Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Så er jeg her igen.. Jeg har hørt fra flere kollega, at med et pendlerkort over broen, skulle det være muligt at kunne sende en sms til brokoncernen og dermed få eks. din familie over broen i bil, hvorpå det så bare "køre" over sit brokort....? Har denne historie noget på sig, eller er det bare en ønsketænkning.. Jeg har søgt i flere forumer om dette, men intet fundet. :new: Tak endnu engang for alle de gode svar man får tilbage... MVH henrik14

Besvaret

Hej Henrik Vi har to brobizzer en pendler som kun bruges til arbejde og en ekstra hvor vi betaler for hver overfart og Den bruger alle der kommer i bil og besøger os......Vi meddeler altså ikke hvergang der køre en anden bil over!!! Så det betyder ike så meget. Smil fra Christina

Guest Trine
Besvaret

Henrik har du klippet noget ud af din "historie"? :confused: Det lyder som om der mangler.."også sms'ede de til en bil der kørte foran der efter den var kørt gennem betalingsanlægget kastede brobizzen tilbage over bommen for at føreren i bilen bagved kunne bruge samme brobizz..." Nej spøg til side tror sgu det er en and;-) Det lyder sgu lidt underligt med en fjernbetjent sms service til bommen.. Vi har en ekstra brobizz på den ene pendlerabonnement som "tæller" på de samme 50 ture. Den låner vi ud til familie og venner selvom der vist er krav til det er samme nummerplader der kører over på den... men det har jeg ikke spurgt videre ind til..

Guest Trine
Besvaret

Ronal\ Flot. det har vi også men hvad har det med Henriks fjenstyrede sms-bomkontrol at gøre?? Så vidt jeg læser hans spm, så mener han at det med en pendlerbrobizz skulle det være muligt at sende en sms også få en bil igennem der ikke har en bizz og få det registreret på samme abonnement...og det finder jeg usandsynligt. Men jeg kan jo tage fejl.... :p

Besvaret

Moerke\ intet!!! (gjore opmærksom på at man ikke kommer i uføre ved at bruge pendlerab. på flere biler.). Henrik\ udpluk fra http://www.oeresundsbron.dk/ "BroKortet kan samtidig bruges som betaling for turen over broen i kortbanerne. På den måde kan I køre flere på tur sammen – den ene bil kan køre med BroBizz gennem hurtigbanen på betalingsanlægget, mens en bil kan låne BroKortet og køre gennem Kortbanerne. Det er også muligt at bestille en ekstra BroBizz mod betaling af et depositum på 200 DKK. Så kan 3 biler køre af sted samtidigt!" http://osb.oeresundsbron.dk/documents/document.php?obj=1929 Der står intet vedr. sms. til passage på broen, dog kan man få: "BroInfo via SMS Øresundsbron udsender bromeldinger på SMS, når vejr- og trafikforhold forhindrer trafikken på broen." http://osb.oeresundsbron.dk/sms/?lang=45

Besvaret

Ikke to på samme BROKORT Jeg var sgu naiv og troede at mine venner kunne komme over på samme brokort - altså køre efter hinanden hen i manuel banen og bede dem om at bonge kortet for to biler, men det kunne ikke lade sig gøre. Så skulle den anden bil have brobizzen siddende. Jeg ringede og brokkede mig. Hvad f...... er forskellen på om man har brobizzen siddende, eller de klikker to gange på computeren. Det kan jo lade sig gøre med deres klippekort. Der kan man godt køre i manuel banen og få flere biler over på samme kort. Det var noget med teknikken sagde de - men kunne ikke lige svare på hvorfor det så kunne lade sig gøre med klippekortet. Nå, men vennerne måtte betale fuld pris.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...