vincent Skrevet December 28, 2002 Rapporter Skrevet December 28, 2002 Her kan i skrive ændringsforslag til teamet bag bropendler.dk. Linket er smidt i en tråd tæt på Håber på en konstruktiv dialog. Igen ... godt nytår
Guest julie Besvaret January 2, 2003 Rapporter Besvaret January 2, 2003 Hej Vincent, en link side, med links til andre relevante sider (som den her fx) ville være en god ide tror jeg :o)
vincent Besvaret January 5, 2003 Forfatter Rapporter Besvaret January 5, 2003 Tak Julie. Havde ikke selv tænkt på det. Vi starter nok i den mere skrabede udgave, kun med afstemningen og forummet. Til gengæld tror jeg vi rykker datoen for lanceringen lidt frem.
vincent Besvaret January 9, 2003 Forfatter Rapporter Besvaret January 9, 2003 Der er nu kommet forside på. Kristian har været så dygtig at smide et logo på. Desuden er der blevet registreret flere domæner. Bropendler.com bliver hoveddomænet. Grunden til at man stadig ikke kan komme ind på sitet fra hovedsiden er, at vi arbejder på at få forum'et koblet på. Når det er blevet sat på åbnes der op for fuld skrue. I går rettede vi skrifttyper og andre småting til. Indtil da kan man bruge hovedsiden (www.bropendler.com) og derfra maile os forslag til hvad der skal være ... eller hoppe ind og få en forsmag på : www.bropendler.com/intern
vincent Besvaret January 12, 2003 Forfatter Rapporter Besvaret January 12, 2003 Så er vi airborne ... forummet er dog stadig ikke kommet på. Grunden til dette er, at vi har fundet et komplet web-administrations-system med indbygget forum. Dette vil dog tage et lille stykke tid at sætte op, så det bliver noget vi arbejder på i baggrunden, så det ikke bliver så forstyrrende for Jer. Men basis-siderne er som sagt lagt ud, så I kan allerede nu komme ind og stemme om foreningens opstart ... need I say that ... The more the marrier
vincent Besvaret January 17, 2003 Forfatter Rapporter Besvaret January 17, 2003 Nu er jeg her igen!! Jeg fik for et par dage siden en mail fra en meget nysgerrig journalist fra Øresunddirekt. Hvis hun er lige så nysgerrig, som jeg tror de fleste af Jer er mht. hvor bropendler.COM er på vej hen i disse dage kan jeg lige komme med en hurtig opdatering... Jeg har nu brugt de sidste par dage på at få installeret det nye interface. Det er dog endnu ikke færdig-implementeret på bropendler.com. Vi mangler stadig farveopsætning, sprog (DK+SVE), opsætning mht. brugerrettigheder og mange andre småting. Herunder vores kommende forum, som jeg ved mange af Jer spændt venter på Selv om i kan bruge flere forskellige adresser, vil det være bropendler.com, der bliver hovedadressen. De andre kan I stadig bruge, men vi håber I vil bruge den anden... På tirsdag skal Kristian Ø, Allan A og undertegnede sætte os ned og arbejde lidt på det kommende bropendler.com. Og der vil derefter nok ikke gå så lang tid før det bliver endeligt lanceret. Jeg vil gerne give jer den midlertidige adresse, hvis I lover ikke at brokke jer for meget! Lige en løftet pegefinger til sidst ... lad nu være med at prøve for meget derinde!! Det er stadig i testfasen, og der bliver løbende ændret opsætninger osv osv. Men for at i kan få et glimt af hvordan det kommer til at se ud får I her adressen: --- DEN MIDLERTIDIGE!!! --- http://www.bropendler.com/testsite/html --- DEN FASTE!!! --- http://www.bropendler.com PS. Hvis I vil komme med forslag til hvad I gerne vil have på, kan i sende til info@bropendler.com
Guest csa Besvaret January 17, 2003 Rapporter Besvaret January 17, 2003 DAMN! jeg må sq sige jeg er imponeret over testsitet so far, det tyder sq godt! keep up the good work. Tror det bliver et kickass site ;-)
vincent Besvaret January 19, 2003 Forfatter Rapporter Besvaret January 19, 2003 Der er brug for testere til bropendler. Jeg har nu sat vores forum på, så prøv at teste de forskellige funktioner. Gør alt hvad i kan på nedenstående adresse: http://www.bropendler.com/testsite/html Hvis forummet virker kan i skrive fejlmeddelelser dér. Husk nu at vi stadig er i testfasen... og at det i stor udstrækning er jer! der kommer til at have indflydelse på hvad der kommer på af indhold.
