Guest christian Skrevet January 30, 2005 Rapporter Skrevet January 30, 2005 Hejsa! Jeg ville bare lige høre, om Øresundstoget stadig ofte er plaget af forsinkelser? Eller kører det 'nogenlunde' efterhånden? Mvh. Christian
Guest kenneth Besvaret January 30, 2005 Rapporter Besvaret January 30, 2005 jeg var i malmø lørdag bare et kig. bor i dk .. tog toget fra cenralen kl 1855 skulle køre kl 1902 kørte først kl 1924 og var i dk kl 2020 så ja det ville jeg da sige ved ikke om dette var kun fordi jeg var med med nå jeg smutter til se , tager jeg lige lidt penge med til en bil . for det kan jeg da ikke leve med at møde i danmark kl 8 og komme kl 12 .. Den togføger sagde der var trafik i dk .. da vi kom ind på kbh stod der et tog :-(
Guest thomas Besvaret January 30, 2005 Rapporter Besvaret January 30, 2005 Kenneth, jeg fatter íkke en brik af det du skriver, det er helt volapyk for mig!!!
ulmus Besvaret January 30, 2005 Rapporter Besvaret January 30, 2005 Gudskelov, Thomas, jeg troede, det var mig der var tosset. Jeg forstår heller ikke en pind af Kenneths indlæg. Til Christian! Det kommer an på over hvor lang tid, du regner. Det går bedre end for 3½ år siden, men det går ikke bedre end for ½ år siden. Jeg har tænkt mig at foreslå DSB og Skånetrafiken et nyt slogan: "Mangler du spænding i tilværelsen, så tag med Øresundstoget. Du ved aldrig, hvornår du kommer afsted og heller ikke hvornår du er fremme!!!"
Guest palle Besvaret January 30, 2005 Rapporter Besvaret January 30, 2005 "DSB holder mere end de lover"
Guest kenneth Besvaret January 30, 2005 Rapporter Besvaret January 30, 2005 jeg prøver igen. jeg bor i dk og var i malmø i lørdags. Da vi skulle hjem ville vi tage toget kl 19.02 fra centralen i malmø,Vi kom til toget kl 1855 toget kørte først kl 1924 var 20 min forsikelset Vi kom til kbh. kl 2020 efter at have holdt og vente i lang tid ved Enghave ..Jeg Håber ikke at dette var fordi jeg var med at det skulle tager så lang tid .. Togfører sagde at det var fordi der var trafik på hovedbanegården men da vi kom ind til stationen var der kun et tog mere en vores .. håber dette var bedre :-) ..det var en hård nat :-) Til det siste ville jeg bare sige at Nå jeg flytter til Sverige ville tage nogle penge med til en bil ,så jeg ikke skulle bruge toget da jeg ikke vil kunne arbejde i danmark og møde kl 8 og kommer kl 12 ..<-- men det er nok lidt overdrevet---
Guest christian Besvaret January 30, 2005 Rapporter Besvaret January 30, 2005 Hmm, det lyder ikke alt for betryggende. Jeg kunne ellers godt tænke mig at flytte, men jeg ville være afhængig af toget, da jeg ikke gider at betale for bil, benzin, bro, reperationer, afgifter, forsikring osv.
Guest kenneth Besvaret January 30, 2005 Rapporter Besvaret January 30, 2005 hmm nu ville jeg jo bare lige sige det, men du skal jo også vide at det er første gang jeg har prøve toget det to kun 40 min over til malmø jeg syndes bare at jeg ville sige det, men sådan er det vil med "det ofenlige" jeg tror du skal have en mening fra flere så du kan få en helhed for du kan jo også komme forsent hvis du bor på østerbro .. jeg håber ikke at togne køre på den måde som jeg oplevet i lørdags.
Guest jesper Besvaret January 31, 2005 Rapporter Besvaret January 31, 2005 Er det ikke ofte sådan, at forsinkelser til og fra arbejde altid opleves "større" end på andre tidspunkter? Jeg mener...om morgenen på vej til arbejde kører man ofte en ret tight tidsplan, og der er derfor ikke plads til de store udsving. Var det en søndag, og man skulle besøge Moster Gerda i Esrum, så tror jeg ikke man havde skudt lige så meget med skarpt hvis toget var 20 min forsinket. Hvis i forstår... Bevares - en morgen på Svågertorp med forsinkede afgange er aldrig sjov, fordi der er så meget run på og mange der skal med. Så en enkelt aflyst afgang (eller kun et enkelt togsæt) kan få selv den mest morgenfriske til at ligne en sur citron. Men generelt syntes jeg de kører ok - men samtidig med jeg siger dét, så valgte jeg selv at køre i bil på arbejde efter kort tid. Det er altså en dejlig frihed at ha´, omend den kan synes lettere luksuriøs til tider. Men jeg foretrækker ikke at stresse om morgenen. Dagen bliver meget bedre uden.
Guest palle Besvaret January 31, 2005 Rapporter Besvaret January 31, 2005 Jeg tog toget kl 7.51 fra svågertorp i morges.... det ankom 7.50, og var på Kbh hovedbane som det skulle være.
Guest anfield Besvaret January 31, 2005 Rapporter Besvaret January 31, 2005 TILLYKKE Palle, bød DSB så på morgenkaffe i dagens anledning eller hva? "DSB, hvis tiden ikke er vigtig"
ulmus Besvaret January 31, 2005 Rapporter Besvaret January 31, 2005 Jeg tog toget fra Svågertorp kl. 8,11 og var på Østerport kl. 8,48 - præcist som køreplanen lover. Altså 2 tog lige efter hinanden, der har kørt planmæssigt. Palle> "DSB holder mere end de kører" (?)
Guest palle Besvaret January 31, 2005 Rapporter Besvaret January 31, 2005 Nej Ulmus... læs den lige igen
ulmus Besvaret January 31, 2005 Rapporter Besvaret January 31, 2005 Nej, Palle, det var ikke fordi, jeg ikke kunne læse dit indlæg, men fordi jeg ikke var enig. Jeg synes bestemt ikke, at de holder mere end de lover, men det stik modsatte. Det var rent faktisk et forsøg på at være morsom, undskyld ;o)
Guest anfield Besvaret January 31, 2005 Rapporter Besvaret January 31, 2005 Ulmus: "DSB holder mere end de lover" er jo perfekt, da de rent faktisk HOLDER (stille) mere end de lover. Men at du så er nød til at (om)skrive "det samme" som deres slogan, for at fange den, tjaaa.... Pointen er jo den samme, så ingen grund til omskrivning, med mindre du ikke forstod den i første omgang
ulmus Besvaret January 31, 2005 Rapporter Besvaret January 31, 2005 OK, Palle, jeg indrømmer blankt, jeg forstod den ikke første gang.
Guest dalbjerg Besvaret March 6, 2005 Rapporter Besvaret March 6, 2005 DSB: De er nok de største amatører, syntes ikke toget har været andet end forsinket her i februar. Lad os for den gamle køreplan tilbage, der kørte toget der nogenlunde optimalt. F.eks: I fredags var det helt galt. Toget var 15 minutter forsinket fra malmö syd, der det kom kom der et togsæt som allerede var proppet, så vi var en DEL som ikke kom med toget, så gik der 10 minutter mere, og det næste tog kom. Der var heldigvis plads. Så kom vi ind på hovedbanen, her holdt toget stille og så sagde de at toget ikke kunne kører videre pågrund af et tog foran var brugt sammen, så vi skulle skifte spor, det gik der 10-15 minutter med. Så kørte toget, vi kørte så, og vi holdt længere på nørreport og østerport. Der vi kom til Rungsted Kyst, med et par ophold, sagde de så at toget ikke kørte videre pågrund af de store forsinkelser de har haft. Så vi skulle gå ud og tage toget fra Perron 1. Som kom cirka 5 minutter efter. Det kørte da i det mindste optimalt, og der vi så kom til Klokkedal hvor jeg skal ud, gik jeg ind i kiosken, og 4 minutter efter toget havde smidt os af, hvilket tog kom så. Ja det gjorde det tog som vi var stået ud af. Det kørte altså længere. Ved ikke om DSB har haft en praktikant, til at styrer deres togdrift den fredag, eller hvad fanden der gik galt. Tak DSB få at jeg igen kom en time for sent på arbejde.
Guest tim Besvaret April 4, 2005 Rapporter Besvaret April 4, 2005 Hej. Hvad er status på togproblemerne her i Marts måned ?. Det er længe siden man har fået en status. 1: Er der kommet flere vogne / togsæt på så man kan komme med toget i Svågerstrup og evt. sidde ned ? 2: Kører togene nogenlunde til tiden. ? Har også lige et par tillægsspørgsmål. 1: Kan man frit rejse med bus i malmø på sit pendlerkort. ? Altså fra hjemmet og til stationen. ? 2: Kan det statig bedst betale sig at købe pendlerkortet i Dk. ? Tak. Tim
Guest palle Besvaret April 4, 2005 Rapporter Besvaret April 4, 2005 Det kommer an på hvornår du kører med. Jeg har aldrig problemer med at finde plads, men jeg "skubber" også til alle der har deres tasker på sæderne. Jeg kører med mellem kl 6.51 og 8.51 og har ingen problemer. Der er ikke kommet flere vogne. Ja, du kan kører i Malmö (og i city i kbh) på dit togkort. Det har vist aldrig kunnet betale sig at købe kortet i KBH. Jeg har altid købt mit i Malmö
Guest tim Besvaret April 5, 2005 Rapporter Besvaret April 5, 2005 Hej Palle. Hvor står du på toget. Svagerstrup. ? Har hørt det er derfra der kan være problemer med at få plads. Okay, ved ikke hvor jeg har det med at det skulle være billigere at købe togkortet i Dk. Tror måske herfra forum. Tim
Guest weber Besvaret April 5, 2005 Rapporter Besvaret April 5, 2005 Hej Palle Det er muligt at det umiddelbart ser billgere ud at købe sit pendler kort, i Malmö. Men hvis man tegner et abonnement hos DSB, får man et beløb returneret på 1,5 måneds pendler kort efter 1 år. Dermed mener jeg faktisk at DSB er en del billigere end skånetrafikken? Eller har de et lign. tilbud..? Fordelen ved skånetrafikken er at det er et upersonligt kort. Ulempen er at man ikke kan købe til en bestemt dato, f.eks. nærmeste fredag... eller op til ens sommerferie. DSB kan evt. forlænge månedskort således at det kan afstemmes med ens ferier. Mvh Weber
Guest ole Besvaret April 5, 2005 Rapporter Besvaret April 5, 2005 Grunden til prisforskel skulle være, at kortet du køber i Sverige, ikke er et personligt kort, det kan bruges af andre.
ulmus Besvaret April 5, 2005 Rapporter Besvaret April 5, 2005 Weber - du kan ikke tegne abonnement på Øresundskortet!!! Det er endnu en af de uretfærdigheder, der er ved at rejse mellem 2 lande. Iflg. DSB er det Skånetrafikken, der ikke vil acceptere ordningen, fordi de ikke selv har noget tilsvarende.
Guest weber Besvaret April 5, 2005 Rapporter Besvaret April 5, 2005 Hej Judith Var jeg ikke klar over, men så kan jo ihvertfald sikre sig at købe til nærmeste fredag, samt op til ferie og på den måde også spare cirka 1,5 måneds pendlerkort om året. Altså medmindre man selvfølgelig flintre til København hver weekend. Modsat Skånetrafikken hvor det er 30 dage og nix weiter Mvh Weber
ulmus Besvaret April 5, 2005 Rapporter Besvaret April 5, 2005 Weber, det har du ret i og så lige en "forbrugeroplysning": Hvis man har fået lavet sit DSB-øresundskort til f.eks. den 30. i en måned, og i den efterfølgende måned pludselig finder ud af, at man ikke skal bruge kortet i en periode i måneden efter, f.eks. fra den 12. Så er det muligt, at få "forlænget" kortet, hvilket foregår på den måde, at DSB-manden annulleret det forgående kort og så laver et nyt frem til den 12. Måske ved I det allerede, men jeg er stødt på mange, der ikke ved det. ;o)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu