Guest dansken Skrevet February 11, 2004 Rapporter Skrevet February 11, 2004 Jeg talte igår med min bankrådgiver i BG Bank. Han fortalte mig at de ikke længere har pedlerkontoen i BG Bank og Danske Bank (Det er jo det samme). Det vil sige at man ikke kan lave nye pendlerkonti, mens dem som i forvejen har en, dog stadig kan benytte sig af den. Det er lidt underligt at stoppe et sådan produkt, da interessen for at arbejde i DK og bo i S er voksende. Jeg har istedet været nede i Föreningssparbanken i dag og åbnet en konto der, som beskrevet i et andet indlæg her på siden. Lige for at genopfriske så virker den på denne måde: Jeg har en konto i Jyske Bank, hvor alt indestående bliver overført til min konto i S. Så når jeg skal bruge penge i S, så skal jeg bare overføre penge fra min lønkonto til "tømningskontoen" i jyske. Ganske smart.
Gio Besvaret February 11, 2004 Rapporter Besvaret February 11, 2004 Danske Bank har da ikke skippet pendlerkontoen!? Det skulle undre mig meget - især nu når DB bruger så meget mere krudt på SEB og deres aktiviteter herovre. Og at en BG-bank person udtaler sig om et andet pengeinstitut - tja, det ville jeg nok dobbelttjekke med omtalte bank. Udover det: Kan du flytte penge som du lyster fra DK til SE på den konto du har fået oprettet? Eller er det den sædvanlige "én overførsel om måneden gratis"?
Guest torben Besvaret February 12, 2004 Rapporter Besvaret February 12, 2004 Vi har Danske Bank og Skåne Provinsbank (del af DanskeBank). Hver måned laves der en fast overførsel fra min danske lønkonto til min svenske konto, hvor jeg har tilknyttet et MasterCard. Netbanken for begge konti er den samme. Prisen for en overførsel er den samme som prisen for en overførsel mellem to indenlandske banker. DET KRÆVER at du vælger at afsender og modtager hver betaler sin bank for omkostningerne. Overførslen finder sted samme dag eller senest dagen efter (da de kører på samme tekniske platform). På samme måde kan jeg overføre penge fra SE til DK. Den løsning dækker mit behov...
Guest dansken Besvaret February 12, 2004 Rapporter Besvaret February 12, 2004 Gio: BG Bank er ejet af Danske Bank, og alle deres konti er ens og kan det samme. Da jeg første gang spurgte min bankrådgiver om pendlerkontoen, kendte han den ikke, men han undersøgte sagen nærmere. Han fik at vide at de ikke længere kunne oprette pendlerkonti. Dette gælder både BG Bank og Danske Bank. Men hvorfor de har stoppet dette produkt er mig en gåde. Men pendlerkontoen i Jyske/Föreningssparbanken er egentligt også et bedre produkt end det i BG/Danske/Skånes Provinsbank. Alt hvad der står på min konto i Jyske bliver overført til S HVER DAG. Så hver gang jeg vil overføre penge til S kan jeg bare lave en indenlandsoverførelse til Jyske Bank.
Gio Besvaret February 12, 2004 Rapporter Besvaret February 12, 2004 Dansken: "Alt hvad der står på min konto i Jyske bliver overført til S HVER DAG. Så hver gang jeg vil overføre penge til S kan jeg bare lave en indenlandsoverførelse til Jyske Bank." Ok..og hvordan den anden vej?
Guest dansken Besvaret February 12, 2004 Rapporter Besvaret February 12, 2004 Gio: Det kan man ikke! :-( Men det er jo heller ikke så tit, at det er nødvendingt, når alle indtægter kommer i DK. Man kan selvfølgelig lave en almindelig udlandsoverførelse (med gebyr og alt) fra S til lønkonto i DK. (Det skal bare ikke være til pendlerkontoen i Jyske, for så kommer de jo tilbage igen.)
Gio Besvaret February 13, 2004 Rapporter Besvaret February 13, 2004 Ok... Men stadig har du mere fleksibilitet end mange af os andre, da du kan overføre hver dag. Men mon ikke snart de andre pengeinstitutter (Nordea bl.a... *blink-blink*) vil åbne op for samme mulighed? Og endelig, som vi har haft oppe at vende før, ville det være ønskværdigt hvis vi havde monetær fri bevægelse DK<-->SE som vi lystede. Især når banken er den samme. Men indtil videre, så må vi væbne os med tålmod og himmelvendte øjne...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu