Jump to content

salgsopstilling

Recommended Posts

Skrevet

jeg har brug for hjælp, ang at jeg har sat min lejlighed til salg via en ejendomsmægler, men da han ikke har gjort noget for det rigtig har jeg selv prøvet, og har fundet nogle der er interesseret, nu er den bare sådan at enten ska jeg sige det til mægleren og de score kassen eller så ska jeg opsige det og af med et beløb, eller vente til den udløber og så få den skrevet under derefter, hva vil i gøre.... køber kommer og ser den imorgen og ville gerne have en salgsopstilling klar,da de så ville få deres advokat til at kigge på det. hvordan kan jeg skaffe det.... håber i kan hjælpe mig da jeg er i syv sind

Besvaret

Salgsopstillingen kan du vel lave ud fra den, du selv fik, da du købte lejligheden. De andre spørgsmål du stiller, kan man jo ikke svare på uden at vide 1) hvad det vil koste dig at bryde aftalen med mægleren nu, og 2) hvor lang tid der går, før (solgt-eller-gratis?)-aftalen udløber.

Besvaret

hej nils hej igen, det vil koster mig omkring 30.000 kr at bryde den ca, og den udløber 1.7 05 kunne man godt lave en aftale med køber om at de kunne overtage den. fra 14.7 eller tak for svaret indtil videre.

Besvaret

Hej Mia - Den er ikke helt nem, for du har jo indgået en aftale med mægleren, og han har - forhåbentlig da - haft udgifter og tidsforbrug, og har en berettiget forventning om, at du vil sige ja, hvis han præsenterer dig for en køber, der vil give en pris, der ligger inden for den ramme, I har aftalt. Det vil lidt knirkende sagt være UHÆDERLIGT for ikke at sige LUSKET, hvis du indgår en "hemmelig" købsaftale, der gør, at du ikke kan holde den første aftale. Du kan ende i en dum situation. Nu ved jeg ikke om det er en køber, du har fundet, eller bare en "spekulant", men man forventer vel ikke at kunne underskrive en købsaftale straks. (Jeg selv ventede otte måneder på mit hus.) Og hvis du kan finde én køber, kan du vel også finde en mere, hvis den første skulle blive træt af sølle 40 dage i ørkenen. Du kan vel stille og roligt lad tiden gå med det ene og det andet, og pludselig er det ikke så mærkeligt at sætte 1. juli som den dag, hvor aftalen skal underskrives.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...