Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hey boys & girls...! Har siddet og er blevet rigtig forelsket i at flytte til sverige (malmø), men efter udtallige forsøg på at overtage min dejlige kæreste, har jeg næsten givet op....! JEg vile høre om i ikke nok kunne komme med nogle skide gode agumenter for hvor vi skal flytte til sverige, for er efter hånden slev løbet tør. Desværre...! :flov: Jeg vil bare så gerne flytte men hun siger at det er langt væk... :rolleye: Det er det jo ikke, syntes jeg ihverfald, for vi bor i Roskilde og skal til at arbejde (mig) & studere (kæresten) i København, så det ville jo være nemt at komme til... Hjælp mig. Håber i kan...! :thumbup: /KPC1983

Besvaret

Jeg tror ikke rigtigt der er noget at gøre. Når folk krampagtigt og stædigt holder fast på at der er for langt til Malmö og lign. Er det oftest et forsøg på at selvretfærdiggøre en frygt for at prøve noget lidt ud over det normale. Smid hende ind i bilen eller toget og tag turen over, og hvis hun stadig fastholder at der for langt - så sig ja, og det betyder jo at svigermor kommer sjældnere på besøg. Alternativer er jo den gængse bestikkelse med lille sportsvogn, eller udsigten til billigere tøj. Hvis alt andet fejler, så kan du jo altid skifte kæresten ud (der er intet som en varm sommer dag i Malmö, hvor tonsvis af søde svenske tjejer kommer vandrende i små sommerkjoler, stor smilende og lidt flirtende .... lige indtil de sender en seriøs gennem bearbejdet klat snus afsted mod fortorvet i en lidt for professionel bevægelse).. ;-)

Besvaret

Kunne godt finde på at tage et smut over for at kigge lidt...! Syntes nogle gange at det lyder som om at hun godt vil, men ikke rigtig tør..." OG det er på en måde også forståligt, men jeg er selv en meget impulsiv person, som lige pludselig godt vil flytte, men hun er mere den stille som vil vente og se...! Nej vi skal afsted til sverige og det kan ikke gå for langsomt :D Meeen jeg må jo blive ved med at logge, og den med tøjet vil jeg HELT klart bruge...! Hehe!!!!

Besvaret

Jeg boede selv i Roskilde før jeg flyttede til Malmö. Og transporttiden blev i sidste ende den samme. Nu slap jeg "bare" for at hænge i motorvejs-kø på vej til arbejde, da trafikken fra Malmö og mod Kbh om morgenen glider fantastisk. Det er sagt masser af gange herinde: problemerne opstår først på den danske side (sydhavnen i mit tilfælde). Skal i pendle med futteren, så kan Öresundstogene dog være en kende proppede, da SJ/DSB ikke kan finde ud af at tælle - men det er langtfra et stort problem. Ellers synes jeg du skal bruge din forlængede weekend på at gå en masse gamle indlæg igennem herinde. Der venter dig en guldgrube af meninger og andres oplevelse om Sverige.

Besvaret

Jeg var godt nok nok også i tvivl. Det er en stor beslutning. Jeg fandt lidt inspiration hos Jim Steinman : "So many things in your life that you're bound to regret "Why didn't I do that, why didn't I do this?" So many chances you've lost that you'll never forget "Why didn't I make it, why didn't I take it right there?" The loneliest words you'll ever know: "If only, if only it was so" The emptiest words that there'll ever be: "It could have been me, it could have been me" The loneliest words you'll ever know: "If only, if only it was so" The emptiest words that there'll ever be: "It could have been me, it could have been me" You'll have to pay for it later if you don't get it when it's going for free Believe me! Believe me!"

Besvaret

Mit første råd er lad være med at presse nogen til noget de ikke har motivationen for. Det kommer der sjældent noget godt ud af. Mit andet råd er at du jo kan forsøge at skabe motivationen...Min kæreste startede med mig engang tilbage i 1999 og vi flyttede herover sidste år 2004. Ikke at han har presset på i alle årene, men det var vigtigt for mig/os at vi begge rigtig gerne ville tage springet. Ligemeget hvad folk siger så er det at flytte til et andet land sgu grænseoverskridende i mange henseender. Kør hende en tur, gå et smut på lille torget, hovedstrøget, Vestrehavnen... så hun ved hvad hun siger nej til. Dog vil jeg indskyde at jeg er glad for vi boede i København mens jeg læste, det er bare besværligt med læsegrupper og undervisning når der er langt til studiekammaraterne. Og besvær fører i mit tilfælde til fravær hvilket ikke fører nogle gode steder hen.. (boede i Nordsjælland de første 2 år af mit studie, tænk man kan faktisk bestå datalogi med et samlet fremmøde over 2 semestre på 3 forelæsninger..hurra for gruppeeksamener:lol:)

Besvaret

Tag hende med på Möllevangstorget når der er torvemarked. Tag hende med ud og shoppe på gågaden. Hiv hende med i Hansa Compagniet, og se hvad hun sparer på tøj, toilette, dagligvarer m.m. Tag hende med i Skånes Djurpark en smuk sommerdag - eller i Folkets Park en sommeraften. Kør 200 km nordpå, og se hvor højt der pludselig bliver til loftet. Oplev en solnedgang over en af Sveriges mange søer. Oplev Sverige....så er jeg sikker på at hun får lysten til at prøve dette vidunderlige land af.

Besvaret
Tag hende med på Möllevangstorget når der er torvemarked. Tag hende med ud og shoppe på gågaden. Hiv hende med i Hansa Compagniet, og se hvad hun sparer på tøj, toilette, dagligvarer m.m. Tag hende med i Skånes Djurpark en smuk sommerdag - eller i Folkets Park en sommeraften. Kør 200 km nordpå, og se hvor højt der pludselig bliver til loftet. Oplev en solnedgang over en af Sveriges mange søer. Oplev Sverige....så er jeg sikker på at hun får lysten til at prøve dette vidunderlige land af.
Tak for det Gio...! Har fået hende lokket med, over og se på lejligheder...! Meeen er der overhovedet noget der har åbent i Sverige en søndag...? For havde snakket om imorgen...!
Besvaret
Tak for det Gio...! Har fået hende lokket med, over og se på lejligheder...! Meeen er der overhovedet noget der har åbent i Sverige en søndag...? For havde snakket om imorgen...!
Er der noget der har lukket ?? :) så skulle det da lige være bolaget men det har jo nok heller ikke den store interesse.
Besvaret
Er der noget der har lukket ?? :) så skulle det da lige være bolaget men det har jo nok heller ikke den store interesse.
Forstår ikke...! Har nogle butikker åben...? For det går damer jo MEGET op i :lol:
Besvaret

ok så siger jeg det på en anden måde.... :) du kan ikke købe sprit i på Systembolaget om søndagen.... Ellers har næsten alt åbent. ihvertfald i centrene som hansa og Caroli,mobilia og triangeln.. de fleste butikker i gågaden har åbent 12-16... kig her www.malmocity.se Lukkelov er stort set ikke eksisterende i SE

Besvaret
ok så siger jeg det på en anden måde.... :) du kan ikke købe sprit i på Systembolaget om søndagen.... Ellers har næsten alt åbent. ihvertfald i centrene som hansa og Caroli' date='mobilia og triangeln.. de fleste butikker i gågaden har åbent 12-16... kig her [url']www.malmocity.se Lukkelov er stort set ikke eksisterende i SE
Super takker....! Meeeeeen sverige here we come...! Hehe...! Nå vi smutter over sundet imorgen, og kigger lidt på butikker og ISÆR lejligheder :D
Besvaret
Forstår ikke...! Har nogle butikker åben...? For det går damer jo MEGET op i :lol:
Hvis i vil i butikker, kan i sqda ligeså godt blive i kbh. der er der en hel del mere at se på! Og der er masser af butikker åbne om søndagen!
Besvaret
Hvis i vil i butikker, kan i sqda ligeså godt blive i kbh. der er der en hel del mere at se på! Og der er masser af butikker åbne om søndagen!
Ska OGSÅ se butikker, men ikke meget....! Vi kommer jo voer for at se lejligheder...! :laugh:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...