Rune Skrevet May 18, 2005 Rapporter Skrevet May 18, 2005 Hejsa, nu har jeg tjekket flg. udbydere for at finde ud af hvad man kan få i Bunkeflostrand, nærmere betegnet Sadelmakarebyn...Og det er ikke ligefrem imponerende: Tele2 - max 512 kbit/sec Telia - kan ikke levere Bostream - kan ikke levere Comhem - kan ikke levere Bredbandsbolaget - kan ikke levere Jeg har sikkert overset nogen, men det lyder da utroligt at det ikke kan lade sig gøre at få mere end ½mbit i et sprit nyt kvarter? Gode forslag modtages, for hvis det eneste man kan få er 512kbit, så kan man jo ligeså godt ta' en 3' med 384kbit... Desuden undrer det mig en del at de fleste kun garanteret en max. hastighed, ikke en minimums hastighed... og der f.eks. ikke er mulighed for fast ip osv. "ok, den der bil koster 200.000 kr. men så kan den tilgengæld max køre 500 km/t" - vil du købe den? forresten står den nogle gange i garagen når du skal bruge den, andre gange ude på gaden... Venlig hilsen Rune
Bjarne233 Besvaret May 18, 2005 Rapporter Besvaret May 18, 2005 Ehhh....ja det lyder meget underligt. Kan TELIA ikke levere ??? Hvem har du som tele-selskab ? Vi flytter til helt sprit nyt kvarter i Svedala på søndag og er blevet tilbudt Bredbandsbolaget (24mbit) !! Så det lyder meget underligt !!
Guest michaelbo Besvaret May 18, 2005 Rapporter Besvaret May 18, 2005 Der findes et i firma i Bunkeflostrand der leverer trådløst 2 mbit forbindelse. Det lyder dog mærkeligt at Telia ikke kan levere. Hvis du har checket via nettet , glem det , ring i stedet.
Rune Besvaret May 18, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret May 18, 2005 Har tjekket via nettet - ringer lige rundt i morgen. Hvis der er andre der kender til ISP'er der kunne tænkes at være leveringsdygtige, så sig endelig til... Jeg for da stress af alt under 2mbit - vil helst ha' min. 8mbit.
Guest michaelbo Besvaret May 18, 2005 Rapporter Besvaret May 18, 2005 8 mbit Har tjekket via nettet - ringer lige rundt i morgen. Hvis der er andre der kender til ISP'er der kunne tænkes at være leveringsdygtige, så sig endelig til... Jeg for da stress af alt under 2mbit - vil helst ha' min. 8mbit. du mener 24 mbit hehe
repeat Besvaret May 19, 2005 Rapporter Besvaret May 19, 2005 Rune>> Giver du lige lyd, hvis du finder ud af noget andet? Skal flytte til Annestad d.1/8. Og skal da også have mig en ordentlig internet forbindelse. (hvis det altså kan lade sig gøre)
Guest Trine Besvaret May 19, 2005 Rapporter Besvaret May 19, 2005 Jeg ville sgu høre Comhem igen. Der står på salgsopstillingen at der er kabel-tv. Så er der da stor sandsynlighed for de lægger netkabel ind med det samme. Også kan du tilmed være heldig at slippe for fastnettelefon hvis du vælger IP..... Området er jo spritnyt så der er ikke sikkert deres sider er opdaterede....
Guest Heino Besvaret May 19, 2005 Rapporter Besvaret May 19, 2005 Gæst Lyder underligt at Telia ikke kan levere. Jeg bor i Sadelmakarebyn, og har telia 8Mbit. Det kører uden problemer Mvh Heino
Rune Besvaret May 21, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret May 21, 2005 Jeg tager fat i dem på mandag... Nu har jeg lige flyttet mine ting derover og kører derover i aften om ca. en time... Forresten, Heino har du trådløst internet? og vil du evt. dele det, til jeg selv får noget - jeg kender desværre ikke Telia's leveringstid... Men det er surt kun at ha' GPRS :( Forresten så gi'r jeg et par iskolde tuborg, hvis der skulle komme nogle forbi i aften... Sadelmakarebyn 3A, 204 - jeg er nok oppe det meste af natten for at smide ting på plads. Ellers god weekend.
Gio Besvaret May 22, 2005 Rapporter Besvaret May 22, 2005 Tror du ikke du kan finde et "venligt" hotspot på lokationen!? :p Der er efterhånden u-sikrede netværk at finde alle steder. Jeg ved godt det er "u-fint"...men det er også kun et forslag *s*
Guest Heino Besvaret May 22, 2005 Rapporter Besvaret May 22, 2005 Var desværre ikke online igår, kunne ellers have været rart med en kold tuborg, håber man kan have den til gode..... Det tager ca 14 dage at få internet fra Telia. 4 dage til opkobling af tlf, og 10 dage for opkobling af internet. Jeg har trådløs til at ligge, har bare aldrig fået det koblet til, men prøv at søge på netværk i nærheden, der er af og til nogle åbne
Rune Besvaret May 22, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret May 22, 2005 Har talt med Telia idag, de kunne ikke umiddelbart sige om jeg kunne få Internet - jeg skulle først have oprettet telefon. Men de ville ringe tilbage til mig i morgen, om hvorvidt det var muligt at få 8 Mbit eller måske endda 24 Mbit... Jeg har løst mit Internet problem midlertidigt... Der er både mulighed for at finde et par Wlan's og så er der jo altid GPRS :) så mon ikke jeg overlever.
andersen Besvaret May 22, 2005 Rapporter Besvaret May 22, 2005 Jeg har løst mit Internet problem midlertidigt... Der er både mulighed for at finde et par Wlan's og så er der jo altid GPRS :) så mon ikke jeg overlever. GPRS kan hurtigt løbe op når man betaler pr. mb :) Der gik 2 måneder før jeg fik Internet, så det var to måneder med dansk GPRS (ingen Wlans hos mig :( ) - det går lige til mail, men så heller ikke ret meget mere. Medmindre man selvfølgelig har penge nok eller et firma der betaler ;)
Rune Besvaret May 22, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret May 22, 2005 Eller har en server stående i København med adgang via Fjernskrivebord, så tager det næsten ingen båndbredde og man kan surfe og tjekke mails lige så tosset man vil :) Og så er det heldigvis også mit firma der betaler :) hmm... det er jo stadig mig selv, men momsen sparer jeg da :)
Toft Besvaret July 7, 2005 Rapporter Besvaret July 7, 2005 Rune: Hvad fandt du ud af mht bredband i Andeby?
Plesner Besvaret July 7, 2005 Rapporter Besvaret July 7, 2005 Snakkede lige med Telia idag. De kan først tilbyde 24 mbit i slutningen af september i bunkeflostrand, trollsländegatan. De ville vende tilbage imorgen om de kunne tilbyde noget noget mindre indtil da. BBB tilbyder 8 mbit over telefonstikket, da jeg undersøgte min nummer via hjemmesiden. Så finder telia ikke ud af noget, så bliver det BBB. Det er sku ikke til at holde ud at køre over GRPS :-(
dan Besvaret July 8, 2005 Rapporter Besvaret July 8, 2005 Jeg har lige været gennem møllen med at få Bredband. Fine mails, med nu kan du få 24 m/bit osv. Det var fra Bredbandsbolaget. Og så viste det sig at stationen var optaget, så nu venter de på en opgradering fra Sydkraft Bredband. Venten...vente....vente.....
Plesner Besvaret July 11, 2005 Rapporter Besvaret July 11, 2005 Dan var det i Bunkeflo ? Jeg har også lige bestilt hos BBB i håb om at de kunne levere før Telia... min GRPS gløder og mine HD'ere støver til :-)
repeat Besvaret August 10, 2005 Rapporter Besvaret August 10, 2005 Overtog min lelighed i Annestad igår, og der sagde de at Canal Digital kunne leverer internet over kabelnettet. Er der andre der har benyttet sig at dette eller snakket med dem om hvad det koster, hvad de kan tilbyde osv???
Plesner Besvaret August 10, 2005 Rapporter Besvaret August 10, 2005 ja, jeg er ved at bestille. Problemet er bare at du skal stå som abonnement på canal digital kabel, og hvis du lige har overtaget den, så er det sikkert den tidligere ejer der står der. Du skal derfor have bestilt canal digital kabel først og så kan du få bredbånd. De tilbyder ½, 1 og 2 mbit. 2 mbit koster omkring 399 skr pr. md. Bindingsperioden er 3 mdr (tilpas til at BBB er kommet på plads med 24 mbit over telefonstikket :-) ) Du kan læse om det her www.bitcom.se
Plesner Besvaret August 11, 2005 Rapporter Besvaret August 11, 2005 Så har jeg sku fået bredbånd over Canal Digital Kabel TV. Fik modemet, pluggede det i vægen og wupti så kører det - farvel til GPRS!!!
andersen Besvaret August 11, 2005 Rapporter Besvaret August 11, 2005 Tillykke Plesner - det kan man jo kalde en hastighedsforøgelse der vil noget ;) Brugte også selv GPRS i en månedstid da jeg flyttede - den hastighed (og mb-pris) var jo nærmest til at blive deprimeret af. En tung sten løftede sig fra mine skuldre da jeg endelig fik min 24mbit (reelt 16) fra BBB :)
Plesner Besvaret August 11, 2005 Rapporter Besvaret August 11, 2005 Jo tak, det var hårdt tiltrængt. Tør ikke tænke på hvad det har kostet - GPRS på et DK abonnement fra sverige.... Ja det er godt at være ordentligt online igen, så kan man endelig hente shareware og andet lovligt materiale, såsom service packs med en ordentlig hastighed :-) By the way - den Audi af din må snart være til salg til en ordentlig pris ? :-)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu