Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Nu har jeg jo kigget på "eksperterne" i optaktsprogrammerne og så tænkte jeg at jeg ville komme med min egen bedømning: 1 Ungarn - Spin world - NOX En traditionel grand-prix schlager med en god melodi og catchie ethiniske elementer. 3 2 Storbritanien - Touch my fire - Javine En ret ubritisk sang med en lidt kedelig melodi. 2 3 Malta - Angel - Chiara Tja, hun synger godt, men melodien er en anelse kedelig. Lidt "we are the world" over den. 2 4 Rumænien - Let Me Try - Luminita Anghel & Sistem Melodien egentlig en klassisk MGP-slager, men Saffri-dou arrangementet gør denne sang til en favorit. 4 5 Norge - In My Dreams - Wig Wam Puddelhunde-rockens indtog i MGP. Desmond Child-inspireret melodi. En spændende pust der fortjener en god placering. 4 6 Tyrkiet - Rimi rimi ley - Gülseren Typisk tyrkisk indslag. Lyder for mig lidt som en børnesang. 1 7 Moldavien - Bunica bate toba - Zdob si Zdub God melodi og spændende arrangement. Moldaviens svar på Red hot chili peppers. 4 8 Albanien - Tomorrow I go - Ledina Celo En traditionel MGP schlager med har glemt 2 minutter efter. 1 9 Cypern - Ela ela - Constantinos Christoforou Uheldig rækkefølge, for introen er næsten identisk med Albaniens refraing.Kedelig sang. 1 10 Spanien - Brujería - Son de sol Så fik vi lidt "Ketchup" med i MGP. Melodien er dog ikke lige så fængene. 2 11 Israel - Hasheket shenish'ar - Shiri Maymon Kedelig ballade med klishéagtig melodi.1 12 Serbien-Montenegro - Zauvijek moja - No Name Kanon inledning, men herfra går den ned af bakke melodimæssigt. 2 13 Danmark - Talking to You - Jakob Sveistrup Moderat catchy refræng, men resten af nummeret er dødsygt.Refræng og talent redder lidt. 3 14 Sverige - Las Vegas - Martin Stenmarck Lyder af genbrug. Bland lidt "You've lost that loving feeling", "Fever" og "What a feeling" sammen og du har "Las Vegas". Svenskerne skulle have stemt på Nanne....nå ja det gjorde de også. 2 15 FYR Makedonien - Make My Day - Martin Vucic Igen en lidt kedelig melodi, der reddes af et fængende arrangement. 3 16 Ukraine - Razom nas bahato - Greenjolly En simpel men alligevel fængende refræng.Tekst med fornuftigt budskab. 3 17 Tyskland - Run & hide - Gracia Godt og iørefaldende nummer med et godt arrangement. 4 18 Kroatien - Wolves Die Alone - Boris Novkovic Godt etnisk arrangement. Melodien tvistes lige nok til ikke at blive for kliché. 4 19 Grækenland - My number one - Helena Paparizou Godt uptempo arrangement, men kliché i både melodi og tekst. 2 20 Rusland - Nobody hurt no one - Natalia Podolskaya Endnu en rock sang fra Rusland. Fornuftig Melodi. Bush synes sikkert ikke om teksten. 3 21 Bosnien/Hercegovina - Call me - Feminnem Meget klassisk MGP-sang uden den store appeal. 2 22 Schweiz - Cool Vibes - Vanilla Ninja Kanon melodi og kanon arrangement. Klar favorit 5 23 Letland - The War is not Over - Valters & Kaža Sød drengbands sang med politisk korrekt tekst.Synd for Frankrig at der er her man falder i søvn. 1 24 Frankrig - Chacun pense à soi - Ortal Catchy refræng og godt arrangement. 3

Guest Trine
Besvaret

Kors Steen, du har sgu gjort dit hjemmearbejde;) Jeg er imponeret.. Til alle jer der er trætte af Jørgen de Mylle, kan jeg klart anbefale at følge BBC transmission af aftenens store show. De har den mest fantastisk kommentator. Han har siddet der i tyve år og som showet skrider frem bliver han mere og mere "lystig"/beruset. Han har udtalt det klogeste der nogensinde er blevet sagt om Melodi Grand Prix.. "This is not a song contest, this is a vote for your neighbours contest" Så det bliver en østeuropæisk vinder i aften (alternaivt Schweiz da de har lettiske deltagere) det vil jeg iøvrigt gerne spille på... og det der med at vurdere sangenes kvalitet. GLEM DET!! Stemte "eksperterne" iøvrigt ikke Island ind som klar favorit :eek: ???

Besvaret
Kors Steen' date=' du har sgu gjort dit hjemmearbejde;) Jeg er imponeret..[/quote'] Ja, jeg har prøvet noget nyt i år. Jeg skal normalt lige høre en sang et par gange før den "siver ind", så jeg har hentet alle sangene på nettet inden, for at lære dem at kende. Det kan kun gøre showet bedre. Det kræver lige at man kan tage BBC Var de ikke fra Estland ?
Besvaret

Eksperters udsagn - folks favoritter m.m.... Som Ulmus så rigtigt pointerede, så bliver vi ofte overraskede. Grækenland vandt....og jeg synes stadig MGP er tidsspild - ligesom jeg har gjort de sidste 17-20 år :D Men i mangel af bedre indhold til tossekassen (hvis man partout skal sidde og glane foran den hver aften i tre-fire timer) så er det da ok. Det er jo stort og flot - men stadig samme følelse man får når man åbner en dåse med tun i vand. /me kipper med Hellas-bøffen...

Besvaret

Det var Israel der skulle have vundet! Vi sad 5 gutter og stemte efter hvem der var mest lækre, Læs= størst bryster :laugh: Men det var åbenbart ikke det system alle andre stemte efter. Øv bøv Mvh Brian www.fotob.dk

Besvaret

Rent faktisk var Vanilla Ninja ikke bare dem der var lækrest, men også dem med den bedste sang og bedste arrangement. Og så har hun en fed måde at synge på. Tror nok lige jeg skal kigge lidt mere på deres udgivelser.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...