Guest thomas Besvaret January 19, 2003 Rapporter Besvaret January 19, 2003 Flot arbejde gutter. Scanianet er et guldsite, men der er hårdt brug for en forening der aktivt går ud og prikker til de myndigheder, som efterhånden har udvist svigt overfor de borgere der er flyttet den ene eller den anden vej. Det kunne godt se ud som om Øresund-direkt åbenbart også læser Scanianet :-) Keep up the good work... Jeg mailer lige mailingslisten på mit arbejde, så mine kolleger der pendler, er opdateret med denne gode nyhed:-)
Admin Besvaret January 19, 2003 Rapporter Besvaret January 19, 2003 Ja, det ser sådan ud.Jeg har ikke været inde længe, men kan se at de har lavet et lexicon, der minder meget om penlerguiden.Det var der i hvert fald ikke da jeg flyttede herover og lavede min side.De har en del mere information, men hvad f.., de får jo også penge for det :-). Har været inde på testsitet.Det ser godt ud, selvom jeg ikke er den største fan af for meget info på een side.Jeg er mere til det enkle, som den officielle startside.
ulmus Besvaret January 19, 2003 Rapporter Besvaret January 19, 2003 Det kan godt være, at jeg er tungnem, men jeg finder altså jeres forum svært tilgængeligt. Jeg må dog sige, at det er ualmindelig flot logo, I har fået banket sammen. Glæder mig til at følge sitet.' Hvad med at skrive et eller andet om, hvad I har tænkt jer, at medlemsskabet skal koste. Det er vel ikke uvæsenligt!?
Guest csa Besvaret January 19, 2003 Rapporter Besvaret January 19, 2003 Det hele ser ud til at virke, i hvert fald de funktioner jeg har rodet med, men jeg synes godt nok det kører lidt sløvt. Er det også at forvente når sitet officielt går i luften?
vincent Besvaret January 19, 2003 Forfatter Rapporter Besvaret January 19, 2003 Til CSA: Jeg syntes også selv det hele kører lidt sløvt. Jeg ved ikke om det er fordi det ligger "dybt" i filstrukturen på vores site, men jeg kan ikke love det bliver bedre. Måske er fordi databasen er blevet større pga. vores forum, men det burde ikke have nogen større betydning. I de mange dage jeg har brugt det har jeg dog ikke fået nogle synderligt fejl, så selve koden bagved virker ret sikker/solid. Til Ulmus: Vi ved endnu ikke hvad medlemsskabet kommer til at koste. Foreløbig skal det dække de omkostninger der er ved at have vores hosting. Senere vil der komme flere omkostninger, i forbindelse med opstarten af foreningen ... men vi vil holde fast i et sybolsk beløb. Jeg tænker mig i nærheden af 100 kr. om året, kommer der mange medlemmer er det ikke usandsynligt at det bliver sat ned. Der er ca. 2.000 pendlere og vores omkostninger vil ca. ligge på et par hundrede kr. for hostingen. Hertil kommer omkostninger for foreningen. Tak for ros vedrørende vores logo, jeg sender roserne videre til Kristian. Jeg er sikker på han sætter pris på det Du skriver at du finder forummet svært tilgængeligt ... kan du ikke være lidt mere specifik? er det fordi det er svært at bruge, eller svært at finde? eller noget helt andet? I må desuden meget gerne bruge vores forum, så vi ved det virker som det skal ;) Vi snakkes jo nok ved
Admin Besvaret January 19, 2003 Rapporter Besvaret January 19, 2003 Jeg tror måske at forum-softwaren er for avanceret.Jeg har tidligere overvejet at bruge PhpBB men droppede det fordi jeg var bange for at et utilgængeligt forum ville forhindre folk for at skrive.Jeg tror at når man opretter et forum, skal man tænke på sin målgruppe.Hvis ens side handler om programmering og software, kan det være godt med et avanceret script, men hvis ens website har en stor målgruppe skal man nok prøve noget mere simpelt, så alle aldersgrupper kan være med. Det kan også være at et nyt "skin" vil få PhpBB til at se mere overskueligt ud.Der findes en del. Jeg havde svært ved at finde den rigtige balance mellem forældet og avanceret, så jeg lavede nogle scripts selv (ikke det her).
Guest csa Besvaret January 19, 2003 Rapporter Besvaret January 19, 2003 Vincent: Hvilken linje og maskine kører det på PT?
vincent Besvaret January 19, 2003 Forfatter Rapporter Besvaret January 19, 2003 Hej CSA. Jeg tror Kristian skal besvare det spørgsmål. Ved kun det er en 155Mbit linie serveren sidder på.
swoop Besvaret January 19, 2003 Rapporter Besvaret January 19, 2003 Ang. hastigheden, eller den manglende hastighed. Jeg synes som flere af jer andre også der er været lidt problemer med hastigheden. Det synes jeg dog er blevet strækt forbedret i dag ?? Nogen grund til det gutter ? Nu er den pt kun smålangsom ved login/logout/start af forum. Ellers kører det som smurt, hos mig i hvert fald.
Guest kristian Besvaret January 20, 2003 Rapporter Besvaret January 20, 2003 Tja hvad kan jeg sige... Starter med at takke for rosen. Til hastigheden kan det have noget med serveren at gøre da den p.t. ligger på en windows server og apache jo er bedre til PHP. Det er dog ikke noget problem jeg sørger for et login til en Apache server imorgen til Nikolaj. Så kan vi sammenligne de 2 og evt. bagefter sørge for at få flyttet sitet til en FreeBSD 4.4 / Apache server hvis det er bedre, hvilket jeg er ret sikker på at det er. Mere info fra mig om bropendler kommer sikkert sivende ud stille og roligt senere. God vind folkens....
