Jump to content

Recommended Posts

Guest Mogens
Besvaret

Forslag...

Er de rød/hvide, 3-måneders "registreringskyltar" at betegne som almindelige svenske prøveplader?
Tror det ikke, men det må bilhandlerne "herinde" vide noget om. Alternativt kan du vha. bilens nuværende tyske papirer hente nogle danske prøveplader hos SKAT og køre med dem i DK. Du klistrer dem blot på og lader dem blive siddende dér...
Besvaret

Vi har jo lige fået indregistreret Speedsteren, og der bestilte vi en tilfældig registrering, og når de så har lavet ursprugskontrollen, så sender de tilfældige plade/prøveplader som er en rød plade, som vi så kunne køre til syn med :th2:

Guest Mogens
Besvaret

Kørsel i Danmark

Vi har jo lige fået indregistreret Speedsteren, og der bestilte vi en tilfældig registrering, og når de så har lavet ursprugskontrollen, så sender de tilfældige plade/prøveplader som er en rød plade, som vi så kunne køre til syn med :th2:
Jow jow men hvad med kørsel i udlandet DK? :)
Besvaret

Jeg har i 2 omgange haft de "røde" plader. Jeg kontaktede politiet i DK og fik at vide, at det ikke var et problem. Som udgangspunkt er pladerne til at bruge i en overgangsperiode og som jeg har forstået det, betyder det at de kun kan sidde på en lovlig bil og dermed må bruges i andre lande, som almindelige plader. Husk at der kun er ansvarsforsikring på disse plader!

Besvaret
Jeg har i 2 omgange haft de "røde" plader. Jeg kontaktede politiet i DK og fik at vide' date=' at det ikke var et problem. Som udgangspunkt er pladerne til at bruge i en overgangsperiode og som jeg har forstået det, betyder det at de kun kan sidde på en lovlig bil og dermed må bruges i andre lande, som almindelige plader. Husk at der kun er ansvarsforsikring på disse plader![/quote'] Det er de svenske røde plader jeg snakker om, og der kan man altså godt have den fuld forsikret.
Besvaret

Nu har jeg simpelthen sat mig for at få det her opklaret - én gang for alle! Jeg har snakket med SKAT, som ikke kunne se noget problem ved at køre i DK på de plader, så længe bilen iøvrigt er forsikret. Dernæst har jeg prøvet at få et svar fra Rigspolitiets Færdselsafdeling, men der kunne de ikke hjælpe mig idag pga. underbemanding :rolleye: Jeg giver ikke op, så stay tuned....

Besvaret

GODT!! Her er, hvad jeg har fundet ud af... SKAT: "Er bilen registreret i Sverige, enten med "rigtige" ELLER med midlertidige svenske nummerplader, OG iøvrigt forsikret, er der INGEN problemer med de røde plader." (Kilde: Allan Thøgersen, Motorkontoret, SKAT) POLITIET: "Er bilen registreret i Sverige, enten med "rigtige" ELLER med midlertidige svenske nummerplader, OG iøvrigt forsikret, er der INGEN problemer med de røde plader." (Kilde: Finn Andreassen, Rigspolitiets Færdelsafdeling) Så Allan C's tidligere forklaring holder altså meget godt vand. Men.... det er langtfra sikkert, at Laurits Betjent på sin motorcykel ved det, og det er derfor RET sandsynligt at man vil opleve at blive stoppet af en dansk betjent. Derfor: hav ALLE relevante papirer med i bilen (registreringspapirer, forsikringspapirer, dokumentation for din adresse i Sverige osv), fortæl ham at bilen ER såvel registreret og forsikret, fortæl ham HVORFOR bilen har de røde plader på, og hvis han stadig ikke er tilfreds, henvis til Finn Andreassen hos Rigspolitiets Færdselsafdeling og/eller Allan Thøgersen hos motorkontoret hos SKAT, Høje Taastrup.

Besvaret

Det største "problem" er da godt nok de svenske toldere, havde som den eneste bil den at køre i, og blev stoppet 28 ud af 33 gange i tolden, blev overhalet af flere danske mc betjente, aldrig stoppet af dem.. men tolderne var glade nok når de så papirerne og at den skulle "indregistreres" i S :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...