ccdj Skrevet May 11, 2005 Rapporter Skrevet May 11, 2005 Hejsa alle i kloge hoveder!! Nu er det jo sådan at efter 3 år i Malmö, flytter vi på landet. Nærmere betegnet Skurup kommune. Så skulle der være nogen der har gode "råd" til hvad man skal huske når man flytter, fra en kommune i Sverige til en anden. Adresseændring, eftersendelse af post og sådanne detaljer. Ville jeg være meget taknemlig!! Evt. gode billige steder at leje en lastbil/varevogn m. Lift ?? På forhånd tak fra Christina
Thomas Besvaret May 11, 2005 Rapporter Besvaret May 11, 2005 Jeg ved at der herinde et sted er en huskeliste, så prøv at søge efter den. Den vil helt sikkert hjælpe dig en del!
ccdj Besvaret May 12, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret May 12, 2005 Hej Thomas Jeg har kun fundet en....Og den var ikke til megen hjælp. Derfor har jeg skrevet indlægget. Men ellers tak. Smil fra Christina
Kim H Besvaret May 12, 2005 Rapporter Besvaret May 12, 2005 Christina, Sidst jeg flyttede, brugte jeg "min økonomi" som indgangsvinkel til hvor jeg skulle huske at melde flytning. Kort sagt alle som jeg skulle betale til (forsikring, fordonsskatt, diverse abonnementer, diverse foreninger - o.s.v.). Dernæst dem jeg penge tilgode hos - ikke så mange - f.eks. bank. Og selvfølgelig det offentlige - kommune og skattevæsen. Hvis man har børn - institutioner/skole/fritidsklubber ... Jeg fik de fleste med ...
csa Besvaret July 22, 2005 Rapporter Besvaret July 22, 2005 det er et gammelt emne jeg lige hiver op igen. Jeg skal ha flyttet adresse fra et sted til et andet i Malmö...er det så bare at gå på "Folkbokföringen" og sige "dyt dyt jeg ska flyt" eller skal man foretage sig yderligere?
Kasper Besvaret July 22, 2005 Rapporter Besvaret July 22, 2005 jeg brugte -> http://www.adressandring.se Der kommer alt hvad du skal bruge til flytning af folkeregister og post.
Guest carspar Besvaret July 22, 2005 Rapporter Besvaret July 22, 2005 Du skal i princippet bare melde det til Posten så klarer de adresseforandrigen til dem der skriver til dig. Men du skal også melde det til den danske kommune du fraflyttede hvis du arbejder i Danmark, fordi de er de eneste der ikke får besked. Håbet at du kommer til trives på landet.
csa Besvaret July 22, 2005 Rapporter Besvaret July 22, 2005 nå jeg har nu faxet til det danske folkerigister og været nede hos skattemyndigheden i Malmø og udfylde en seddel...så skulle den vist være barberet. Jeg flytter nu ikke på landet...bare ud på Ön :-)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu