Guest kikkomania Skrevet May 30, 2005 Rapporter Skrevet May 30, 2005 Hej med jer alle sammen. Jeg var nysgerrig mht. subj. Er her nogen fra dette forum som allerede nu bor - eller er så heldige at have - en lejlighed for hånden i dockan. som kan forklare lidt om hvor meget køber har at sige mht. indretning osv. Min kæreste og jeg selv håber på at komme ind i "kaj33" projektet. (ligesom de andre 500.000 i JM's vip register) Pft for besvarelserne /Peter
ZeNi Besvaret May 31, 2005 Rapporter Besvaret May 31, 2005 Hvis du køber i Fase 1 har du rimelig meget at kunne påvirke. Det er stort set kun de bærende murer du ikke har indflydelse på. Men for hvert du ændre, kan du træffe at skulle betale ekstra. Det er typisk lidt rumdeling, farver, køkken, gulve og sån du kan påvirke. Køber du i Fase 2 er det mere begrænset, og prisen for at ændre er højere. Du har ikke de samme muligheder for at påvirke rumdeling, men nu mere farver, køkken, gulve, klinker o.l. I Fase 3 er det meget lidt du kan påvirke og det kan være dyrt at vil ændre noget. Hvis en ejer købte lejligheden og bestemte, at en rumdelingsvæg ikke skulle være der, og en 3 rok derfor blev til en 2rok ex, så kan en efterfølgende ejer i nogle tilfælde godt bede om at få væggen sat op på 1 ejerens regning, men det er dog kun hvis 1 ejeren har haft lejligheden i en begrænset periode (kender ikke den præcise ejerperiode). Håber det hjalp dig lidt, held & lykke i køen :-) Zeni
Guest kikkomania Besvaret May 31, 2005 Rapporter Besvaret May 31, 2005 Hej Zeni, tak for alle detaljerne. Nu er det bare at krydse tæer og fingre Har du været så heldig selv at få fat i een af lejlighederne i Dockan? Mvh /Peter
aj Besvaret May 31, 2005 Rapporter Besvaret May 31, 2005 Jeg står også i kø. Nu må vi se hvad det bliver til. : ) Ja, Zeni, hvor er du egentligt flyttet hen?
Guest Trinity Besvaret May 31, 2005 Rapporter Besvaret May 31, 2005 Jeg har netop fået en lejlighed til salg på Dockan eller nærmere bestemt Krankajen :) Det er en penthouse lejlighed som forventes nøgle-færdig i løbet af de næste par måneder. Lejligheden bliver 103 kvm. og får bl.a. HTH køkken holdt i hvide grebs-løse elementer med sorte mosaikker på væggene. Ydermere kommer den til at byde på hele to meget store tagterrasser, to badeværelser, to soveværelser, entre og en meget stor stue. Skriv en mail for yderligere info samt billeder af udsigten :)
credde Besvaret May 31, 2005 Rapporter Besvaret May 31, 2005 Den lyder godt nok lækker - men også dyr ;-)
aj Besvaret June 1, 2005 Rapporter Besvaret June 1, 2005 Fy for den, det lyder nice. Det er lige før du selv skal rykke ind i den, hva, Trinity?
Guest Trinity Besvaret June 1, 2005 Rapporter Besvaret June 1, 2005 Ellers tak... Er mere til Limhamn og området omkring. Desuden skal jeg snart til at bygge nyt hus ud til vandet. Skulle jeg bruge en lejlighed med en super central og altså mindre rolig beliggenhed ville jeg have nappet den uden at tøve.
kikkomaniac Besvaret June 2, 2005 Rapporter Besvaret June 2, 2005 afgift? Hej Martin, tak for din mail. Kan du allerede nu fortælle hvor meget afgiften bliver på. Og hvordan er det med afgiften til den svenske stat som man skal betale ved nybyggeri. Jeg mener den er på 2% af den oprindelige købspris - betaler sælger eller køber den? Mvh /Peter
Guest Trinity Besvaret June 2, 2005 Rapporter Besvaret June 2, 2005 Med hensyn til boligafgiften bliver den så vidt jeg lige husker her omkring de 4000,- SEK. Afgiften kan vi vel prøve at få sælger til at betale ;)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu