Guest tina Skrevet May 17, 2002 Rapporter Skrevet May 17, 2002 Er der nogen der har gode ideer til hvordan jeg bedst får min danske løn til Sverige. Har undersøgt flere muligheder bl.a. danske bank og deres pendlerkonto, hvilket også er ok, men ville egentlig også gerne have skandiabanken pga. ingen gebyrer på hævninger i automater osv. Har selv funderet over flere løsninger og ville egentlig gerne høre lidt om hvorledes andre ordner sagen. Har i både en dansk bank til overførsler samt en svensk bank til betalinger af det daglige eller...?
ulmus Besvaret May 17, 2002 Rapporter Besvaret May 17, 2002 Hej Tina! Jeg arbejder også i DK og bor i Malmö. Jeg har en alm. lønkonto i Nordea DK (tidl. Unibank) og en privatkonto i Nordea S (tidl. Nordbanken). De har noget, der hedder en Sundskonto. Jeg får sat min løn ind i Nordea-DK og har aftale om et fast beløb, der overføres gratis (og uden forsinkelser), hver måned. Min svenske udgifter betaler jeg så via den svenske afd. og de få danske, jeg stadigvæk har, via den danske afd. Jeg har Visa-dankort til begge konti og derfor har jeg altid nogle penge til rådighed på begge konti. Det fungerer uden problemer. Et lille tip - sørg for at få dig et ID-kort til den svenske bank, du vælger - det er ikke et krav, men letter brugen af kortet meget. Det koster ca. 200-250 kr. og du skal få taget foto til det i Sverige, da de har andre regler for, hvordan billedet skal tages. Det er noget med, at det ene øre skal være frit.
Guest thomas Besvaret May 21, 2002 Rapporter Besvaret May 21, 2002 Yderst detaljeret god forklaring. Godt indlæg der gavner os alle. Tak
Guest niclas Besvaret May 21, 2002 Rapporter Besvaret May 21, 2002 Men svenske Nordea skulle i følge tests, og anden omtale, være MEGET slemme til at kræve gebyrer og høje afgifter, selv for selvbetjningsfunktioner (Netbetaling m.m.).
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu