Jump to content

God bankrådgiver?

Recommended Posts

Guest brobizzen
Skrevet

Hejsa.. Jeg skal til at søge lån om bolig i Sverige. Er der nogen der har en email adresse på en god bankrådgiver derovre, der kender til os Danskere? Så vil jeg meget gerne lige hører fra dig.. Har evt. overvejet et afdragsfrit lån, så hvis det også kan lade sig gøre hos den pågældende bank så ville det være perfekt!

Guest dennis
Besvaret

Har du snakket med din danske bank? Jeg har lånt til bil + boli i dansk bank (Nordea). Og hvis du absolut skal låne i Sverige, så skal du huske at det kræver et svenskt cpr nr.

Guest dennis
Besvaret

Øhh.. godt gået.. jeg svarede ikke på dit spørgsmål, men håber du kan bruge det anyhow. :P

Guest brobizzen
Besvaret

ok, jeg var bare af det klare indtryk at i en Dansk bank kunne de f.eks. ikke tage pant i bilen. Jeg har skrevet emails til 4 danske banker og de har alle svaret at de ikke kan låne til bil i Sverige da de ikke kan tage pant i den.. Er der andre der kender noget til dette?

Guest *****
Besvaret

Ja, Allan Hempel.... han kunne vist heller ikke låne penge til bilen ;o) Dennis, selvfølgelig kræver det et svensk cpr nummer, men.... det gør det jo også for at flytte ind i din lejlighed... og for at betale din el regning. Det er da det mindste... Man kan vel næppe leve i Sverige uden et svensk CPR nummer ???

Guest ******
Besvaret

Hvordan/hvorfor er det lige du får rodet Allan Hempel ind i Brobizzens spørgsmål?

Guest brobizzen
Besvaret

Allan Hempel!?.. ok, jeg er forvirret nu.. Hvem er Allan Hempel!?.. Jeg kan ikke lige se noget indlæg fra en sådan person herinde, men hvis du gerne vil fortælle om Allan Hempel så er du da velkommen. Jo mere indsigt jo bedre ;-)

Guest *******
Besvaret

Jeg tror også jeg vil melde mig i Stjerne-klubben...*suk*

Besvaret

Ååårh, må jeg være med i den fede klub? Jeg er nemlig også bange for at folk skal vide hvem jeg er da jeg også har et andet brugernavn.

Guest *******
Besvaret
happy.gif Jeg er egentlig også en anden...men når jeg skal rakke ned på nogen eller noget, så gemmer jeg mig bag Stjerne-muren! happy.gif
Besvaret

Hehe det er mig der ER stjernen! I andre er bare en flok stjerner uden hjerner happy.gif

Guest brobizzen
Besvaret

Allan Hempel/Stjernemanden.. Jeg har hørt at de kan udøve mirakler på psykiatriske hospitaler idag.. måske du skulle checke ind på et.. Der må da med garanti findes et i Malmø.. Når du så engang er klar til at være lidt seriøs, så kan du jo skrive igen..

Besvaret

Jeg tror nok Allan Hempel i en anden tråd også havde forsøgt at låne penge i DK til en svensk bil og fik nej, fordi banken ikke kunne tage pant i den endsige sikre sig retten til en evt. erstatning for en totalskade. Jeg har en fantastisk rådgiver som sidder i Nordea i Ystad. Med Nordea er det sådan at man skal have en godkendelse med fra sin "danske bank" ( altså ikke Danske Bank ) som "godkender" en som en god kunde. De har jo ingen historik på en når man kommer fra et andet land. Men du kan jo vælge om du vil prøve at skrive til hende. christine.lindskog@nordea.se Held og lykke

Guest dennis
Besvaret

Brobizzen det jeg gjorde, var at låne til bolig i dk, og så bagefter låne til bil i dk, på den måde har banken sikkerhed for at de nok skal få deres penge igen. Rigtigt nok de ikke kan tage pant i bilen, men når man skylder en halv mille på bolig i forvejen.. Lav et budget du kan vise dem.

Guest andré
Besvaret

Brobizzen, jeg er helt enig med Dennis S. Din egen bank/bankrådgiver kan foretage en individuel vurdering i modsætning til banker, der overhovedet ikke kender dig. Problemet med at spørge fremmede banker er, at de måske sender dig et standardsvar (afvisning), for naturligvis kan de ikke love dig noget på forhånd uden garanti. Men en personlig samtale med en rådgiver, det er noget helt andet. Held og lykke André

Guest brobizzen
Besvaret

Tak for de gode svar, det har klargjort situationen lidt mere. Desuden har jeg Nordea som bank i Danmark i forvejen, så det er jo fint nok. Men Dennis S, da du havde lånt til bolig lånte du så penge med det samme til bil også eller ventede du en rum tid før du igen gik i banken ?

Guest palle
Besvaret

Kære brobizz... Ikke fordi jeg skal vade i det... men, hvad er mest anonymt ....Brobizzen eller * ??? For mig at se er der sgu da ingen forskel overhovedet.

Guest brobizzen
Besvaret

Kære Palle Hvis du læser tråden så er det ikke pga. anonymiteten at jeg skrev som jeg skrev, men simpelthen fordi at vedkommende pludselig referere til en Allan Hempel som jeg intet kender til (Jeg kender ikke til alle personerne herinde på debatten). Det gjorde mig lidt forvirret at der pludselig blev talt om en person som jeg burde kende til. Vi har vel alle aliaser herinde, og jeg er sgu ligeglad om du hedder Palle eller Pelle, så længe jeg kan genkende dit navn når du skriver. Men lad os holde os til det tråden egentlig drejer sig om, for ellers kører vi den ud på et helt andet sidespor.. Brobizzen..

Guest brobizzen
Besvaret

Tak for oplysningen Dennis S.. Den kan jeg bruge til noget.. Rart at nogle holder sig til emnet herinde happy.gif

Guest nikolaj
Besvaret

Brobizz: Jeg ville også helt klart låne hele lortet i sverige. Det kan godt være der er mere papir-bøvl, men rentevilkårene er noget Danmark slet ikke kan følge med på. Jeg startede som så mange andre med at låne i DK pga. simpel uvidenhed. Ydelsen var 1.950 DKK pr. måned for 210.000. Pga. det var et andelslån skulle det være tilbagebetalt over 15 år m. 6,75% i rente. Jeg købte godt nok lejligheden for ca. 170.000 DKK, men fik desuden indfriet min dyrere kassekredit + fik lidt til flytteomkostningerne. Sidste sommer fik jeg flytet lånet til SEB i Malmö. Lånesummen blev sat op til 275.000 DKK renten var 4,65% årlig renteudgift = det samme som med det andet lån, ydelsen blev sat ned m. sølle 150 DKK pr. måned. Ikke den store forskel, bortset fra at jeg fik penge friet ud til en bil og at løbetiden blev sat op m. 15 år. Nåja, så betaler man mere i rente i længden, men når det giver mere i hånden pr. måned så klager man jo ikke happy.gif Jeg kunne godt have lånt ca. 15.000 DKK mere, men så bliver ydelsen jo også sat op ... Min bankrådgivers mail: elisabeth.pluhm@seb.se

Guest brobizzen
Besvaret

Takker Vincent.. Jeg har Nordea nu som bank, men det er altid godt med flere kort på hånden så det kan være at jeg kontakter din bankrådgiver hvis Nordea ikke kan hjælpe mig med et lån. Jeg har også besluttet at jeg vil tage lånet i Sverige. Så skal jeg heller ikke sidde og forklare min Danske bankrådgiver om hvorfor lejlighederne i Sverige ikke er ejer lejligheder osv..

Besvaret

Præcis. Det kan godt være at man har et godt forhold til sin bankrådgiver, men der er grænser for deres kundskaber - hvilket jeg måtte sande da jeg købte lejlighed igen i DK. Min gamle bankrådgiver havde ikke tid til at hjælpe mig med at få et boligkøberbevis, så der måtte jeg se sandheden i øjnene og skifte bankrådgiver til dem der virkelig havde tid til mig. At det så blev i en anden bank er en anden sag.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...