Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Er der nogen som kan give en forklaring på hvorfor der er højresving forbudt fra motorvejen og op ad strandvejen. :confused::confused: (Første afkørsel efter tunellen i retning mod DK... Så kan det da vist ikke misforståes ;) ). Det er da vist de færreste som tager turen ned i rundkørslen for at komme på strandvejen om morgenen... Mvh Soap

Guest Supermule
Besvaret

For at undgå for meget trafik på strandvejen... Men den løsning de har valgt er en skandale...

Besvaret

Det er en beslutning som Tårnby Kommune i sin tid fik gennemtrumfet. Borgmesteren/politikerne i denne kommune har nogle helt særlige meninger om trafik. Det gælder ikke om at lave fremkommelighed for bilister - snarere det modsatte. Der foreligger bl.a. en plan om at lukke Amager Strandvej :( - så vidt jeg husker nogenlunde tæt på kommunegrænsen mod København. Den såkaldte Kystvej fra Lufthavnen til Dragør var ønsket at Dragør Kommune, Københavns Amt og Lufthavnen i længere tid - men den skulle jo gå igennem Tårnby Kommune. Selvfølgelig ville Tårnby Kommune ikke være med til det. Efter meget lang tids tovtrækning blev vejen alligevel etableret - til stor glæde for trafikanter til og fra Dragør. En ekstra til- og frakørselsmulighed til Lufthavnsmotorvejen - til aflastning af "18" Tårnby - var oprindelig aftalt mellem Tårnby og København. Der blev lavet en del forberedende arbejde (ved Finderupvej i Tårnby). Nu er sagen imidlertid gået i udvalg - og har været det i flere år - og trafikanterne fra Vestamager må enten køre til Englandsvej eller Sjællandsbroen for at komme på motorvejen.

Besvaret

Da jeg snakkede med den venlige mand fra Tårnby politi, lige efter et fortaget højresving, sage han at det var, som nævnt før, rent politisk... den konsulent ydelse tog han 500 dkr,-..... Så jeg bruger 30 sekunder ekstra næste gang og vender rundkørslen..

Besvaret

ØØØØØHHHHHHHHHHHH, hvorfor skal jeg rodes ind i dette? Jeg har aldrig turdet køre den vej. Måske er jeg en kylling, men jeg holder mig altså til reglerne, det er det billigste. :th2:

Besvaret

Der er ekstremt megen trafik på Amager Strandvej, og hvis man kommer bare lidt senere end klokken 8 og kører den "rigtige" vej, så er der ekstremt megen trafik. Folk holder i kø fra begge sider for alle skal på Amager Strandvej. Tænk på hvilken miljøbelastning det giver. Hvis Amager Strandvej skal lukkes, hvordan skal man så komme ned til den nye Amager Strandpark som åbner i slutningen af juli? Metroen kører jo ikke endnu og busserne går sikkert kun en gang i timen!

Besvaret

Selvfølgelig kan man komme til den nye Amager Strandpark selvom Amager Strandvej lukkes. Man skal bare finde en anden vej og benytte den :) - indtil Tårnby Kommune finder ud af det :( - så finder de sikkert en ny løsning ;) .

Guest Supermule
Besvaret

Tårnby Kommune er bare nogle båtnakker.... Jeg tager sgu en vinkelsliber med og saver skiltet over...:o)

Guest Supermule
Besvaret

Det kræver bare at folk der bliver stoppet kan holde sin kæft....LOOOOOOOOOOOOL

Besvaret

Hvor ofte står de strissere der ? Jeg ser ofte nogen stige ud af bilen og kigge over hegnet om der står nogen, men jeg har aldrig selv set dem. Og jeg drejer til højre hver eneste dag.

Besvaret

Det er vel en del af den politik, at man ikke ønsker folk drejer til højre, derfor så straffer man også dem, som kører ligeud. Men mon ikke den reelle grund er, at man ikke mener der kommer så mange biler fra Sverige, som fra den anden side.

• 3 years later...
Besvaret
Jeg syntes skiltet med højresving-forbudt står pænt langt tilbage. Er der ikke nogle regler der siger det burde være synligt helt oppe ved krydset?
Man skal da være rimelig svagtseende for at overse skiltet, og så er det måske mere et spørgsmål om hvorvidt bilen er det rigtige køretøj til en :rolleyes: ...Sorry den måtte bare ud :D ....Tidligere (for et par år siden) var skiltet placeret meget længere nede på opkørslen. Højresvinget har været diskuteret et hav af gange herinde på Sunddebaten, og der har også været forslag om ikke det var værd at prøve om pressen ville tage problematikken op - så hvis der er nogen med gode forbindelser i den retning, så kunne det måske være en ide?! Mht. hvor ofte politiet står der og byder en varmt velkommen, så er det min opfattelse, at de gør det max. 2-4 gange om året set over en periode på ca. 3 år. Jeg har selv biddraget til statskassen med de 500 kr. det koster for ca. 1½ år siden. Siden da har jeg set dem omkring 2 gange.
Besvaret
ØØØØØHHHHHHHHHHHH' date=' hvorfor skal jeg rodes ind i dette? Jeg har aldrig turdet køre den vej. Måske er jeg en kylling, men jeg holder mig altså til reglerne, det er det billigste. :th2:[/quote'] Gælder det også hastighedsbegrænsninger, ulmus? ;)
Besvaret
Man skal da være rimelig svagtseende for at overse skiltet' date=' ...[/quote'] Måske men ser du alle skilfte når du kører på vejen? Vi alle ved jo at skiltet er der og højresving er forbudt. Men hvad hvis solen var skarp, der holdt en bil i vejen så man ikke så skiltet? Hvis der er højresving forbudt så burde det stå mere tydeligt - hvis du holder i første række så kan du ikke se der er højresving forbudt. Det blå skilt med pilen der viser til højre derimod kan ligeledes forvirre.
Besvaret
Måske men ser du alle skilfte når du kører på vejen? Vi alle ved jo at skiltet er der og højresving er forbudt. Men hvad hvis solen var skarp' date=' der holdt en bil i vejen så man ikke så skiltet? Hvis der er højresving forbudt så burde det stå mere tydeligt - hvis du holder i første række så kan du ikke se der er højresving forbudt. Det blå skilt med pilen der viser til højre derimod kan ligeledes forvirre.[/quote'] Ja hvis man VIL overse skiltet så kan man da også.:D Men personligt synes jeg polisen burde stå der hver morgen. Det er pisse irrerterende at holde bag dem der skal svinge til højre for de bremser op og sænker trafikken så der ikke kommer så mange med over. Og det er jo ikke fordi det er grønt så længe ad gangen!
Besvaret

Ja selvfølgelig Brian....... Du skal jo også ligeud. Naturligvis ingen grund til at gøre det lettere for folk der skal noget andet end dig selv.......:rolleyes: Og hvorfor bruger du ikke venstre bane, når du alligevel skal ligeud?? Når du veeeed at der er folk der svinger til højre??? :D

Besvaret
Og hvorfor bruger du ikke venstre bane, når du alligevel skal ligeud?? Når du veeeed at der er folk der svinger til højre??? :D
Gør jeg faktisk også ofte. Men NÅR der så ikke er nogen af dem i højre bane der skal svinge er jeg på røven når jeg kommer op i rundkørslen og skal af på første vej.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...