Jump to content

Hvad sker der med integrationen???

Recommended Posts

Guest Supermule
Skrevet

Jeg arbejder et sted, hvor det kræver sikkerhedsgodkendelse for at være ansat. Desuden kræver de at man ikke er i RKI. Nu er problemet så at jeg ikke automatisk bliver tjekket når man bor i Sverige. Hvordan beviser jeg at jeg ikke har betalingsanmærkninger og ikke har plettet straffeattest...??? Der er så et yderligere problem... I DK får de automatisk besked, såfremt folk bliver registreret i RKI. Det samme gør sig IKKE gældende i SE. Derfor kan jeg godt være dårlig betaler og kriminel herovre uden at det kan ses i DK. Hvordan kringler man den nemmest?? Mvh Brian

Besvaret

Jeg arbejder under samme kriterier, og har netop lige været igennem sådan en omgang. * Der var ikke behov for at fremvise en svensk straffeattest * Der var ikke behov for at fremvise nogle dokumentation omkring økonomiske forhold Hvis din arbejdsplads gerne vil se ovenstående, kan du jo kontakte det svenske politi og forespørge på din straffeattest. Ligeledes kan du foreslå din virksomhed at kontakte Dun & Bradstreet AB i Sverige, som helt sikkert vil hjælpe dem med de informationer de har behov for.

Besvaret
Jeg arbejder et sted, hvor det kræver sikkerhedsgodkendelse for at være ansat. Desuden kræver de at man ikke er i RKI. Nu er problemet så at jeg ikke automatisk bliver tjekket når man bor i Sverige. Hvordan beviser jeg at jeg ikke har betalingsanmærkninger og ikke har plettet straffeattest...??? Der er så et yderligere problem... I DK får de automatisk besked, såfremt folk bliver registreret i RKI. Det samme gør sig IKKE gældende i SE. Derfor kan jeg godt være dårlig betaler og kriminel herovre uden at det kan ses i DK. Hvordan kringler man den nemmest?? Mvh Brian
Vil lige sige at der er ikke nogen der automatisk får besked om at du bliver registreret i rki. Det er noget der koster penge for firmaerne at få at vide! Den eneste der automatisk får besked er den person der bliver registreret!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...