B@n@n Skrevet May 9, 2005 Rapporter Skrevet May 9, 2005 Godaften til øresundsfolket! I forbindelse med erhvervelse af min dejlige nye (brugte) Audi, har jeg et par spørgsmål, som dette forum måske kan være behjælpelig med at besvare. Jeg har netop modtaget min registreringsattest på bilen fra Vägverket. Det undrer mig dog, at der er påført oplysninger om bilens dæk/fælg størrelse. Er det lovligt at skifte til en større fælg, eller skal bilen efterfølgende synes? Jeg har forgæves søgt oplysninger på Vägverkets hjemmeside - www.vv.se - men har endnu ikke haft held til at finde noget brugbart. Et spørgsmål mere....Det undrer mig, at man i et velfungerende land som Sverige kan leve med sjove små klistermærker på nummerpladerne Kontrolmærket, der blev monteret fra forhandleren ved overlevering af bilen er stort set allerede slidt af. Jeg har i den forbindelse bestilt et nyt på Vägverkets hjemmeside. Er der nogen, der har erfaringer og oplysninger om de oplysninger, der står på kontrolmærket ? Er det i øvrigt muligt at bestille nye nummerplader? Dem, der sidder på bilen er mere eller mindre rambonerede. Hilsen B@n@n
Admin Besvaret May 9, 2005 Rapporter Besvaret May 9, 2005 Det undrer mig dog' date=' at der er påført oplysninger om bilens dæk/fælg størrelse. Er det lovligt at skifte til en større fælg, eller skal bilen efterfølgende synes? [/quote'] Det er formodeltlig for at sikre at korrekt rullediameter når man skriver hvad bilen er født med.
B@n@n Besvaret May 9, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret May 9, 2005 Tak for hurtigt svar. Jeg regnede også med, at det var noget i den stil.
larscph Besvaret May 9, 2005 Rapporter Besvaret May 9, 2005 Du kan da vist også bestille nye skyltar på vv's hjemmeside. Har ikke selv haft problemer med at kontrolmærkerne blev slidt? Man skal selvsagt lade være med at skrabe det :o) På vores pendler-bil holder det nu også kun 4 mdr ad gangen - det er en diesel...
Nils Besvaret May 9, 2005 Rapporter Besvaret May 9, 2005 Hej Banan Du siger, mærket er næsten slidt af. Så er det måske skrabet. Det er jo et skrabemærke, hvor der sidder en skjult kode, som skal skrabes frem, hvis bilen skal afstilles, når man ikke kører i den i en periode og ikke vil betale registreringsafgift. Hvis kontrolmærket ikke er skrabet kan du se to store cifre, der er sidste måned, hvor skatten er betalt og så registreringsnummeret med mindre tal. Andre tal er der vist ikke. Hvis det er skrabet, er det nemt at se, når man ved det...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu