spiff Skrevet January 13, 2005 Rapporter Skrevet January 13, 2005 Hej Jeg har overvejet at tage bilen over øresundsbroen til arbejdet i KBH hverdag. Jeg vil derfor spørge kan det betale sig med fradraget? hvor meget ekstra får i pga fradraget ? Hvor meget ligger jeres udgifter på ? Hvor mange dage har i indlagt i skattekortet ? 220 arbejdsdage?har i trukket ferie fra ? Håber i kan hjælpe
Guest kim Besvaret January 13, 2005 Rapporter Besvaret January 13, 2005 http://www.sunddebat.com/discus/messages/182/12.html?1105618763 Her er i hvert fald en del af svaret. 220 dage per år virker rimeligt - kun arbejdsdage kan trækkes fra.
Guest jesper Besvaret January 13, 2005 Rapporter Besvaret January 13, 2005 220 arbejdsdage er også hvad jeg har regnet med i mine opgørelser. Jeg har netop, som bl.a. Palle også blev bedt om, sendt specificeret materiale ind til Told & Fnat - da de åbenbart er ret meget ude med riven overfor dansker-folk der flyttede hinsidan i 2003.
Guest jesper Besvaret January 27, 2005 Rapporter Besvaret January 27, 2005 Hej Hvis jeg tegner en brobizz aftale og holder ferie i en hel måned hvordan er det med betalingen? Skal jeg stadigvæk betale for brobizz ? Hvordan foregår dette præcist ? Skal man fortælle til nogen man ikke benytter brobizz, så man ikke bliver bonget for en regning ?
Guest Trine Besvaret January 27, 2005 Rapporter Besvaret January 27, 2005 Du betaler din brobizz forud hver måned. Hvis du tilmelder den PBS kan du inden den første afmelde betalingen også er brobizzen lukket indtil der betales igen næste måned. (dette fungerer ikke via Autogiro så sørg for at få den tilmeldt en dansk konto) Ulempen er at den kun kan afmeldes pr kalender måned, dvs holder du en måneds ferie hen over den 1 er du lidt på den...
Guest jesper Besvaret January 27, 2005 Rapporter Besvaret January 27, 2005 Hej Hvis man betaler brobizz forud og jeg holder ferie hele juli måned så skal jeg gøre følgende: 1. afmelde betalingen den 1 eller 30 juni ? Hvordan gøres dette? Får jeg ikke en rykker?
Guest per Besvaret January 27, 2005 Rapporter Besvaret January 27, 2005 Du skal vist betale en rykker.
Guest malezar Besvaret January 27, 2005 Rapporter Besvaret January 27, 2005 Hvis du lader være med at betale en måned lukker de brobizzen den måned.Det fik jeg ihvertfald at vide da jeg købte min i okt sidste år. Men nu har jeg kørt til det meste af Jan uden at betale da min overførlse ikke bleve gennemført i banken. Der var ingen problemer, den bippede som normalt.
Guest jesper Besvaret January 27, 2005 Rapporter Besvaret January 27, 2005 Ok. Er der andre med erfaringer ?
Guest jesper Besvaret January 27, 2005 Rapporter Besvaret January 27, 2005 Hej Hvad gør i alle andre når i holder ferie ?
Guest Trine Besvaret January 27, 2005 Rapporter Besvaret January 27, 2005 Spørg mig efter næste ferieår, ferie er ikke noget man sådan lige holder når man selv skal betale for det
Guest jesper Besvaret January 28, 2005 Rapporter Besvaret January 28, 2005 *LOOOL* PRÆCIS mine ord, Moerke! Det er sgu´ ikke sådan når man lige skal have sparet et fuldt ferieår op på et nyt arbejde. Men hér i 2005 skal der satter-ne-me holdes ferie. *woohoo* Men for at svare på Jespers spørgsmål, så er det et spørgsmål om at planlægge lidt. Evt. køre på et 10-turs-kort op til ferien, hvis det kan passe sammen - eller simpelthen æde den udgift det bliver, når man ikke får brugt alle 50 ture på bizz´en en enkelt måned. Skal du holde ferie hele Juli måned, så ring til tøzerne på Öresundsbro-kontoret. De er pokkers flinke, og stopper sikkert gerne din bizz i juli måned, for at starte den op igen til d. 1 august. Bare lige ring en lille uges tid før.
dan Besvaret January 28, 2005 Rapporter Besvaret January 28, 2005 Jeg har læst et sted, at man kan kontakte kundeservice hvis man skal holde ferie, så kan de sætte aftalen i bero fra den først til den sidste i en måned, så man ikke betaler. Derefter starter den op igen. Jeg regnede en gang ud hvornår det kunne betale sig men jeg kan sgu ikke huske hvor få ture det var, men vist nok noget med en til halvanden uge. Vi har den aden type brobizz (altså ikke en pendler) i reserve, og den ville vi bruge i den uge fx. Her er prisen 125 kr pr tur, og årsprisen betaler vi jo alligevel, da vores venner og familie bruger denne brobizz eller det medfølgende bropass, som er nemmere at sende med posten.
dan Besvaret January 28, 2005 Rapporter Besvaret January 28, 2005 Har i set at der er givet refusion på brobizz regningen pga at broen var lukket under orkanen ? Kanon.
Guest Trine Besvaret January 28, 2005 Rapporter Besvaret January 28, 2005 Ja men er der nogen der har fattet beregningsgrundlaget?? Vi har en 50 turs og en 24 turs brobizz og vi har fået hhv 81 og 129 kr i kompensation.. Altså størst kompensation på den lille brobizz.... sært..
Mette Besvaret January 28, 2005 Rapporter Besvaret January 28, 2005 Hvordan kan I se det? Er I allerede blevet trukket for februar måned eller? På min konto er der ikke blevet trukket noget endnu (= kan ikke se om der så er trukket noget fra i refusion).
Guest Trine Besvaret January 28, 2005 Rapporter Besvaret January 28, 2005 Den betaling der er kører her til den 1, vi fik faktura og specifikation igår med posten. Der står nederst 08.01 Stormkompensation også et fratrukket beløb.
Guest kim Besvaret January 28, 2005 Rapporter Besvaret January 28, 2005 2 stk. stormkompensation kr. 82,88 hertil skal lægges moms kr. 20,72 I alt kr.103,60 Bruttokompensation pr. stk. kr. 51,80 Kr. 51,80 er præcis 1/50 af kr. 2.590,00 som er prisen for en 50 turs PendlerBizz.
Guest lars Besvaret January 28, 2005 Rapporter Besvaret January 28, 2005 Generelt har de ikke en skid styr på det med ferie. Har en storpendler på autogiro og ville have minipendler i august og september for at det passede med ferien. Det de anbefalede var man tegnede et minipendler på en ny brobizz og lod være med at betale storpendleren i 2 måneder... Det gik jo også fint bortset fra at man fik rykkere og trusler om bål og brand fordi man ikke betalte sin regning :-) Når man så ringede og spurgte hvad meningen var så sagde de bare at man skulle ignorere det - der må sgu da være muligt at finde på en mere kundevenligt metode...
Guest niels Besvaret January 31, 2005 Rapporter Besvaret January 31, 2005 Hvilke papirer skal told og skat have når man skal dokumentere man har kørt over broen til arbejde? Skal man fortælle dem præcist at man har kørt 220 dage over. Hvis man nu er blevet syg og derfor kun har kørt 200 dage over, skal man så betale penge tilbage i skat ?
Guest homer Besvaret January 31, 2005 Rapporter Besvaret January 31, 2005 Niels> Du kunne jo sende dem den opgørelse du får fra Øresundsbron - der er angivet med tider. hvornår du har passeret. Du kan evt. mærke de passager af, der ikke er i "arbejdsøjemed" og leve en sammentælling - så er de sikkert tilfredse.
ulmus Besvaret January 31, 2005 Rapporter Besvaret January 31, 2005 Niels, hvorfor venter du ikke med at sende noget som helst, til du bliver afkrævet dokumentation? Jeg har boet her i 3½ år og er aldrig blevet afkrævet nogen dokumentation for mit kørselsfradrag.
Guest kristian Besvaret February 13, 2005 Rapporter Besvaret February 13, 2005 Svar til Niels (og andre interesserede): Vedrørende brobizz vil du blive bedt om en kopi af oversigten du får fra øresundsbroen - det ville være smart at vedlægge kopi af dokumentationen allerede ved indsendelsen af selvangivelsen - det gælder i øvrigt for alle fradrag som ikke er indberettet til ToldSkat f.eks. svenske renteudgifter. Vedrørende fradrag for kørsel: Hvis du på forskudsopgørelsen har beregnet et fradrag for 220 arbejdsdage og det reelle antal arbejdsdage kun er 200, så har du jo taget mere i fradrag end du er berettiget til. MEN man kan ikke sige om du skal betale skat tilbage, dertil skal alle indkomster og fradrag jo medtages i en samlet skatteberegning. Og, ja, alle får kontrolleret deres befordringsfradrag - uanset om de er flyttet over i 2003 eller det er svenskere der arbejder i Danmark. Nogle må man skrive til og spørge om hvordan de er kommet frem til fradraget og hos andre kan fradraget se korrekt ud. Men hører debatten i øvrigt ikke til over i Skat?? mvh Kristian Rasmussen
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu