hav af kufferter. Selv en barnevogn slæbte de ind, ikke i kupeen, der er beregnet til det, men ind imellem sæderne, så man hverken kunne komme frem eller tilbage. Det er fandme en skandale!!! I forvejen var jeg knotten over, at "whiskey-folket" skulle trakteres med morgenmad og kaffe her til morgen, fordi de skal "overtales til at tage toget". De får flere afgange, ya right!, men vi andre får længere transporttid! Ganske vist kun 5 minutter pr. dag, men det er måske derfor, vi skal betale mere for vores togkort end alle andre!?!?!? Bare jeg vidste, hvad vi kan gøre - det kan da ikke være rigtigt, at vi bare skal finde os i at blive behandlet på den måde. Tænk at spise os af med 1 vognsæt i myldretiden, når vi alle ved, at også 2 togsæt er altfor lidt. Man skal være god til at bruge albuerne, hvis man vil have en siddeplads på Svågertorp om morgenen. ER DER NOGEN DER HAR FORSLAG TIL HVAD VI KAN GØRE?????????

Besvaret

Jeg kan godt forstå jeres frustration men overvej lige at det grundet orkanen kun var muligt for DSB at køre med ca 1/3 af togsættene på kystbanen... ved ikke hvorfor men det hørte jeg i nyhederne. Inden I eksploderer og skal til lægen med forhøjet blodtryk så vent og se hvordan det udvikler sig i løbet af ugen, det kan nå at blive bedre. Og held og lykke jeg tænker meget på jer når jeg suser over broen i min bil;-) med maks 110 i timen selvfølgelig......

Besvaret

Moerke, når jeg sidder i toget og ser køerne ind mod København, så tænker jeg på jer bilister. Jeg HAR skam en dejlig bil og kører også af og til på arbejdet i den, men jeg orker ikke at sidde i lange køer fra lidt før Sjællandsbroen over Kongens Nytorv til Trianglen, hvor jeg arbejder. Jeg GIIIDER det ikke, jeg bliver i dårligt humør og agressiv. :-( Men det da ikke ensbetydende med, at jeg skal finde mig i at blive sjoflet at DSB. Hvis det kun var i dag, der var problemer, kunne jeg godt acceptere det, men hvorfor skal min transporttid øges hver dag, fordi whiskeyerne skal have flere tog?? Jeg betaler da mere for mit togkort, end de gør. Iøvrigt var forklaringen i mit tog, at man beklagede, at folk måtte stå op, men de manglede et togsæt. Men det passer jo åbenbart ikke, eftersom de alene på disse to afgange har manglet 2 sæt. Og det har jo da ikke noget at gøre med orkan. Eller HUR ;O) Og forresten, så er Øresundstoget i myldretiden ALTID overfyldt og det har da i hvert fald ikke noget at gøre med orkan eller sne eller regnvejr eller ...... " ... prøv at se senere på ugen ..." Jamen, jamen, jeg har kørt med øresundstoget i 3½ år (!) og det nu ikke blevet meget bedre.

Besvaret

Ulmus> Shhh.. Skal nok la' være at røbe smutvejen der ikke inkluderer Sjællandsbroen ;-)

Besvaret

Tja...kl 17.40 fra Hovedbanen var der masser af plads i toget. 2 togsæt (6 vogne) så hvertandet sæde ledigt. Det var det samme i "morges" ... 9.53 fra Svågertorp. 2 togsæt og masser af plads. Ulmus, hvordan kan din transporttid øges ? Togene kører 2 min tidligere fra Malmö, og 3 min senere fra hovedbanen ? Jeg vil meget nødigt se hvor meget du kan hidse dig op i en bil, hvis disse ændrede tidspunkter kan pisse dig så meget af

Besvaret

Moerke: Altså at DSB kun skulle have mulighed for at køre med en 1/3 af sine tog pga orkanen, det lyder lidt ligsom en joke?! Kan ét tog køre fra A til B, så kan alle tog da køre fra A til B... Altså selvfølgelig med mindre, at DSB havde bortrangeret sine tog til en kæmpe P-plads ude midt i en skov, hvor mange træer er blevet væltet rundt om anlægget, så de ikke kan få deres tog ud på skinnerne..?! Det kan også godt være at nyhederne har fortalt, at DSB's kystbanetog indtil videre kun kører på 33%, I don't know. Men så er det fanme mærkeligt at der INTET har stået om dette på dsb.dk under trafikinformation, på trafikinfo.dk, eller med skilte på stationerne (i hvert fald ikke i Lufthavnen) - SAMTIDIG med at kystbanetogene (Helsingør-Lufthavnen), faktisk kører hvert 10. minut nu :-/ Det kan KUN blive bedre fra DSB's side, og de kan passende starte i morgen!!

Besvaret

Don't kill the messenger;-( Jeg viderebragte blot oplysninger jeg havde hørt i den danske dagspresse der måske (måske ikke) kunne forklare den kaotiske situation igår. Jeg har absolut ingen teknisk viden omkring kystbanetogene og hvorfor det kun var 1/3 der kunne køre....Jeg har aldrig taget det tog og forventer ej heller at gøre det.. Mht til køer Ulmus så skal du ikke have ondt af mig jeg holder ikke i kø før de 7 min det tager at køre over Rådhuspladsen og det er til at overkomme. Arbejder ved Vesterport. Så Ulmus prøv at undgå Sjællandsbroen ved at køre af ved Fields. Jeg tager den ind over Amager ved Lossepladsvej så kommer du ud lige ved Artillerivej og SAS hotellet og der er ingen kø.... Skal du til Østerbro skulle ring 2 i den retning være let fremkommelig.. God tur

Besvaret

Altså, Palle, hvis jeg skal 2 minutter før hjemmefra og kommer hjem 3 minutter senere, så øger det da min transporttid med 5 minutter. MEN det er ikke de fem min., der "hidser" mig op. Det er det faktum, at vi, på trods af øget antal pendlere fra Sverige, ikke får bedre togforhold. Hvis man nu havde sat flere tog ind, så kunne man have kørt med 10 minutters drift på HELE strækningen fra Helsingør til Malmö. Så kunne alle få en chance for at sidde ned, og forsinkelser, p.gr.a. at for mange mennesker skal ud og ind af toget med al deres bagage, kunne undgås. Er det virkelig så urealistisk en tankegang?? For nu at undgå, at der efter, lad os sige, Østerport skulle køre tomme vogne videre -i begge retninger- kunne man jo lave en køreplan, der sagde: Helsingør-Østerport og Østerport-Malmö, og vende togene der. og med 10 min. drift! Så kunne vi alle sammen få bedre forhold. Og måske ville flere benytte toget, og det var jo det dette gik ud på. ;o) Tak for tippet, Moerke, jeg vil prøve den tur næste gang. ;o)

Guest trafikmedisteren
Besvaret

Hvis da ellers De Stats Bananer overhovedet lyttede til deres betalende kunder, ku´ "man" jo altid lave underskriftsindsamlinger på togene og fremsende dem til DSB-kundeservice (tast ctrl-alt-delete for at blive viderestillet til en modarbejder..)

Besvaret

Moerke + Ulmus> Jeps, den er nemlig god. Hvis man så skal om til Trianglen og omegn, tag højresvingsbanen over Lange Bro, så til venstre og højre ind over Christiansborg Slotsplads. Lige ud forbi Nationalbanken og det Kgl. Teater og lige ud nede ved Kvæsthusbroen og så ind over Amalienborg ud til Bredgade. Vupti. Ikke meget kø.

Besvaret

Andre boller på suppen idag happy.gif Tog toget hjem kl. 15.36 fra Lufthavnen, og der var 6 vogne (sådan DSB, det er nemlig rigtigt happy.gif ), og toget kørte fanme kl. 15.36.00!!! (imponerende happy.gif )... Det vil jeg frem over gerne se hver dag wink.gif

Besvaret

Afgang Malmö 6.42 Ja også idag er vi tilbage til det velkendte problem, teknisk fejl på toget 10 min. forsinkelse og aflysning af toget videre fra Hovedbanen...Så kender vi DSB igen. Mvh Weber

Besvaret

Jamen, Steen, du har jo da et tog hver 10. minut nu - kan du så ikke få passet det ind?? I øvrigt: togafgang 9,31 fra Svågertorp i dag var 7 min. forsinket!! Det går ufatteligt godt, som en tidligere statsminister (læs: Poul Schlütter) sagde.

Besvaret

I piver gør i;) I morges kl. 06,22 kørte toget slet ikke på grund af mangel på personalesad.gif Flot DSB!!! Så vi kom afsted 06,46. Og det er ikke første gang at jeg oplever at toget ikke kører pga. ingen personale!

Besvaret

Ulmus, der var jeg også med toget... Det kan ikke hidse mig op... før var de jo også 7 min. forsinket. Dvs 9.40, nu er det trods alt 9.38... Man kan faktisk godt planlægge efter dsb's forsinkelser. De er ret konsekvente !

Besvaret

Yes Palle! Og man kan også blive positivt overasket over DSB, som igår da jeg skulle hjem fra arbejde, kl. var 15.45, så jeg havde god tid til toget gik 15.56. Men da jeg kom ned på perronen, så holdt toget der, og jeg sprang ind i det mens dørene smækkede bag mig. Det var 15.36 toget, der var 10 minutter forsinket jeg nåede happy.gif

Besvaret

"Jamen, Steen, du har jo da et tog hver 10. minut nu - kan du så ikke få passet det ind??" Hver har dog bildt dig det ind ? Den går 36 og 50 fra Helsingør. Med Skamlines forsinkelser (i dag var vi først inde 36) kan man ikke nå den 36 og den 50 er for sent til at komme på arbejede til tiden. Der plejede at være et tog 41, men det kører ikke mere.

Besvaret

Ja, så fatter jeg ikke en dyt at det hele! Hvad var så hele det cirkus med en ny køreplan om? Nu er der et tog hver 10. minut hele dagen fra Helsingør til Københavns Lufthavn. Hurra, hurra. Og så siger du, at de kun kører 2 gang i timen. Nu går jeg sgu i seng. hilsen Maud.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...