Jump to content

Tabt kørekort, kan ikke få et nyt i DK???!!

Recommended Posts

Guest Daniel2
Skrevet

Jeg har et spørgsmål håber i kan hjælpe mig. Jeg har mistet mit danske kørekort og var på politiet stationen i Albertslund for at lave et nyt. Men der fik jeg afvide at nu hvor jeg bor i sverige skal jeg have lavet mit kørekort der. Problemet er at jeg og¨å har taxa kort, og det bliver jo et problem hvis jeg skal ha lavet et kørekort her i sverige, så kan jeg jo ikke køre dansk taxa. Politiet kunne ikke svare mig, men de holdt fast i at de kan ikke lave et nyt kørekort. Håber at der er nogen der kan hjælpe, da mit leve brød er at køre taxa, og jeg undskylder hvis jeg har skrevet indlægget i et forkert "forum"

Guest Trine
Besvaret

Det er rigtig skidt.... Jeg har desværre hørt om problematikken før, bare ikke med taxatvisten. Der var faktisk en i dette forum, der skrev noget om at han alligevel fik fornyet et kørekort hos Tårnby Politi...så vidt jeg husker. Prøv evt et andet sted, måske har Politiet i Tårnby mere forståelse for "os halvsvenskere". Desværre mit bedste bud:sad: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=908&highlight=tabt+k%F8rekort Her er linket til den anden tråd, læs det Thomas (gæst) skriver i næstseneste indlæg...

Besvaret

Reglerne er lavet om siden da, du kan ikke få dit kørekort fornyet i danmark når du bor i sverige, sådan er reglerne bare, har selv haft taget kampen op mod dem. Det hjælper bare ikke... Det du kan gøre er at at få dig en midlertidig adresse i dk, indtil du modtager kortet, og så flytte den tilbage til Sverige! Sur røv, men sådan er det nu engang:) Og hvem siger egentlig at du ikke kan køre taxa i dk med svensk kørekort?

Guest Daniel2
Besvaret

Politiet siger at jeg ikke kan køre taxa i dk, hvis jeg ikke har et danskkørekort. Midlertidig adresse siger du? Er det ikke noget værre bøvl og gøre det? For jeg har mit egen lejlighed her, så skal den jo sælges først, eller........?

Besvaret

Det er super-ærgerligt...men nu skal vi jo ikke opfordre til fusk med systemet. Heller ikke selvom det denne gang er "den anden vej" det foregår. Men...jeg har altså svært ved at forestille mig det ikke kan lade sig gøre at få et dansk kørekort igen. Alt andet ville da være chikane, eftersom de rent faktisk fratager dig dit arbejde, hvis de ikke vil udstede et nyt. Prøv at tage fat i Taxavognmændenes forening/sammenslutning/fagforening (...eller hvad den nu hedder - jeg går ud fra at en sådan findes!?) og hør om de kender til situationen. Er der ikke hjælp at hente, så må du op i højere instanser - men så er vi også ude i noget der tager tid, desværre. Men ellers...og det her er ikke en opfordring...så er der kun tilbage at fremleje din lejlighed i Sverige for en kort periode, og selv flytte adresse tilbage til Danmark - få ordnet paragrafferne, og flytte tilbage igen. Men så er vi jo ude i noget med at du har haft indkomst i Sverige, hvis du har haft en lejer i din lejlighed i en periode - medmindre du er en barnhjertig samaritan, og lånt den ud gratis. Om det kan lade sig gøre, det ved jeg ikke. Men på papiret kan det vel gå an i en måneds tid. Men det er stadig fusk....og ikke noget jeg vil opfordre til - også selvom situationen er som den er, og det er systemet der tager dig i r****. Håber du finder en løsning - hold os informeret herinde i denne tråd. Så kan vi nok lære en del henad vejen.

Guest Daniel2
Besvaret

Jeg skal nok holde jer informeret. Men jeg synes at det er virkelig langt ude af dansk politi at opføre sig på denne måde, eller deres regler system danmark. Man er dansk statsborgere arbejder i dk betaler skat i dk, og alligevel kan de ikke lave et nyt kørekort. Og når man så spørger at så mister jeg jo retten til at køre taxa for et svensk kørekoret er jo ikke godkendt i dk så man kan køre taxa, siger de ja, du må ikke køre taxa med et svensk kørekort. Og så ved de ikke mere

Guest Jesper Kimer
Besvaret

Hej! Jeg fik et nyt hos Tårnby Politi for under en måned siden! Du skal bare hente det hos dem, da de ikke kan sende det til Sverige! Held og lykke! /Jesper

Guest Jesper Kimer
Besvaret

ahhh det er sgu sent - havde ikke lige set at det var mistet, og íkke bare bortkommet......

Besvaret

Man kan sagtens flytte sin adresse fra sin lejlighed, jeg "boede" 2 måneder i dk, mens jeg jeg tog mc kort i dk, der var ingen anden der havde adresse i lejligheden i mellemtiden. Snak med formanden for bestyrelsen, så du ikke får problemer. Med hensyn til svensk personnummer får du det samme tilbage

Besvaret

Manden er dansk statsborger...og mister han sit PAS, så skal han jo ikke pludselig have et svensk, fordi han er folkebogført i SE. Dét lader til at vi er stødt på endnu et af de bureaukratiske loops, som hindrer integrationen i Øresundsregionen *suk*

Besvaret
Hej! Jeg fik et nyt hos Tårnby Politi for under en måned siden! Du skal bare hente det hos dem, da de ikke kan sende det til Sverige! Held og lykke! /Jesper
Sjovt, jeg snakkede med tårnby politi for 3 uger siden og de sagde at det kunne ikke lade sig gøre når man boede i sverige!!!
Besvaret
Sjovt' date=' jeg snakkede med tårnby politi for 3 uger siden og de sagde at det kunne ikke lade sig gøre når man boede i sverige!!![/quote'] Hvorfor skulle Politiet være bedre end skattevæsnet og sundhedsvæsnet ? :D
Besvaret

Nå hvad er det så blevet til !!! Nu er mit kørekort jo selvfølgelig også væk. BARE belastende!! Så det kunne nu være rart at vide at det var bare lige, alligevel :O(

Guest Jesper Kimer
Besvaret

Kørekort - how-to! Hej! 1) Jeg gik ned til kørekort-kontoret på Tårnby politigård! 2) Jeg udfyldte blanket "mistet kørekort" samt vedhæftede billede. Jeg skrev min svenske adresse på blanketten. 3) Jeg sagde at jeg gerne ville afhente kørekortet på kørekort-kontoret, da de ikke har mulighed for at sende kørekort. Ekspedienten hed vist Anne/anna. Kan da finde ud af det, hvis det går helt i hårknude! That's it! De er meget flinke! Mvh. Jesper Kimer

Guest Daniel2
Besvaret

Ok så må jeg vidst også til Tårnby politi stationen imorgen. Jeg skriver imorgen aften hvad de har sagt

Guest ThomasO
Besvaret

Jeg fik lavet et nyt pas i Danmark grundet udløb, de sagde at de ikke vidste hvordan de skulle håndtere det. Det viste sig de ikke vidst ikke lige anede hvordan de skulle SENDE det til mig når jeg boede i udlandet, indtil jeg sagde at jeg ville afhente det hos dem. Så var der pludseligt ikke noget problem. Er det DET som er problemet mon....? Spørg om ikke du kan få det lavet til afhentning på selve politistationen, hvis det nu skulle være det som er problemet. Til tider kan en lille hindring stoppe en hel process i det offentlige, hvor den enkelte medarbejder meget tit er afskåret fra at træffe en beslutning. De plejer nu ellers at være flinke nok hos Taarnby politi.

Besvaret
Jeg fik lavet et nyt pas i Danmark grundet udløb, de sagde at de ikke vidste hvordan de skulle håndtere det. Det viste sig de ikke vidst ikke lige anede hvordan de skulle SENDE det til mig når jeg boede i udlandet, indtil jeg sagde at jeg ville afhente det hos dem. Så var der pludseligt ikke noget problem. Er det DET som er problemet mon....? Spørg om ikke du kan få det lavet til afhentning på selve politistationen, hvis det nu skulle være det som er problemet. Til tider kan en lille hindring stoppe en hel process i det offentlige, hvor den enkelte medarbejder meget tit er afskåret fra at træffe en beslutning. De plejer nu ellers at være flinke nok hos Taarnby politi.
Lige præcis! Jeg fik også lavet nyt pas sidste sommer, og der sagde de at det kun kunne lade sig gøre, hvis jeg hentede mit nye pas selv på stationen. De sender ikke pas rundt til adresser, der ikke ligger inden for landets grænser. Måske den samme regel gælder for kørekort.
  • 4 weeks later...
Guest Daniel2
Besvaret

Sorry skriver lidt sent, men Tårnby politi har lavet et nyt kørekort til mig selvom jeg bor i sverige

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...