Guest csa Besvaret January 20, 2003 Rapporter Besvaret January 20, 2003 Allan har ret. For some reason kører det en hel del bedre i dag. Hva er ændret siden weekenden?
vincent Besvaret January 20, 2003 Forfatter Rapporter Besvaret January 20, 2003 Ingen ændringer siden søndag kl. 17 tror jeg ... har stort set arbejdet i døgndrift her i weekenden. ... og så siger jeg ikke noget om at jeg skulle have været i byen Lørdag ... tænk hvad jeg går glip af fordi jeg skal arbejde på bropendler!!!
Guest kristian Besvaret January 21, 2003 Rapporter Besvaret January 21, 2003 Tsk tsk.... jeg synes stadig du skulle være taget med i byen :-)
vincent Besvaret January 31, 2003 Forfatter Rapporter Besvaret January 31, 2003 Som nogle af Jer måske har bemærket, så er forsiden på bropendler.com blevet skiftet ud i går. Vi arbejder i øjeblikket på, at opdatere det nye interface på bropendler.com. Vi har haft nogle problemer med brugerrettighederne i forummet, men med den nye opdatering der kommer (forhåbentlig) en gang i løbet af næste uge bør dette gå i orden igen Desuden har vi snakket om at introducere et medlemskort. Hvor meget dette vil koste, og hvad det bør give af medlemsfordele (ude i byen) er vi ved at undersøge.
vincent Besvaret February 25, 2003 Forfatter Rapporter Besvaret February 25, 2003 Installationen af det nye testsite er nu gået i orden. Vi mangler endnu at installere forummet på ny, men regner med at forummet kommer på i morgen. Følg udviklingen på http://www.bropendler.com/testsite
vincent Besvaret February 26, 2003 Forfatter Rapporter Besvaret February 26, 2003 Så er vores forum kommet på. Som med det tidligere forum er der igen brug for at I tester det. Hvis i finder nogen fejl, kan i maile mig på: admin@bropendler.com
vincent Besvaret March 10, 2003 Forfatter Rapporter Besvaret March 10, 2003 Hermed gengivelse af korrespondance ml. os og pendlerforeningen öresund (PÖS). Jeg foreslår at dem der er interesserede møder op evt. på lørdag kl. 18-20 hvor vi prøver at fastlægge og evt. skriftliggøre vores mål med bropendler.com - og et evt. samarbejde med pendlerforeningen. Hej Nikolaj. Tack för ditt mail. Ursäkta att svaret har tagit sin tid. Det har ju varit skollov både på den danska och svenska sidan. Vi har med glädje tagit del av ditt mail på vårt senaste styrelsemöte i Pendlarföreningen Öresund (PÖS). Vår inställning är som den alltid varit, att vi är för konstruktivt samarbete som gynnar/underlättar för pendlare över Öresund. Vid en titt på Scanianet fåar jag ett intryck av att de flesta deltagare är danskar, och som flyttat till Sverige efter att bron blev klar? Hur går vi vidare? Skall vi träffas? Med vänlig hälsning Sven Katra Formand Pendlarföreningen Öresund "Nikolaj Vincent" <nikolaj_vincent@hotmail.com> wrote: Hej PÖS. Vi er en gruppe af skribenter og pendlere (hovedsageligt danskere) som gennem længere tid har snakket sammen på www.scanianet.dk/forum. Efter at have set Jeres hjemmeside besluttede vi at gøre noget mere aktivt. Vi har forsøgt at starte en pendlerforening, men blev henvist til Jer. Jeg har læst Jeres nyheder og hvad i gør for pendlerne. Det virker fornuftigt nok, men det virker for mig ikke som om medlemmerne høres i samme grad som de burde / kunne. Vi gik egentlig i gang med dette projekt før vi havde undersøgt alt, så før vi vidste af det havde vi købt domæne og webhotel. De sidste par uger er der blevet arbejdet på at få en hjemmeside op at stå hvor der er mulighed for et større personligt engagement fra medlemmernes side. I kan se vores (vi mener vellykkede) forsøg på en dynamisk hjemmeside med stor mulighed for interaktivitet på nedenstående adresse. Men før det er sagt vil vi gerne forslå et samarbejde ... Som vi kan se har I i forvejen ret gode kontakter og kommunikationsveje til offentlige instanser. Vi mener at have det i måske mangler på vores hjemmeside. Hvis vi kan finde ud af et samarbejde er vi åbne for forslag Vi havde selv tænkt på muligheden for at Jeres medlemmer i stedet for den nuværende statiske hjemmeside i stedet blev henvist til vores. Fordelen for Jer er, at der bliver mere fokus på foreningen, og muligheden for flere danske medlemmer er nærtliggende. Før i besøger vores hjemmeside skal det lige nævnes, at vores site stadig er i testfasen. Der skal stadig laves forskellige tilretninger, men den er stort set klar til lancering mener vi. Vi håber på et positivt svar Venlig hilsen Nikolaj Vincent webmaster/initiativtager på bropendler.com Lad mig lige høre nærmere...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu