Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har læst lidt rundt herinde og set at det godt kan være problematisk at få et billån i en svensk bank, og at det eftersigende skulle være nemmere at få gennem forhandleren...er det korrekt forstået? Endvidere spekulerer jeg på om man kan få fradrag på et svensk billån (bank eller forhandler)når man får løn i DK? /Christian

Besvaret

Hej CSA, Jeg kender ikke specielt meget til bilhandel ... (er selv først ved at købe bil lige nu :-) Men kan ikke se hvorfor det skulle være problematisk at få et billån i en svensk bank.... og slet ikke hvis du har din 'almindelige' økonomi i banken. Hvis du din 'almindelig' økonomi i banken, står du jo på lige fod som resten af den svenske befolkning. Jeg kan på en måde godt se at forhandleren ser danske billån som et problem. Problematiken: Danmark langt væk, tiltro til dansk bank, en bil er ofte et par hundrede tusinde kr værd. Jeg tror at det er sammenholdet af disse tre punkter at forhandleren stejler overfor danske lån. Jeg er dog ikke sikker på dette punkt. Du kan sagtens få fradag for billån optaget i Sverige.

Besvaret

Jeg havde da ingen problemer med at få et billån i en svensk bank, på trods af at jeg lige var flyttet over. Jeg har også fuldt rentefradrag på det, selvom jeg betale skat i DK. På med vanten, hvis den første bank siger nej, så prøv en anden.

Besvaret

Hej Ulmus, hvilken bank har du da, jeg har problemer nok med at få et visakort, da de ikke har nógen oplysninger på mig. Og hvad skulle du fremvise for at få lån?

Besvaret

Hej Thomas. Jeg har Handelsbanken og de oplyste i sin tid, at de ikke ville udstede visakort før jeg havde været kunde i et halvt år. Da det halve år var gået skrev de selv til mig og tilbød kortet.

Besvaret

Hej Thomas, Jeg startede i FöreningsSparbanken. Efter at jeg havde fået personnummer (1 uges tid efter), ville de godt udstede Visa kort og deslige. Det skal dog siges, at mit boliglån blev optaget i samme bank.

Besvaret

Jeg har konto i Nordea (tidl. Nordbanken) på Södergatan, mellem Stortorget og Gustav Adolfs torg. Jeg fik også mit VISA-kort med det samme. Jeg mener, at de forlangte en underskrift fra min arbejdsgiver på, at jeg havde fast arbejde.

• 4 months later...
Guest anders
Besvaret

Ulmus.: Hvordan kan du have fuldt rentefradrag på lånet når du betaler skat i DK??

Guest anders
Besvaret

Vincent: Tak, det var jeg ikke klar over. Det er og bliver en ren jungle med alle de spørgsmål mv. Fedt med denne side.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...