Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Gør jeg faktisk også ofte. Men NÅR der så ikke er nogen af dem i højre bane der skal svinge er jeg på røven når jeg kommer op i rundkørslen og skal af på første vej.
Du vil sikkert være bedre tjent med at tage toget, hvis du oplever krydset/rundkørslen som et problem jvf. din beskrivelse :) (men hvorfor helvede kan folk ikke bare anvende blinklyset dér)
Besvaret
Du vil sikkert være bedre tjent med at tage toget, hvis du oplever krydset/rundkørslen som et problem jvf. din beskrivelse :) (men hvorfor helvede kan folk ikke bare anvende blinklyset dér)
Gider ikke tage toget når jeg kan blive i min varme bil :D
Besvaret

Jeg bruger personligt meget sjældent den afkørsel, meget nemmere med den næste, men det kan godt være det bare er mig der sjældent gider holde stille i 2-3 akift af et lyskryds for at spare 500m? :) Det samme hvis man skal til valby/folehaven, lidt længere at køre af ved advedøre til gl. køge landevej men med lidt snilde kan man holde bilen kørende et langt stykke af vejen

Besvaret

Det hjernedøde lyskryds er simpelthen bare en belastning :mad: Normalt når jeg møder dagtid, så er jeg ved krydset ca kl 6.25 hvor der ikke er så meget trafik, så det er nogenlunde ok. So far i 2009 har jeg næsten ikke lavet andet end at være på kursus, og ankommer så i stedet til det famøse lyskryds kl 7.50 og hold da kæft hvad sker der lige for det kryds hver morgen??? I tirsdags talte jeg biler, for man har jo RIGTIG god tid mens man holder stille, og jeg var bil nr 21 i køen for at komme gennem lyskrydset, og kom over i 3. ryk :sick: På de gode dage er jeg omkring nr 10 i køen, men to gange er det også lykkedes at komme med over for gult lys i første ryk... Fuck hvor jeg glæder mig til det kursus show er færdigt!!

Besvaret
Det hjernedøde lyskryds er simpelthen bare en belastning :mad: Normalt når jeg møder dagtid, så er jeg ved krydset ca kl 6.25 hvor der ikke er så meget trafik, så det er nogenlunde ok. So far i 2009 har jeg næsten ikke lavet andet end at være på kursus, og ankommer så i stedet til det famøse lyskryds kl 7.50 og hold da kæft hvad sker der lige for det kryds hver morgen??? I tirsdags talte jeg biler, for man har jo RIGTIG god tid mens man holder stille, og jeg var bil nr 21 i køen for at komme gennem lyskrydset, og kom over i 3. ryk :sick: På de gode dage er jeg omkring nr 10 i køen, men to gange er det også lykkedes at komme med over for gult lys i første ryk...
Jeg kommer på samme tid og holder der sjældent mere end eet skifte - kommer som regel over krydset med det samme. Ventetiden anvender jeg blot til at læse og besvare firmamæssige e-mails - no problem ;)
Besvaret

Sender lige hvad de svarede mig fra Vejdirektoratet da jeg spurgte til det lille problem med ventetiden ved det lyskryds.. Mange tak for din henvendelse omkring signalanlægget, der er placeret hvor Amager Strandvej krydser over Øresundsmotorvejen. Jeg kan ud af din henvendelse ikke læse hvornår du har konstateret, at rampen fra Sverige kun får grønt hver anden gang. Jeg kan oplyse, at det sker både i morgenmyldretidsprogrammet, der er indkoblet alle hverdage fra kl. 6.30 til kl. 9.15 samt i eftermiddagsmyldretidsprogrammet, som er indkoblet alle hverdage fra kl. 14.30 til kl. 17.30. Årsagen til, at dette er indført har været et ønske om at tildele mere grøntid til trafikken, der kommer fra syd. Før ændringen opstod der ofte kø helt tilbage til rundkørslen syd for signalanlægget, hvilket til tider har givet trafiksammenbrud i rundkørslen. I et forsøg på at "dele sol og vind lige" i signalanlægget, som ofte ligger meget tæt på kapacitetsgrænsen er der altså indført den restriktion, at rampen fra Sverige i myldretiderne kun får tildelt grønt lys hver anden gang. Det er langt hen ad vejen også acceptabelt under normale forhold. Her først på ugen var det langsomme spor på Øresundsmotorvejen i retning mod København spærret pga. reparationsarbejder, hvilket har betydet en større trafik på rampen - måske har flere ekstraordinært valgt at køre fra Øresundsmotorvejen af denne rampe - og således også et større behov for grønt lys for enden af rampen. Jeg gætter på, at det er dette forhold, som har ansporet dig til at henvende dig til os. Spærringen af det langsomme spor skulle gerne være ophævet på nuværende tidspunkt (før tid, dog af andre årsager) og forholdene normaliseret. Desværre er signalanlægget tæt på kapacitetsgrænsen, og der vil nok ligge en udfordring i påføre trafikanterne mindst mulig gene, når vi næste gang står i en lignende situation, hvor der skal foretages delvis spærring af Øresundsmotorvejen. Nu har vi dog kendskab "1 til 1" om, hvor vi næste gang også skal have fokus. PS.: Jeg har Hr. Ravn's email hvis der er nogen der vil sende ham en spørger om det "lille" problem.. Ja det kunne da være at vi alle sammen skulle sende ham en spørger.. bare en tanke... Venlig hilsen Jacob Ravn JønssonCivilingeniør Vejdirektoratet Guldalderen 12 Postboks 2352640 Hedehusene Telefon 7244 7000 Direkte 7244 7279 Vejdirektoratet.dk

Besvaret
Sender lige hvad de svarede mig fra Vejdirektoratet da jeg spurgte til det lille problem med ventetiden ved det lyskryds.. KLIP en hel masse...
Man må da give ham at han har givet sig tid til at give dig et ordentligt svar. Det oplever man ellers ikke så ofte fra det offentlige af.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...