Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Vi flytter syd for Malmö om 1½ måned, og så skal den gamle 944 skiftes ud med en lettere brugt 996. Er der andre herinde som har gode/dårlige erfaringer med importører af Porsche fra Tyskland, og hvor kan man få professionel men stadig billig service? Jeg har haft kig på Auto Classica i Ystad. De har importeret en del Porscher i tidens løb. Jeg er ellers lidt nervøs for at uerfarne importører tager en dårlig bil hjem til mig. Ud over Peter - er der så andre importører som giver garanti på de biler de henter hjem? Glæder mig ellers meget til at blive indvandrer som jer andre, og vi ses på broen snart hver morgen!

Besvaret

Jeg er åben for alle muligheder på nuværende tidspunkt. Da jeg ikke liiiige har importeret 996'ere hjem før, så er jeg meget interesseret i andres erfaringer. Jeg ønsker nemlig ikke at rende ind i noget some EuroGarage med en dårlig bil

Besvaret

Jeg ved der er et dansk firma som også har en afdeling i Sverige, men jeg kan ikke lige huske hvad de hedder og jeg ved heller ikke hvordan deres kendskab er til Porsche importering. Mht. mit eget firma, så har min samarbejdspartner i Tyskland en del kendskab til Porsche, men jeg ved ikke om han herunder er ekspert i 996'ere. Jeg kan sagtens tilbyde dig at importere den og levere den med FDM test eller med dansk garanti, men da mit firma kun har domicil i DK, så er renten ved bankfinansiering som regel for høj. Du er meget velkommen til at maile mig hvis du ønsker et tilbud.

Guest Trinity
Besvaret

Du må endelig IKKE benytte Auto Classica. Jeg har i hvert fald hørt om rigtig mange skæve handler samt manglende service efterhånden. Derimod kan jeg varmt anbefale Auto Performance (www.autoperformance.se) som holder til i Vellinge. Andreas som er ejer af firmaet leverede sidste år omkring 150 biler (alle i prisklassen 500.000 SEK+). Han har stor erfaring med netop Porsche og har nogle rigtig gode kontakter i Tyskland der giver ham alle muligheder for at tjecke de biler han hiver hjem igennem fra ende til anden. Det bedste ved ham er dog, at han taler flydende dansk og er en vildt fin fyr :) Og nej, jeg er ikke provisionslønnet af Auto Performance, men har blot selv handlet med ham samt en hel del andre forhandlere og ville aldrig benytte andre end Auto Performance efter den yderst positive oplevelse jeg har haft.

Guest Trinity
Besvaret

Du er langt fra den første ............ Prøv at smide en mail til kim.rasmussen@danbolig.dk .. Det er en kollega til mig og han har boet herovre i 4 år og er noget der ligner Porsche freak numero uno.. Du kan evt. bare hilse fra mig :)

Besvaret

Har set den Peter :-) Jeg vil nu gerne have en mørkeblå coupe med beige indtræk - min favorit kombo i farver. Og så manuelt gear - ved ikke hvorfor Svenskere åbenbart foretrækker sportsbiler med automat - har jeg slet ikke forstået konceptet af, hehe.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...