ulmus Skrevet May 6, 2003 Rapporter Skrevet May 6, 2003 Jeg vil lige gøre opmærksom på, at NORDEA, Danmark afholder en temaaften om at købe bolig i Sverige. Det foregår torsdag den 15. maj 17,30-19,30 på Christiansbro (Strandgade 3). Program: - At bo i Sverige v/Nordea, Malmö - Økonomi og finansiering v/Henrik Jantzen - At bo og leve i Sverige v/Øresunddirekt - Nordea er vært ved en buffet. Tilmelding på tlf. 3333 6974 eller nærmeste filial senest 12. maj. Denne annonce er "klippet" i URBAN 5/5-03
Gio Besvaret May 11, 2003 Rapporter Besvaret May 11, 2003 Tak for tippet, Ulmus! Det tilbud tror jeg jeg vil benytte mig af. Det kunne jo være der faldt et par guldkorn af, som man ikke lige havde tænkt over. Og ellers er der jo gratis taffel...ikke værst. :-)
ulmus Besvaret May 12, 2003 Forfatter Rapporter Besvaret May 12, 2003 Hej Gio! jeg kan desværre ikke selv komme den aften, men hvis du tager derind, håber jeg, at du vil "rapportere" forløbet og eventuelle guldkorn her på siden.
Gio Besvaret May 13, 2003 Rapporter Besvaret May 13, 2003 Tilmeldingen til arrangementet har været overvældende. Faktisk så meget at folk er gået forgæves. Bl.a. undertegnede..hehe.. Men der vil, p.g.a. den store interesse, blive holdt et nyt møde senere. Datoen er, på nuværende tidspunkt, ukendt.
Guest christian Besvaret May 15, 2003 Rapporter Besvaret May 15, 2003 Hvis der er nogle andre der har været derinde må de meget godt fortælle lidt om seancen. Jeg arbejder selv derinde, men kunne ikke blive pga. afhentning af sønnike fra vuggestue.
Guest zeni Besvaret May 19, 2003 Rapporter Besvaret May 19, 2003 I skal ikke være kede af, at der ikke var plads. Jag ved blandt de "heldige", men udbyttet var ringet. Umiddelbart var det heller ikke tilfredsstillende for de deltagende, som endnu ikke var flyttet til Sverige, for det kom til at fremstå som værende mere uoverskueligt og besværligt at flytte end det egentligt er. Omvendt var mange af deltagerne og alt for uforberedte. Der kom en del spørgsmål om ting, jeg i hvert fald ville forvente, at man selv gjorde noget for at undersøge før man flyttede. Nordea's initiativ var godt, men tiden var for kort. Jeg tror det havde været en fordel, hvis Nordea havde haft en person som medtaler, der var flyttet fra Danmark til Sverige, som kunne give nogle korte husketing samt liste en rækkefølge op, som det er godt at gøre tingene i. Der var samtidig en repræsentant for Øresund direkt, og hun gjorde det ret godt, og jeg er sikker på, at mange af de deltagende vil kontakte Øresund direkt. Slutteligt var der en god buffet, hvor det var mange sjovt at tale med nogle af de andre deltagere. Ovenstående er naturligvis kun min opfattelse og mening.
Gio Besvaret May 21, 2003 Rapporter Besvaret May 21, 2003 Arrangementet bliver gentaget i juni (datoen er mig stadig ukendt). Jeg er allerede tilmeldt...og kan så kun håbe at de laver deres hjemmearbejde denne gang. Godtnok er jeg så flyttet til den tid, men man kan jo altid håbe på et par tips og stof til eftertanke. Åbenbart, kan jeg forstå, så var de en kende uforberedte første gang. *g* Men al begyndelse er jo svær.
Guest anna Besvaret May 21, 2003 Rapporter Besvaret May 21, 2003 Det bliver nok den 11.juni, se nedenstående. Der var et par artikler i Berlingske lørdag fra arrangementet i torsdags. http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=323178/ "Interessen for at lytte til faktuelle oplysninger som disse og mange flere var så stor, så Nordea Bank holder et nyt møde om udflytning til Sverige den 11. juni i år. "
Guest henrik Besvaret May 22, 2003 Rapporter Besvaret May 22, 2003 Jeg kan kun give zeni ret! Det faktuelle informationsniveau lå på ca 2% af hvad man finder her på den første time! Desværre en halv aften spildt.
Gio Besvaret May 22, 2003 Rapporter Besvaret May 22, 2003 Jeg håber da de har lært lektien, og det bliver bedre d. 11 juni.
Guest christian Besvaret May 22, 2003 Rapporter Besvaret May 22, 2003 Fik i navne på nogle af arrangørerne fra Nordea? I tilfælde af at de ikke vil have deres navne oplyst her, bedes i maile deres navne direkte til mig, i stedet for at svare her på siden. Min mailadr er christian@hinloev.dk
Guest jan Besvaret June 16, 2003 Rapporter Besvaret June 16, 2003 Fortvivl ikke, ærede gruppe! Jeg deltog i Nordeas andet infomøde omkring bostad hinsidan. Og nej - heller ikke her var der noget at komme efter. Det var, som jeg fornemmer også var indtrykket af første møde, førstehåndsinfo til dem, der kun lige er i overvejelsesfasen for at flytte til Sverige. Pædagogisk startede showet fra vuggestuen, så alle kunne være med. Helt i orden, men overhovedet ikke noget for os, som allerede har flyttet vores goodies over Sundet. Efter en god time gik jeg - og gik dermed også glip af buffet på Nordeas regning! Men udbyttet var simpelthen for spinkelt til at blive hængende.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu