Guest Peter Rasmussen Skrevet May 21, 2005 Rapporter Skrevet May 21, 2005 Hej! Jeg er i den uheldige situation at jeg har fået en betalingsanmärkning pga. en parkeringsbøde, der er blevet glemt at betale. Da jeg var ude og rejse i perioden, nåede jeg ikke at fange rykkeren, og derved blev den sendt lige til Kronefogedmyndigheden(!) Denne blev selvfølgelig betalt med det samme! Grunden til at jeg opdagede det, var at jeg skulle omlægge nogle lån af bostat, og det var jo næsten gået galt pga. denne anmärkning af en parkeringsbøde! Det var da skræmmende ! Jeg villle derfor høre om der er nogen der ved hvordan man fjerner sådan en betalingsanmärkning? Mvh. Peter
claus Besvaret May 21, 2005 Rapporter Besvaret May 21, 2005 Så vidt jeg ved kan man ikke få den fjernet i inkasso land nr 1 , Sverige...
Nils Besvaret May 21, 2005 Rapporter Besvaret May 21, 2005 En betalningsanmärkning bliver stående tre år hos kreditoplysningsbureauerne, efter man har betalt.
Homer Besvaret May 21, 2005 Rapporter Besvaret May 21, 2005 En betalningsanmärkning bliver stående tre år hos kreditoplysningsbureauerne' date=' efter man har betalt.[/quote'] Arh, ikke efterman har betalt, men efter anmärkningen er lavet
Nils Besvaret May 21, 2005 Rapporter Besvaret May 21, 2005 øhh, hvis man så ikke betaler, hvor længe bliver den så stående?
Homer Besvaret May 21, 2005 Rapporter Besvaret May 21, 2005 øhh' date=' hvis man så ikke betaler, hvor længe bliver den så stående?[/quote'] 3 år - men tro mig; i Sverige betaler man... :D Hos RKI i Danmark forsvinder en anmærkning når du betaler - eller 5 år efter indberettelsen
Nils Besvaret May 21, 2005 Rapporter Besvaret May 21, 2005 3 år - men tro mig; i Sverige betaler man... :D Nå på DEN måde... Det fandme et smart system det med og bare betale... :p
Guest Johannes Besvaret May 21, 2005 Rapporter Besvaret May 21, 2005 Nå på DEN måde... Det fandme et smart system det med og bare betale... :p Kommer de med et tæskehold og indkræver?
Homer Besvaret May 21, 2005 Rapporter Besvaret May 21, 2005 Tja, man kunne jo også bare betale sine regninger, så er der ikke noget at være nervøs for... Tror næppe de kommer med tæskehold, men i Sverige er der mulighed for lønindeholdelse ved privat gæld (via Kronofogedmyndigheten) - i Danmark er det kun offentlig gæld der kan inddrives ad den vej. Og tæskehold eller ej; Det er sur røv ikke at kunne låne penge, oprette telefon- internet eller Viasat-abonnement, få et Statoil-kort og meget mere, fordi man "glemmer" at betale en regning... Det er det jeg mener med at "i Sverige betaler man"...
Hydrazin Besvaret May 30, 2005 Rapporter Besvaret May 30, 2005 Man kan så også være så uheldig at firmaet (i min kærestes tilfælde Telia) skal have en del henvendelser før de vedkender at de har sendt en forkert regning og de har så imellem tiden indberettet en og ja så er man fanget med håret i postkassen de næste 3 år ligemeget hvad. Telia kan ikke gøre noget ved det.....
Nils Besvaret May 31, 2005 Rapporter Besvaret May 31, 2005 Ja det er meget sjovt - dog ikke så sjovt, at man griner - at Kronofogdemyndigheten kan sende rettelse ud til kreditoplysningsbureauerne, der så fjerner betalingsanmærkningen, hvis der på tidspunktet for anmærkningen ikke var nogen gæld, fordi den var betalt, eller fordi den angik en anden person. Men hvis der på datoen for betalingsanmærkningen bestod et krav fra en kreditor, kan man ikke få rettelse, også selv om kravet senere viser sig uretmæssigt. På den måde er Kronofogdemyndigheten med til at hjælpe fupfakturabranchen - som er STOR i Sverige. Især for virksomheder vil det ofte være klogere at betale en fupfaktura end at risikere en anmærkning.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu