willerup Skrevet May 17, 2005 Rapporter Skrevet May 17, 2005 Jeg faldt lige over denne:) Autobilds Qualitätsreport 2004 http://www.mazda.de/pdf/news/Q_Report_2004.pdf
credde Besvaret May 17, 2005 Rapporter Besvaret May 17, 2005 og tænk jeg faldt lige over denne her som giver et billede, når der snakkes pålidelighed, så ligger japanske biler ikke i top mere, men derimod tyske 5 ud af 7 førstepladser tilhører tyske biler: http://www.bilbasen.dk/nyheder/bilnyheder/show_article.asp?id=3709 ;)
willerup Besvaret May 17, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret May 17, 2005 Satans,,, Det bliver mere og mere besværligt at vælge bil:-) Den skal være økonomisk, have mange pruheste, have masser af plads, masser af lir...
Guest Supermule Besvaret May 18, 2005 Rapporter Besvaret May 18, 2005 Og det er en umulighed... Økonomisk og mange HK er 2 ting der ikke går så godt sammen...
Guest Supermule Besvaret May 18, 2005 Rapporter Besvaret May 18, 2005 Prøv at lægge mærke til hvor mange faktorer der er i den test Auto Bild har lavet, kontra testen fra ADAC... Jeg vil påstå at testen fra AutoBild er langt mere grundig end de statistikker der kommer fra ADAC. Grundet det simple faktum, at det kun er assistancer det handler om og ikke alt det andet der følger med ved købet af en bil... Jeg synes det er sørgeligt at Hyundai ligger højere end de tyske flagskibs mærker som Audi, BMW og Mercedes.... og tænk jeg faldt lige over denne her som giver et billede, når der snakkes pålidelighed, så ligger japanske biler ikke i top mere, men derimod tyske 5 ud af 7 førstepladser tilhører tyske biler: http://www.bilbasen.dk/nyheder/bilnyheder/show_article.asp?id=3709 ;)
Kim H Besvaret May 18, 2005 Rapporter Besvaret May 18, 2005 Jeg bliver nødt til lige at provokere lidt ... Man kan købe en mindre stald pruheste (130 styk). - der medfølger et drejningsmoment på 310 Nm Og alligevel komme afsted med et forbrug svarende til godt 20 km/liter. - ikke bare i teorien (har nu kørt godt 54.000 km med ovenstående forbrug) Man skal bare lige overvinde sig selv og anskaffe en Skoda Fabia RS :) Kvaliteten kan man diskutere, men i forhold til prisen er den OK
credde Besvaret May 18, 2005 Rapporter Besvaret May 18, 2005 Prøv at lægge mærke til hvor mange faktorer der er i den test Auto Bild har lavet, kontra testen fra ADAC... Jeg vil påstå at testen fra AutoBild er langt mere grundig end de statistikker der kommer fra ADAC. Grundet det simple faktum, at det kun er assistancer det handler om og ikke alt det andet der følger med ved købet af en bil... Jeg synes det er sørgeligt at Hyundai ligger højere end de tyske flagskibs mærker som Audi, BMW og Mercedes.... Har det ikke også noget at gøre med folks forventninger. Hvis man køber en Hyundai, så forventer man, at den falder fra hinanden (overdrevet sagt), men ryger der det mindste i en Audi, BMW eller Mercedes så... Iøvrigt bør man se Top Gears test af de koreanske mærker, så finder man ud af en del interessante ting ;-)
willerup Besvaret May 18, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret May 18, 2005 ...Iøvrigt bør man se Top Gears test af de koreanske mærker' date=' så finder man ud af en del interessante ting ;-)[/quote'] Topgear kan vel ikke nå at teste meget mere end køreegenskaber, eller "feel"? Det siger vel ikke så meget om kvaliteten af produktet? Kvalitet har, for mit vedkommende, også noget at gøre med holdbarhed. Og så undrer det mig at vi ikke ser nogle af de store tyske mærker i RWC? Lidt kan de vel lære, men det er måske for "dyre erfaringer", for det koster jo noget at være med?
credde Besvaret May 18, 2005 Rapporter Besvaret May 18, 2005 RWC? Mener du ikke WRC? I såfald så er de tyske mærker jo med i DTM, Le Mans (Audi) og F1. Top Gear kommenterede faktisk kvaliteten på bilerne og endda også gensalgsværdien og kom frem til, at alt i alt kunne det ikke betale sig at købe en koreansk bil (taler ikke om japanske biler).
credde Besvaret May 18, 2005 Rapporter Besvaret May 18, 2005 i WRC er det kun Ford, Peugeot, Skoda, Mitsubishi, Subaru og Citroen der er med.
willerup Besvaret May 18, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret May 18, 2005 Jep, jeg mente WRC:-) Anyway, grunden til at jeg nævnte de tyske mærker i forbindelse med rally er blot at Audi før har triumferet i denne disciplin med Quattro, så det undrede mig bare da umiddelbart vil mene at man kan drage gode erfaringer fra Rally. Men som sagt, det kan være at de er for dyre og når Skoda også er med De der biler skal jeg ikke gøre mig alt for klog på, men noget må de asiatiske biler ha' siden de kan komme så højt op på listen. Det er trods alt ikke en liste der er flikket sammen, uden overvejelser, i løbet af natten.
Guest Supermule Besvaret May 18, 2005 Rapporter Besvaret May 18, 2005 Skulle jeg bruge en pendler bil, blev det sådan en... Jeg bliver nødt til lige at provokere lidt ... Man kan købe en mindre stald pruheste (130 styk). - der medfølger et drejningsmoment på 310 Nm Og alligevel komme afsted med et forbrug svarende til godt 20 km/liter. - ikke bare i teorien (har nu kørt godt 54.000 km med ovenstående forbrug) Man skal bare lige overvinde sig selv og anskaffe en Skoda Fabia RS :) Kvaliteten kan man diskutere, men i forhold til prisen er den OK
Bjarne233 Besvaret May 18, 2005 Rapporter Besvaret May 18, 2005 Godt så....for vi har lige købt den, vist nok sidste i Sverige, spritnye Lupo TDi 3L, som jo er super sparreren over alle sparrere (kan man skrive det ? )
Guest Supermule Besvaret May 19, 2005 Rapporter Besvaret May 19, 2005 Faldt lige over dette på bilmagasintets hjemmeside...
Kim H Besvaret May 20, 2005 Rapporter Besvaret May 20, 2005 Det er da en fin grafik at se på. Især når man har en BMW og en Hyundai ;) .
Gio Besvaret May 20, 2005 Rapporter Besvaret May 20, 2005 Nu bliver der vel også solgt en del færre Lexus´er end Suzuki´er - og med eks. 2 millioner Suzuki´er på vejene kontra 100.000 Lexus´er, så skal der da, alt andet lige, værre større fejlmargin. Så dén oversigt syntes jeg ikke er det store værd.
Homer Besvaret May 20, 2005 Rapporter Besvaret May 20, 2005 Nu bliver der vel også solgt en del færre Lexus´er end Suzuki´er - og med eks. 2 millioner Suzuki´er på vejene kontra 100.000 Lexus´er, så skal der da, alt andet lige, værre større fejlmargin. Så dén oversigt syntes jeg ikke er det store værd. Det er dit eksamensbevis i matematik da vist heller ikke..
Homer Besvaret May 20, 2005 Rapporter Besvaret May 20, 2005 Måske du bare ikke fatter min logik :o Prøvede, men der ER ingen logik.. Fordi man producerer mange biler, skal der så være flere fejl pr. 100 end hvis man producerer få? Og 2.000.000 ctr. 100.000 er ikke alverden i denne sammenhæng... Nå, nok om det - jeg foretrækker Lexus frem for Suzuki - det er så MIN konklusion!! :)
Guest Supermule Besvaret May 20, 2005 Rapporter Besvaret May 20, 2005 Du er da skarp som en Stanley... Nooot... Nu bliver der vel også solgt en del færre Lexus´er end Suzuki´er - og med eks. 2 millioner Suzuki´er på vejene kontra 100.000 Lexus´er, så skal der da, alt andet lige, værre større fejlmargin. Så dén oversigt syntes jeg ikke er det store værd.
Gio Besvaret May 20, 2005 Rapporter Besvaret May 20, 2005 Om du producerer 2 millioner biler, så JA - der er sgu´flere biler der kan fejle, end hvis du kun producerede 100. Alene dette faktum må gi´ noget statistisk usikkerhed - også selvom undersøgelsen baseres på "pr. 100 styk". Når dét så er sagt...så har man altid fået hvad man betalte for - sådan cirka :p Og Brian-kæk-fætter...håber du hygger dig
Guest Supermule Besvaret May 20, 2005 Rapporter Besvaret May 20, 2005 Det er meget sjovt med dig... Du vil bare ha' ret... Uanset hvor modsigende og forkerte dine argumenter er. Ligesom en lille dreng i børnehaven.... Om du producerer 2 millioner biler, så JA - der er sgu´flere biler der kan fejle, end hvis du kun producerede 100. Alene dette faktum må gi´ noget statistisk usikkerhed - også selvom undersøgelsen baseres på "pr. 100 styk". Når dét så er sagt...så har man altid fået hvad man betalte for - sådan cirka :p Og Brian-kæk-fætter...håber du hygger dig
Guest michaelbo Besvaret May 20, 2005 Rapporter Besvaret May 20, 2005 Jeg tror i alle kører mazda sådan som i kan diskutere.
Guest Supermule Besvaret May 22, 2005 Rapporter Besvaret May 22, 2005 Nej... Kører noget andet med M... Jeg tror i alle kører mazda sådan som i kan diskutere.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu