Jump to content

RKI & Sverige

Recommended Posts

Guest jørgen C
Skrevet

Hvis man nu er så uheldig at være havnet i RKI, er det så stadig muligt at låne penge i Sverige, hvis man flytter dertil?? Jeg mener, det er vel ikke RKI de tjekker derovre??

Besvaret

Hej Jørgen. Nej det er ikke RKI de søger i, når de ønsker oplysninger om dig. vi var til møde i Nodea Sverige (malmø torv), og der sagde de, at de søger oplysninger i din egen bank, og får en udtalelse fra dem, inden de overhovedet tænker på at give lån, men derudover skulle der ikke være nogle probs. derudover skal du være opmærksom på, at man i sverige har en lign indstans ala RKI, men som spænder MEGET! bredere en RKI. (kan ikke huske navnet) i den database ryger man i, hvis man f.eks. er dårlig husleje betaler, og ryger man først derind i den base, så glem alt om at låne til bolig, bil, og anden kredit. De er specielt strikse med at man overholder husleje terminer i Sverige!. Venligst - Philip (nummer 2)

• 1 year later...
Besvaret

Hej Vincent! Surt show! De er godt nok strenge herovre. Man kan heller ikke "komme til" at overtrække med bare 1 sek. på sin bankkonto. Hvis du køber for 501 sek. og der kun er 500 sek. på kontoen, bliver du afvist. Det er sgu da for småligt, der kunne godt være en bagatelgrænse, synes jeg.

Guest thygesen
Besvaret

Nu vil jeg ikke være bedrevidende eller noget, men jeg arbejder som udvikler i Danske Bank i DK, og jeg ved at det simpelthen i programmerne er lavet således at hvis ikke der er dækning for beløbet, om det så var 10øre, så bliver hele beløbet afvist.. Derfor skal man have en konto med kredit hvis man ønsker denne mulighed.. det er jo ikke dankort man får herovre.. det er der forskellen ligger.. mvh Thygesen

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...