Daniel Skrevet May 24, 2005 Rapporter Skrevet May 24, 2005 Hej alle, jeg går og overvejer køb af fritidshus i sverige (sydlige skåne). I den forbindelse har jeg kigget på Hemnet.se, og fundet nogle fritidshuse der er interessante. Men hvilke udgifter er der ved køb af et fritidshus? Der er selvfølgelig udgifter til lånet, vand, el og ejendomsskat. Men er der nogen afgift/Hyra som der også er på bostadsratt osv? Eller andre udgifter i det hele taget? På forhånd tak for svaret. /Daniel
Nils Besvaret May 24, 2005 Rapporter Besvaret May 24, 2005 Hej alle, jeg går og overvejer køb af fritidshus i sverige (sydlige skåne). I den forbindelse har jeg kigget på Hemnet.se, og fundet nogle fritidshuse der er interessante. Men hvilke udgifter er der ved køb af et fritidshus? Der er selvfølgelig udgifter til lånet, vand, el og ejendomsskat. Men er der nogen afgift/Hyra som der også er på bostadsratt osv? Eller andre udgifter i det hele taget? På forhånd tak for svaret. /Daniel Hvis grunden er "friköpt" er der ingen fast afgift. Der kan være en mindre udgift til en fælles vej eller anden såkaldt "gemensamhetsanläggning". Du skal betale 1,5 procent af købssummen for at få "lagfart" - altså få en offentlig registrering og anerkendelse af, at du ejer ejendommen. Du skal være opmærksom på, om huset har godkendt "avlopp", for det kan blive dyrt at etablere, og mange kommuner strammer grebet og stiller krav om offentlig tilslutning eller mindst s.k. trekammarbrunn med infiltration/filterbädd. Septiktank dur ikke. Pas på de små knaldhytter fra 60'erne og 70'erne. Det er generelt problemhuse med forkert anlagte fundamenter, der giver skimmel og råddenskab. Men spørg mægleren, han varetager også dine interesser. God fornøjelse.
dan Besvaret May 26, 2005 Rapporter Besvaret May 26, 2005 Der er også renovation - som ikke er med i ejendomsskatterne her.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu