Jump to content

Nordea automatisk flytning af penge

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa, Vi har automatisk overførsel af pengede med Nordea, og det kører som regel ok, vi var dog udsat for i denne måned pga weekenden og datoér faldt den 31 i weekenden, og derved overførte den kun beløbene idag, dog faldt vores SE termin den 31/10. Hvilket bevirker at vores budget konto ville under normale omstændigheder gå i minus. Jeg tog derved kontakt til Nordea DK og forklarede dem om problemet at Nordea SE også arbejder i weekenden. happy.gif og om det mulige overtræk der vil komme hvis pengede ikke bliver overført "sidste arbejdsdag". Nordea DK undersøgte hvorfor at pengende kun var overført idag. Svaret var at de kun kunne sætte en bestemt dato på overførslen. dvs at sidste arbejdsdag ikke findes som mulighed i system. Og derved vil der "altid" kunne komme situtation hvor man ikke har "nok" penge på sin budget konto uden man skal holde øje med datoér og terminer. Derved undres det mig at Nordea ikke er super flexible med overførslen mellem nordiske filialer og at man ikke selv kan styre den via netbank. Derfor er jeg igang med at skrive en email til min bankrådgiver omkring denne situation. Jeg kan ikke være den eneste med dette "problem" bare fordi jeg gerne vil have fuld flexibilitet vedrørende at overføre penge mellem 2 filialer, feks via netbank. Jeg ville helst selv sætte overførslen op hver måned end. hvor svært kan det være. Hvis der er andre i samme situation kan jeg altid tilføje at vi er flere i Øresundregionen med Nordea som bank som ønsker dette. Hvordan gør de andre banker?

Besvaret

Problemet opstår fordi svenskene får løn omkring den 20. og alt betales derfor den 20-30, men vi i danmark først aflønnes omk den 28-30. Du bliver derfor nødt til at overført primo en måned til de omkostninger som forfalder ultimo måneden. Men dette problem opstår vel kun første gang men skal betale regninger.

Besvaret

ronal> Vi bruger selv Nordea i både DK og S, og i starten kunne de ikke finde ud af overførslerne, men efter at have talt med flere edb-nørder i Nordea lykkedes det dem at overføre et fast beløb på "næstsidste hverdag" i hver måned. Det løste vores problem.

Besvaret

Hej Ronal, hvorfor starter du en ny tråd, når der allerede er en tråd om emnet lige nedenunder?? Jeg ser ikke det store problem i, at man lige skal holde øje med, om sidste betalingsdag falder i en weekend. De allerfleste "faste" regninger i Sverige kommer jo med betalingsfrist den sidste hverdag i måneden, så det skulle vel være til at finde ud af.

Besvaret

Man kan f.eks også oprette en kassekredit (som sikkerhedsnet), som så kan træde i kraft de sidste par dage i måneden, indtil lønnen kommer fra DK..

Besvaret

Yup, jeg kan kun tilslutte mig den med kassekreditten. Virker glimrende hvis man ikke er den bedste til at spare sammen.

Besvaret

Hmm... vi har haft samme problem en enkelt gang eller to, mens vi har boet herovre... Vi har ladet regningen vente de par dage, til pengene kom, og det har der ikke været nogle problemer forbundet med - ingen rykkere og ingen gebyrer...

Besvaret

Homer> Har du en email jeg kan kontakte dig på, idet jeg meget gerne vil vide hvilken afdeling og måske bankrådgiver I har. Jeg ved godt der er mange forskellige måder at løse problemet på.. og I er kommet med mange af dem, en af de bedste er at sætte overføringen igang d 25 i måneden, men idet der ikke er nok penge på kontoen overføre den kun pengede når der er nok. dvs den dag pengede går ind. der er ligså mange løsninger som bankrådgivere happy.gif Men jeg er ikke interesseret i "workarounds", hvis jeg kan få fuld flexibilitet.happy.gif

Besvaret

Jeg har Handelsbanken og der er systemet sat op til at overføre den 31. i måneden. Hvis der kun er 28 dage i måneden så bliver pengene automatisk overført den dag. Hvis den 31. er en helligdag bliver de overført den 30. Mit problem er bare at det tager 1 dag før pengene er på den svenske konto :-( og så er man jo lige vidt. /Jesper

Besvaret

Mit system: Penge overføres til SE d. 25 i en måned fra min danske lønkonto, som samtidig er med kredit. Så er jeg sikker på at få pengene over i tide, og så dækker min danske lønoverførsel fint det eventuelle hul på kreditten et par dage efter. At betale éen svensk regning igennem eks. Nordea i DK koster 85 dkr.! Faktisk det samme som en overførsel imellem dk-->se-konti i "utide".

Besvaret

Fik brev fra Handelsbanken i går :-) Fra den 15. november kan jeg selv overføre penge fra min danske til min svenske konto. Hvis jeg overfører inden kl. 13.00 er pengene der dagen efter. Det koster kun 15 kr. pr. overførsel. /Jesper

Besvaret

Jesper Lau: Det er stadig 15 kr. dyrere end Skandiabanken, og her skal overførslen bare være lavet inden kl. 23, så står dine penge også på kontoen dagen efter wink.gif Lidt off-topic, men altså...ik? talker.gif

Besvaret

Toft: Jeg har prøvet at oprette en konto i Skandiabanken men de afviser da jeg ikke bor i Danmark.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...