Jump to content

Togforsinkelser?

Recommended Posts

Besvaret

Jeg ser en klar fordel i, at min kæreste kan benytte kortet når jeg ikke har brug for det. Jeg syntes heller ikke det er noget problem at koordinere ferie og andet, så det nogenlunde passer. Ellers kan man tit og ofte købe "brugte" kort på Svågertorp, da der er flere opslag om dette. Dog måtte jeg sidste gang, købe et 5 dages kort hos DSB. Men, det var min egen skyld, da jeg var meget sent ude. Tim: jeg står på i "modsatte" ende. Jeg skal over Tietgensbro, når jeg når til hovedbanen. Det er een ud af 50 gange jeg ikke kan finde plads

Besvaret

Jamen så er vi jo alle glade, muligheden for enten at vælge skånetrafikkens kort eller DSB´s giver størst mulig flexibilitet. Og det er jo godt. Vi må håbe at de heller ikke i fremtiden kan blive enige...:o) Mvh Weber

Besvaret

@ Palle: "Det har vist aldrig kunnet betale sig at købe kortet i KBH. Jeg har altid købt mit i Malmö" Altså, selvfølgelig har det, og er det i visse tilfælde billigere (eller læs: bedre) at købe sit pendlerkort hos DSB. Fordele og ulemper er nævnt af andre tidligere i denne tråd, så dem springer jeg over. Fint nok hvis man har en kæreste eller ven, der kan låne ens svenske pendlerkort, når ikke man selv man bruger det. Men hvorfor skal jeg betale for det, hvis jeg selv kan spare kroner ved at benytte DSB? Jeg kan der ud over slet ikke se fidusen i det svenske kort, som kun kan udstedes på 30 dage af gangen, og udstedelsesdagen gælder som første dag i perioden. Der kan da på den måde ikke være mange dage om året, man kan spare væk?! Selv arbejder jeg alle de lige uger om året (7 dage af gangen), og holder fri alle de ulige uger om året (7 dage af gangen). Mit DSB pendlerkort løber ALTID fra en mandag i en lige uge, fem uger frem, til om søndagen i den femte uge. Således har jeg ikke noget pendlerkort hver 6. uge! Da et pendlerkort koster 1310 dkr for 30 dage, så er det 43,66 dkr sparet pr dag man ikke har pendlerkort. Hver 6. uge svarer til, at jeg ikke har pendlerkort i 61 dage i snit om året - en samlet besparelse på 2663 dkr hvert år (i modsætning til hvis jeg skulle bruge SkåneTrafikens system). Så nu ved du (igen) Palle, at det vist har været, og stadig er billigere for nogle, at benytte DSB frem for SkåneTrafiken wink.gif

Besvaret

Toft: Nu har du jo ikke, hvad man kan kalde normale arbejdstider. Det ville måske ovenikøbet være billigere og bedre, i dit tilfælde, at ta' bussen, eller hvad pokker ved jeg. Pendlerkort købt i Sverige behøver nødvendigvis ikke kun være 30 dage. Hvis du vil kan du købe et årskort, men det anbefaler de ikke da de ikke kan refundere et tabt kort. Mit nuværende kort nuværende kort løber fra 7 marts til 5 maj

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...