Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Har fundet følgende udsnit af en side på nettet: Informationsbrev Folketinget vedtog den 31. maj 2005 et lovforslag, der har stor betydning for begrænset skattepligtige til Danmark (personer, der bor i udlandet med indkomster fra Danmark). De nye regler gælder fra og med 1. januar 2006. Personalegoder De nye regler betyder, at begrænset skattepligtige til Danmark ikke længere kan modtage visse personalegoder (B-indkomster) skattefrit. De personalegoder, der i dag er skattefrie, er blandt andet fri telefon, fri avis, fri brobizz samt fri helårsbolig. Reglerne får primært betydning for grænsegængere. F.eks. personer, der bor i Sverige og arbejder i Danmark. ...... DOOO. Næste år bliver vi squ beskattet af vores arbejdsgivere betalte brobizz... øv. øv. øv. så var den fest forbi...

Besvaret

Men det er jeg ikke sikker på.. hvis du får en arbejdsgiverbetalt brobizz mod nedgang i bruttolønnen så figurerer den jo netop ikke som B-indkomst. Eller hvordan, har ikke selv sådan en ordning men jeg havde bare fået den opfattelse at det hang således sammen....

Besvaret

Er der nogen som ved om man bliver beskattiget af eventuelle private kørte ture (forskellen på antal arbejdsdage op til de 50 ture). På told og skats hjemmeside ser det ud som om, man bliver beskattiget - og i såfald kan ordningen med at gå ned i løn overhovedet ikke betale sig.

Guest Supermule
Besvaret

Nej det tror jeg ikke... jeg kører frem og tilbage i arbejdets tjeneste og beskattes derfor ikke...

Besvaret

Ronal, så meget - dvs. lidt - som jeg nu har fulgt med, så er gratis-brobizz-ned-i-løn også en mulighed for folk, der passerer Storebælt og ikke nogen grænsegængerfidus.

Besvaret

Det som L148 går ud på er at sidestille de begrænsede skattepligtige med fuldskattepligtige. I dansklovgivning er der en række personalegoder, som er b-indkomst såsom fri telefon, avis etc. Disse goder vil nu blive beskattet på samme måde som en fuldskattepligtig gør. Det har intet med brobizz og gøre.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...